Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, olivierofm napisał:

6k? To raczej przy ostrym butowaniu silnika... Chyba, że kolega szaleje to i owszem... Ja wymieniam co 10 i jest prawie jak nowy - serio serio? Tylko, że ja mam PB

Wszystko zależy od oleju. Te dedykowane do upalania szybko tracą właściwości. Dają ile mają ale na krótko. Nawet jeśli nie jeździsz po torze. Ten Millers czy Fuchs nie starczy na 10k. Tzn starczy ale to już nie będzie to i sumarycznie może wyjść gorzej niż na sporo tańszej oliwie która wytrzuje 10-15k. Oleje racingowe nie są przewidziane na tak długie interwały (pewnie są wyjątki po 100zł za litr:-)). No ale każdy niech robi jak chce:-)

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wymiana co 10k byla by dla mnie komfortowa. Jeżdzę raczej spokojnie ale lubie co jakis czas przycisnąć ? jak są na to warunki. Pojeżdżę może z 8k i popatrzę jaki kolor i klarowność bedzię miała oliwa. Dzięki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koniorc napisał:

Wymiana co 10k byla by dla mnie komfortowa. Jeżdzę raczej spokojnie ale lubie co jakis czas przycisnąć ? jak są na to warunki. Pojeżdżę może z 8k i popatrzę jaki kolor i klarowność bedzię miała oliwa. Dzięki wszystkim za pomoc

Na oko to chłop w szpitalu umarł:-) Jak silnik czysty to nic nie zauważysz a olej może być już padaczka. To nie są oleje do dużych interwałów. Coś mi się wydaje że jakiś Ravenol vst czy LM Synthoil byłby dla Ciebie wystarczający i nie byłoby strachu o stan oleju po 10k skoro notorycznie nie upalasz.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, który lepszy:

cfs-5w40.jpg
SKLEP.MILLERSOILS.PL

Pasuje do silników samochodów używanych do szybkiej jazdy po drogach, wyścigowych, rajdowych, wyścigów górskich, sprintów. W pełni syntetyczny...

 

czy ten:

500_500_productGfx_599d84ec1b2b6f8c35e5d
LIQUIMOLY.SKLEP.PL

W pełni syntetyczny olej lekkiego biegu do nowoczesnych silników. Redukuje zużycie paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął na twoim miejscu tego cfs i do tego zrobił płukankę tec, świetny zestaw ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja mam pytanie bardziej zbiorcze, do starszych silników lepiej jest się trzymać specyfikacji oleju (API/ACEA, lub inne), które były normą w latach następujących po produkcji silnika, czy ładować zawsze najnowsze (SN, >A3 itp.)? Ponadto, na co należy jeszcze patrzeć przy doborze oleju silnikowego, tzn. gdzie chociażby widnieje informacja ogrubości filmu smarującego i jego trwałości?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Halibut napisał:

Witam,

ja mam pytanie bardziej zbiorcze, do starszych silników lepiej jest się trzymać specyfikacji oleju (API/ACEA, lub inne), które były normą w latach następujących po produkcji silnika, czy ładować zawsze najnowsze (SN, >A3 itp.)? Ponadto, na co należy jeszcze patrzeć przy doborze oleju silnikowego, tzn. gdzie chociażby widnieje informacja ogrubości filmu smarującego i jego trwałości?

Pozdrawiam

jakie auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2020 o 19:26, Dev napisał:

jakie auto ?

A4 B5 '97 ADR

1.8 20V 92kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Halibut napisał:

A4 B5 '97 ADR

1.8 20V 92kW

Norma 502.00 z 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

Norma 502.00 z 5W40

Ok, tak też myślę, ale czyż nie powinno brać się pod uwagę innych norm? Poza tym, chciałbym zaznaczyć, że pierwotne pytanie dotyczy ogółu starszych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Halibut napisał:

Ok, tak też myślę, ale czyż nie powinno brać się pod uwagę innych norm? Poza tym, chciałbym zaznaczyć, że pierwotne pytanie dotyczy ogółu starszych silników.

najpierw piszesz o ADRze a potem o starszych silnikach, jakich ?

precyzuj swoje pytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Dev napisał:

najpierw piszesz o ADRze a potem o starszych silnikach, jakich ?

precyzuj swoje pytania

W dniu 4.01.2020 o 17:30, Halibut napisał:

Witam,

ja mam pytanie bardziej zbiorcze, do starszych silników lepiej jest się trzymać specyfikacji oleju (API/ACEA, lub inne), które były normą w latach następujących po produkcji silnika, czy ładować zawsze najnowsze (SN, >A3 itp.)? Ponadto, na co należy jeszcze patrzeć przy doborze oleju silnikowego, tzn. gdzie chociażby widnieje informacja ogrubości filmu smarującego i jego trwałości?

