Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ciężko chodzi wspomaganie


majeczek91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem odnośnie wspomagania. Odkąd kupiłem audi już ponad 3 lata kierownica chodziła ciężej niż w innych autach, mam porównanie do fabii 1 jak i innych audi a4 b6. Efekt jest taki że kierownica przy skręcaniu słabo odbija, na postoju przy odpalonym silniku też ciężej chodzi w porównaniu do innych aut, na letnich oponach jest to bardziej odczuwalne pewnie przez większy rozmiar 16" a na zimowych 15" mniej, ale dalej jest.  Teraz po wymianie kompletu wahaczy, końcówek drążków, ustawieniu zbieżności jest jeszcze ciężej ale to pewnie przez bardziej sztywniejsze sworznie wahaczy i końcówek. Płyn wymieniałem na ten zielony febi i różnicy nie zauważyłem. Kod wspomagania mam 1N1. Niby 1N3 servotronik samo się reguluje i jest lepsze ale przy 1N1 w czasie jazdy powinno chyba też normalnie odbijać przy skręcaniu.

Czy powodem tego może być pompa wspomagania?  Przy skręcaniu kierownicą bardzo słabo słyszalny jest dźwięk coś w rodzaju wycia.

Czy koło pompy powinno luźno się obracać jak zdejmę pasek? bo z tego co patrzyłem kręcąc kołem czułem jakby lekkie przeskakiwanie czy coś w tym stylu. 

 

 

 

 

Edytowane przez majeczek91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki febi włałęś bo są 2 rodzaje i obydwa są zielone

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn chyba taki: http://allegro.pl/febi-06162-plyn-wspomagania-zielony-mineralny-1l-i5619508033.html

wieczorem sprawdzę dokładnie, ale myślę że to nie wina płynu bo po zmianie nic się nie zmieniło i tak jeżdżę juz kilka miesięcy

 

Edytowane przez majeczek91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wyzyk83 napisał:

ten płyn 6162 nie nadaję się do oooo

lej ori g00400m2

Hm. Napiszesz coś więcej dlaczego się nie nadaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo febi 6162 podaje że Spełnia normy: BMW 81 22 9 407 549

febi 6161 spełnia normę audi G00200 i G00400M2

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Czyli można uciąć temat, że tylko ori płyn wchodzi w grę.

A układ wspomagania jest bardzo wrażliwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leje tylko ori nawet jak miałem b5 lałem ori

każdy mówi że ori to syntetyk a to lekki olej mineralny następca G00200 bo po nim korodowały magle

oto wlepka z płynu g00400m2

20170720_181446.jpg

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wyje przy maksymalnym skręcie to niestety pompa traci ciśnienie. U mnie było to samo. Lepiej tylko chodziło na wyższych obrotach. W zeszło sobotę zregenerowałem pompę i pompuje aż miło. Na szczęście nie musiałem wymieniać bieżni( bo praktycznie nic nie można dostać do pomp wspomagania na wolnym rynku), tylko je doszlifować. Niestety łożysk nie wymieniłem z racji że była sobota a rozmiary zczytałem dopiero po rozebraniu. Dlatego też nadal wyje i czeka mnie znowu rozbiórka dla łożysk. Są dwa małe w deklu z trzynastoma wałeczkami i główne tuż za zimeringiem z przodu. Tu trzeba się natłuc by je wybić. Dopiero prasą poszło. Mam dokumentację zdjęciową, ale jeszcze nic z tego nie stworzyłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wisiel napisał:

jeśli wyje przy maksymalnym skręcie to niestety pompa traci ciśnienie. U mnie było to samo. Lepiej tylko chodziło na wyższych obrotach. W zeszło sobotę zregenerowałem pompę i pompuje aż miło. Na szczęście nie musiałem wymieniać bieżni( bo praktycznie nic nie można dostać do pomp wspomagania na wolnym rynku), tylko je doszlifować. Niestety łożysk nie wymieniłem z racji że była sobota a rozmiary zczytałem dopiero po rozebraniu. Dlatego też nadal wyje i czeka mnie znowu rozbiórka dla łożysk. Są dwa małe w deklu z trzynastoma wałeczkami i główne tuż za zimeringiem z przodu. Tu trzeba się natłuc by je wybić. Dopiero prasą poszło. Mam dokumentację zdjęciową, ale jeszcze nic z tego nie stworzyłem.

 

na postoju przy kręceniu kierownicą słyszę jakieś tam dźwięki jeszcze dosyć cicho ale można porównać to do wycia, czyli mówisz że lepiej regenerować? bo myślałem kupić coś na allegro za ok. 300zł ale to chyba chińskie badziewie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od zmiany płynu jak to nie pomoże to bedziesz wtedy myślał dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana płynu jest pierwszym krokiem w działaniu. Oczywiście dobrze jest wypłukać układ, bo może być tam sporo opiłków. Musisz więc zakupić ok 2 litrów płynu. Jaki płyn zastosować? Masz to wypisane na zbiorniczku płynu. wycie pompy świadczy najczęściej o zyżytych łożyskach. Jeśli odczuwasz iż masz słabe wspomaganie, wtedy wymiana łożysk już nie pomoże. Kupno używanej pompy zawsze wiąże się z ryzykiem że będzie ona taka sama jak twoja. Najlepiej kupić już regenerowaną. Wtedy masz gwarancję iż to wytrzyma. Szczególnie że wymiana pompy jest rochę pracochłonna i szkoda by było robić to jeszcze raz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn już raz wymieniałem ok. 3 miesiące temu na ten febi 6162 ale żadnej zmiany nie odczułem, kolega wyżej pisał żeby na ten oryginalny zmienić, dlatego się zastanawiam czy warto, bo podejrzewam, że różnicy też nie będzie? chyba, że to są takie wrażliwe układy? i tylko oryginalny płyn działa dobrze? 

Pompę sprawdziłem nic nie wyje lekko się obraca czyli chyba ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj kolego nie raz widziałem jak po febi 6162 pompa wyła albo wspomaganie było w jedną stronę

febi 6162 spełnia normę bmw i nie nadaję się do audi

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie plynu na ori jeśli są luzy bądź kiera nie odbija można przeprowadzić regulację maglownicy również w przypadku luzu na kierownicy. 450e364e1deeb04b61175ab7b10fee22.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...