Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy po zgaszeniu silnika wentylator powinien pracować?


petrosdbz20

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Dowiedziałem się wczoraj, że nie działa mi wentylator klimatyzacji (załącza się i od razu wyłącza), więc zacząłem też poważniej myśleć o wentylatorze chłodnicy płynu chłodzącego. Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że chyba nigdy po jeździe nie słyszałem pracującego wiatraka po zgaszeniu silnika (w b5 chyba pracował po zgaszeniu). Czy jest możliwe, że u mnie po prostu tak jest i nie powinien chodzić po zgaszeniu? Czy coś może być na rzeczy? Kiedy nie zajrzę pod maskę, to wiatrak stoi w miejscu i tylko raz udało mi się zaobserwować, żeby bardzo powoli się kręcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien się kręcić po zgaszeniu. Rozgrzej silnik aż się załączy i wtedy zgaś.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pawlos23 napisał:

Powinien się kręcić po zgaszeniu. Rozgrzej silnik aż się załączy i wtedy zgaś.:wink:

No właśnie nie udało mi się go rozgrzać do tego stopnia. Ewentualnie po prostu nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator musi chodzić po zgaszeniu tak długo aż nie schłodzi płynu chłodzącego. Czujnik z czytuje że temp. spadła i wtedy wyłącza wentylator.
W przeciwnym razie grozi przegrzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wymieniono mi wentylatory z modułem. I tak:
1. Wentylator od klimy działa po załączeniu klimy, więc chyba jest ok.
2. Wróciłem od mechanika do domu (parę kilometrów), podniosłem maskę i wentylator chłodnicy stał. Na zegarach 90 stopni. Możliwe, że nie było wystarczająco wysokiej temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe. podczas normalnej jazdy pęd powietrza wystarczy aby utrzymać temperature. stanie w upal w korku dopiero powinno zagrzac silnik do wlaczenia wentylatora

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem, że pierwsze słysze, że wentylator powinien chodzić nawet po zgaszeniu silnika. Nigdy się z tym nie spotkałem w swojej przygodzie z samochodami. Nawet w upały 30st po zgaszeniu silnikia, wentylatory czy to płyu czy klimy się wyłączają. Dla mnie to jakaś abstrakcja, no chyba, że w silnikach TFSI jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem kompletnie zdezorientowany. Na zewnątrz 30+ stopni, pojeździłem po mieście (wielkich korków nie było. ale czasem się postało), tak z paręnaście km. Wracam do domu, podnoszę maskę przy uruchomionym silniku, a wentylator chłodnicy silnika stoi (!). Przez całą drogę miałem włączoną klimę, a wskazówka temperatury stała cały czas po środku. Możliwe, że wentylator klimy skutecznie schładzał silnik i przez to drugi nie musiał się załączyć? Nie mam innego wytłumaczenia, a już zaczyna brakować mi pomysłów, co zrobić, żeby ten [głupi] wentylator się zakręcił i potwierdził, że działa. Przedwczoraj trzymałem go 15min na parkingu i też nic.
Może po prostu olać temat i wierzyć, że skoro wentylator klimy już działa, to wymiana rozwiązała problem obu wentylatorów? :D

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w mojej B7 nie pracuje po zgaszeniu silnika. W a6 c5 pracował jak było gorąco. nie wnikam czemu nie pracuje. Płyn się nie gotuje, temp. ok więc jest cacy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nawet nie wnikam, czy po zgaszeniu, czy nie. Chciałbym zobaczyć, że się kręci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem, to jak włączysz klimę to oba wiatraki powinny się włączyć, nie tylko ten od klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba kolegów którzy posiadają dwa wentylatory elektryczne czy sterownik steruje dwoma na raz wentylatorami czy każdym osobno. Wiem na pewno że u mnie (mam jeden) steruje prędkością tego wentylatora.

O ile się orientuje sterownik wentylatorów nie zgłosi błędu spalonego wentylatora, jedynie uszkodzenie samego siebie (sterownika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to mam 2 sterowniki. Po jednym na każdy z wiatraków. Wieczorem wrzucę zdjecie jak to u mnie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa wentylatory ale jeden sterownik.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób output test w vagu to zobaczysz czy pracuje

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, kręcą się oba. Byłem ślepy albo nie wiem, co. Cały czas myślałem, że mniejszy po lewej (stojąc przed samochodem), to od klimy, a wyszło odwrotnie. Po podniesieniu maski lewy się kręcił, a dopiero po załączeniu klimy wchodził prawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zależne od modułu. U mnie pracują oba jednocześnie bez względu czy jest to spowodowane wysokim ciśnieniem w układzie klimatyzacji czy wysoką temperaturą silnika. I tak, wentylator może pracować chwile po zgaszeniu auta i jest to całkiem normalne

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...