Pozdrawiam

Proszę czytać ze zrozumieniem, pytanie dotyczy ogółu silników, w skrócie: Czy do starych motorów nie powinno się lać tylko olejów spełniających starsze normy? Pytanie stawiam ze względu na to, że silniki mogły być projektowane w myśl pracy w warunkach, które zapewniają płyny produkowane/projektowane w okresie ich młodości. Coś w stylu "do starszych silników, nadaje się tylko starszy typ instalacji gazowej" (teza wymyślona na szybko). 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Halibut napisał:

Proszę czytać ze zrozumieniem, pytanie dotyczy ogółu silników, w skrócie: Czy do starych motorów nie powinno się lać tylko olejów spełniających starsze normy? Pytanie stawiam ze względu na to, że silniki mogły być projektowane w myśl pracy w warunkach, które zapewniają płyny produkowane/projektowane w okresie ich młodości. Coś w stylu "do starszych silników, nadaje się tylko starszy typ instalacji gazowej" (teza wymyślona na szybko). 

Pozdrawiam

 

Nowoczesne oleje z powodzeniem możesz zalewac do starych silników. Są do tego przystosowane i skutecznie smarują elementy ruchome silników. Bez obaw możesz lać 5W40 do każdego starego silnika w wersji benzynowej lub w dieslu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent a4 B6 BFB po modach na 266KM . jeżdżę obecnie na Ravenolu VST 5W40 

Warto szukać czegoś jeszcze lepszego? LM ? Valvoline? Auto jest po remoncie silnika, po 5 tys km kolor oleju jest brązowy. 

 

Szukać smaku w d** ? czy po prostu nie widziwiać i jeździć na Ravenolu i wymieniać co 8 tys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, wojtasbbi napisał:

czy po prostu nie widziwiać i jeździć na Ravenolu i wymieniać co 8 tys?

Nie kombinuj, a jak dajesz często w piz*ę to jeszcze skróć przebieg do wymiany. LM i valvo nie ma polotu do tego ravenola, wg mojej opinii oczywiście i w życiu nie wrócę do LM, a kilka lat go używałem w 1.8t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, przem8 napisał:

Nie kombinuj, a jak dajesz często w piz*ę to jeszcze skróć przebieg do wymiany. LM i valvo nie ma polotu do tego ravenola, wg mojej opinii oczywiście i w życiu nie wrócę do LM, a kilka lat go używałem w 1.8t.

tak myślałem.

 

Po prostu mechaniki i sprzedawcy w mojej okolicy nie słyszeli o takim oleju jak Ravenol i każdy pieddoli, że Motul najlepszy :D

 

Dziś wlatuje pełny serwis : olej silnikowy Ravenol VST 5W40 i olej w skrzyni  Ravenol 75W90 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wojtasbbi napisał:

Pacjent a4 B6 BFB po modach na 266KM . jeżdżę obecnie na Ravenolu VST 5W40 

Warto szukać czegoś jeszcze lepszego? LM ? Valvoline? Auto jest po remoncie silnika, po 5 tys km kolor oleju jest brązowy.

To jest wyśmienity olej, o bardzo dobrych parametrach, zwłaszcza w przypadku silnika podrasowanego, ma stabilny film olejowy wysoki TBN co jest ważne przy gazie.

Próbkę oleju po 10 tys. km można wysłać na badanie.

Profilaktycznie do oleju można zlać dodatkową dawkę TBN np. od EUROLA .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wojtasbbi napisał:

Szukać smaku w d** ? czy po prostu nie widziwiać i jeździć na Ravenolu i wymieniać co 8 tys?

Nawet czesciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał:

Nawet czesciej

no i właśnie też tak myślałem.

Ale spotkałem się z opinią ( na pewnej grupie 1.8T na twarzoksiążce ) że owy olej najlepsze właściwości ma po 8 tysiącach km

Aktualnie zrobiłem na nim 6 tys i wymieniam tylko dlatego, że miałem ubytek ( który został zlikwidowany )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...