Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju, jaki polecacie do 3.0 ASN?


spectrum89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam się nad wymiana oleju w Audi (miałem już 3 takie) natomiast ostatnio z Castrola przesiadłem się na Valvoline, dokładnie 5W50 VR1 Racing, natomiast mam chyba przez niego kłopoty, bo przestawiaj mi się katy w w fazatorach i mam problem z osiagnieciem faz rozrządu (zakładałem osobne tematy).

Czytam pochlebne oponie na temat Motula X-Cess 5W40.

Pytanie zatem, jako olej Wy lejecie do swoich ASN-ów i jaki polecacie? Bo nie wiem czy nie zostałem nabity w butelkę przez mechanika.. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik pojedzie na każdym 5w30, 5w40, 5w50 itp. nawet na 10w40 , problem w twoim aucie leży głębiej , olej go nie naprawi .

Zacznij od porządnego sprawdzenia ciśnienia oleju , na dole przy czujniku i na każdej głowicy osobno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrola unikaj do tego silnika.  

Na Xcesie 8100  jeżdżę już 4 lata za każdym razem płukanka i jak ustawili mi rozrząd na prawie "0"  tak się wartości trzymają już drugi rok.

Możliwe że jest tak jak piszę  waskivw  że to nie olej jest problemem a np jego ciśnienie zapchane kanały problemy z pompą, odmą, podciśnieniem  lub jeszcze coś innego bez kompleksowej diagnozy utopisz tylko kasę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha.. czyli olej może być. W zasadzie chyba nikt do tej pory nie potrafił kompleksowo mi tego ogarnąć, będę musiał chyba zacząć od podstaw. 

Teraz zakładam gaz, bo nie dało się jeździć, kiedy co chwile dolewało się benzyny na małych odcinkach, więc później muszę podjechać do kolegi waskivw, bo widzę, że coś rozumie w tym temacie.

A jeśli jest problem z ciśnieniem na jakiejś głowicy, to mam drogi problem i już się zacząć bać? W ogóle czy to ciężki temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio ustawiałem rozrząd u kolegi waskivw i gorąco polecam. Spec o tych silników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odkopuje, jaki olej wybrać? (Przymierzam się do kolejnej wymiany oleju)

Valvoline, dokładnie 5W50 VR1 Racing, czy Motul X-Cess 5W40?

Kto jest za którym i dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem oba te oleje. Obecnie zalany Vr1 jeżeli chodzi o przepał różnicy brak co do reszty nie mam pojęcia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jaki olej polecacie do asn? Obecnie zalany mam castrol 10 w40 ,auto jezdzi na lpg, nalatane 240 tys.

Bierze ok. 300-400 ml. oleju na 1000-2000 km (zależy jak jeżdżę). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam motula x-clean 5W-40.Ale w fazie testów.We Francji jeździło na jakimś 5W-30 od nich i long life;)Auto niedawno kupione.Kilka dni lpg.Nieoszczędzane i testowane.:decayed:Min po 1600 km:(.Ale na razie testuję i teraz już raczej spokojne jazdy będą.Zobaczymy.Napewno na 10W nie zmienię:wink:.Jeśli chcesz dalej 10W to napewno nie Castrol.:kwasny:.Też mam z nim doświadczenie i lipa jak u wielu innych użytkowników.Jestem prawie pewny,że na innym ci przepał spadnie:)Może być Motul albo LM jak chcesz:wink:

Edytowane przez mirek31071977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już wielokrotnie na forum. W skrócie: lać 5W40, nie castrol, nie bawić się w long life, oleje low saps i mid saps ( motul x-clean) są przy takich silnikach bez sensu. Dużo ludzi leje motula xcess. Oleje o obniżonym saps są do silników z dpf-ami lub udziwnionymi katalizatorami, w starszych silnikach nie robi to różnicy, także lepiej wziąć taki co mięcej TBNów i nie patrzeć na sapsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o płukaniu silnika z castrol-a przed zmianą na Motul 8100 x-cess ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2018 o 05:30, Bakonfs napisał:

Co myślicie o płukaniu silnika z castrol-a przed zmianą na Motul 8100 x-cess ?

Jeśli to już kolejna wymiana oleju to coś o spuszczanym oleju wiesz.

