Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,8 20v 125hp ARG EPC szarpie gaśnie podczas jazdy


Mikołaj1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,mam problem od pewnego czasu z moim audi otóz podczas jazdy zapala sie epc silnik zgaśnie czasem kilka razy podczas jazdy przeważnie przy temp 60/70st jak silnik jest dogrzany problem znika.Dodam że regenerowałem przepustnice lecz nie adoptowałem ją vagiem czy jest to konieczne?bo słychać jakby cykanie klapki lub przekażnika jak zapala sie epc czy ktoś miał podobnie?

Z góry sorry jak coś nie tak zrobiłem dzięki za wszelkie podpowiedzi .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj gdy jechałem auto zgasło i nie szlo go odpalic dodam ze EPC przestalo sie wcale palic na zaplonie a powinno gdy za ktoryms razem kontrolka sie zapalila na zaplonie auto udalo sie odpalic,jutro wymieniam czujnik walu korbowego,jakies sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To działdiagnostyki a nie wróżkarski. Sugestia to komp, program, błędy, logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam błedy jakie vag pokazuje to 18010-power supply terminal 30

p1602-35-10 voltage too low intermittent a także błąd przepływki ale po jej odłączeniu tez wskakuje epc;/

llogi:

1.8arg01-02.CSV

1.8arg20-23.CSV

1.8arg9093.CSV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto zgasnie to pewnie że wyrzuci bład zasilania. Więc te dwa błędy to na 99,999% konsekwencja a nie przyczyna.
W logach jest max ubogo a przepływka pokazuje trochę wiecej niż połowę tego co powinna. Więc albo to ona albo dziura w dolocie/odmie.  

Choć przy błędzie numer p1602 sprawdziłbym najpierw okablowanie przepływomierza ąz do ECU. Pasuje to też bardziej do gaśnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,dzisiaj rozebrałem kolektory i okazuje sie że odma była pęknięta nie wiele ale była,jutro się okaże .A z tym EPC chyba bd musiał  zrobić logi statyczne żeby ktoś coś pomógł?

Z góry dzięki każdemu za podpowiedzi ,już ręce opadaja ...

Edytowane przez Mikołaj1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem co ma kontrolka EPC do palenia i nie wiem co mają dać logi statyczne do EPC, ale ja tam się nie na wszystkim znam. Bardziej wydaje mi się że skan błędów ze wszystkich modułów prędzej coś powie.
Nawet mimo pękniętej odmy, zwłaszcza niewiele, podejrzewam że przepływka jest do zmiany. Ale zobaczymy jak ją zrobisz i ponowisz log. Tylko 002+033.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przepływki auto fajnie jedzie ale na LPG auto gaśnie z przepływką jak i bez mimo że instalka założona kilka dni temu:/Chyba że przejadę na prawde sporo 150km to auto nie zawsze zgaśnie na LPG,jutro się okaze .Skan modułów da rade vcds zrobic?zielony jestem...

Dzięki za odpowiedz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest przycisk autoscan trzeba tylko wiedzieć jakie auto wybrać. Generalnie można też ręcznie pokolei każdy.
Na razie się nie przejmuj LPG i nie panikuj. Gaśnie bo jest pewnie źle ustawione LPG pewnie ale sprawdzimy to jak ogarniesz przepływ. Generalnie ten co to zakładał, mając odrobinę wiedzy powinien Ci powiedzieć że auto to wymaga opgarnięcia a potem dopiero strojenia LPG. Pewnie w ogóle nie było strojenia swoją drogą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie odmy problem ten sam,jedynie już nie ma zapachu benzyny w aucie,już rozkładam ręce oddam do gazownika może on ogarnie te obroty.postaram się zrobić jeszcze Autoscan tak jak mówisz.Co do gazu to uprzedzalem gazownika o problemie epc,dodam że wczoraj bo złożeniu wszystkiego kolektory przepustnicą po krótkiej jeździe wyskoczyło epc i auto chodziło jakby na 3gary i nie chciało się wkręcić.Czy jest możliwe że ECU pada? kiedyś sam immobiliser mi się rozkodowal i miała wtedy błędy uszkodzony procesor sterownika, może podmienić na drugie ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaadaptuj ta przepustnice. Niby to nie jest konieczne ale czasem warto. Zwłaszcza jeśli jest na linke. Potem powtórz log 003+033 (tak 003 nie 002). Zapewne wyjdzie że przepływka jest do zmiany. Wtedy ja zmień. Jak nie pomoże to można myśleć o ECU. No chyba że masz skąd wziąć ECU to możesz zacząć od niego. Sprawdź te błędy w Autoscan .EPC mi np. się świeciło przy błędzie mieszanki. Nie wiem czemu się świeci u Ciebie. Napisz porządnie co się z autem dzieje i od kiedy i co było robione. Ci się dzieje z tymi obrotami i gaśnięciem. Jak się zaświeca EPC to zawsze sprawdź błędy. Mam nadzieję że nic nie sknociles przy tych rozbierania bo...

Dla mnie sprawa jest prosta. Jeśli auto bez przepływki nie gaśnie na Pb i chodzi dobrze to mamy winowajce gaśnięcia. Zajmujesz się nim (porządnie obejrzyj kable) i potem robisz LPG.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowe błędy:18010-power supply terminal 30

17950-angle sensor 1 for thortthle actuator (G187)

P1542-35-10 impllausible signal

17987 Throttle Actuator (j338)

p1579 Adaptation Not Started 

17581 Angle senor 2 for Throttle actuator (G188) signal too high

16486 Mass Air Flow sesnor (g70)

Co do Konrtolki EPC  objawia się ona tym ze auto jakby gaśnie podczas jazdy tzn wksazówka obrotów spada do zera i po sekundzie auto dalej chodzi (jakby sie samo odapliło)jest przeważnie jak silnik ma 70 stopni bądz świeze 90 po dobrym rozgrzaniu problemu nie ma.CO do obrotów to na benz spadaja z i bez przepływki nie zawsze czasami spadna np na 500 obr.i zaraz podnosza sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dużo błędów od przepustnicy...

Pasuje chyba żeby wszystko obejrzał elektryk samochodowy. Czy podczas trochu rozbierania i czyszczeń zaglądałes do TPS? Wszystko nie zmienia faktu że przepływomierz też jest raczej do zmiany... 

Czyto spadanie obrotów i jakby się sam odpalilo... To jest tak że faktycznie silnik przestaje działać czy jednak on cały czas dzialac tylko obroty na licznik spadają?

To mi pasuje do twojego problemu

http://newbeetle.org/forums/#/topics/60706

Wszystko to co mówisz wygląda na to jakby samochód na chwilę tracił wskazanie z jakiegoś czujnika... Problemem faktycznie może być ECU, które ten sygnał jakoś gubi...

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,problem rozwiązałem a więc tak ECU zostało wymienione i problemu EPC brak i autko śmiga na LPG ,więc dzięki za zainteresowanie Zwonko. Może się komuś przydać więc temat uważam za zamknięty pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...