Gaz powoduje trochę wypalenia syfu w silniku, gorzej z miską olejową.

Płukanki silnika nawet jak wypełniałem cały układ smarowania rzadko powodowały zatkanie smoka w misce olejowej ale należy się z tym liczyć.

Płukanka co najmniej 500ml.

Prawdopodobnie przed założeniem gazu miałeś sprawdzany silnik a więc i ciśnienie oleju.

Jak było Ok i zmieniasz olej regularnie to stan się nie powinien pogorszyć.

Motul, który chcesz zalać to dobry produkt, polecam nie gorsze oleje Fuchs i Neste Oil to dwaj wiodący dostawcy baz olejowych dla wielu firm mieszających oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2017 o 23:18, Robero321 napisał:

Castrola unikaj do tego silnika.  

Na Xcesie 8100  jeżdżę już 4 lata za każdym razem płukanka i jak ustawili mi rozrząd na prawie "0"  tak się wartości trzymają już drugi rok.

Możliwe że jest tak jak piszę  waskivw  że to nie olej jest problemem a np jego ciśnienie zapchane kanały problemy z pompą, odmą, podciśnieniem  lub jeszcze coś innego bez kompleksowej diagnozy utopisz tylko kasę

Z każdą wymianą oleju "Motula" Powinno Robić się płukankę czy też to niekonieczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest konieczna wogóle ale jak zobaczysz bebechy silnika  który miał płukankę za każdym razem i takiego który nie miał sam wyrobisz sobie zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku w moim 3.0 chlupie polski Specol Gold 5W40 który jest tani jak barszcz (58zł/4l) i nie widzę różnicy w pracy silnika i zużyciu oleju pomiędzy nim a np. Millersem CFS 5W40 czy Liqui Moly SHT 5W40, nie wspominając o Motulu X-cess 5W40 :hi:
Nie polecam z kolei 5W30, na Motulu X-clean+ 5W30 ostre upalanie sprawiało, że olej ten chwilami osiągał aż 120-122st.C - na 5W40 max. temperaturę jaką odczytałem z VCDS-a to 115st.C. - te temperatury były odczytane w misce olejowej, a co dopiero przy komorach spalania... :whistling: Może to przypadłość tego tylko oleju, a może mają tak wszystkie oleje 5W30 - nie chciałem już sprawdzać, przesiadka na 5W40 rozwiązała problem mocnego grzania się oleju.

Na samochodzie generalnie nie oszczędzam, ale postępuję w myśl zasady, że jeśli może być tanio i dobrze z produktem X to nie ma sensu przepłacać za produkt Y :)

 

PS. Płukanka wlatuje co każdą wymianę.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej powinno sie lać taki jaki zaleca producent. poczytajcie sobie o filmie smarnym zawartym w oleju lub na YT Miłośnicy czterech kółek i tak jest filmik gdzie Łysy gada właśnie o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2018 o 21:52, Igorson napisał:

olej powinno sie lać taki jaki zaleca producent. poczytajcie sobie o filmie smarnym zawartym w oleju lub na YT Miłośnicy czterech kółek i tak jest filmik gdzie Łysy gada właśnie o tym.

Czyli Castrol? W końcu na korku wlewu oleju nowszych A4 jest ich logo :decayed:

7d0550914ecdbca24ea6533eb79d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie dodam, że różnica przy moim klekocie na castrolu 5W40 a Millers XF Longlife jest ogromna. Po pierwsze na Castrolu olej zaczynało brać po 3-4k od wymiany, gdzie na Millersie zaczynało brać po 7-8k od wymiany. Po drugie Castrol świeżo po wymianie nawet nie pozwolił mi na jazdę 150/h, może na 5 minut, potem olej osiągał temperatury 120-130 stopni. Millers pozwolił mi na trzymanie prędkości 150/160 km/h i temperatura doszła maks do 110 stopni.

Wiem że każdy pluje tym Longlife, ale kto każe ten olej trzymać tak długo? Ja go wymieniam co 12k i silnik nawet ciszej pracuje na nim, nie ma tego chamskiego klekotu. Przymierzam się właśnie do kupna ASN i do niego też zaleje olej tej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...