Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 B6 4.2 BBK misfire na wolnych obrotach


pawelosinski83

Rekomendowane odpowiedzi

A spytam, co mi tam, może ktoś miał podobnie i wie co to może być.

Auto po kompletnym rozrządzie, fazatorach, ustawione OK wszystko cacy. Cewki wymienione na nowe BERU, bez zmian, świece wymienione z nowych BERU na nowe DENSO irydy i jest ciut lepiej, ale problem pozostał.
Kompresja sprawdzona i równa ~11

Problemu nie było przed i już po zrobieniu rozrządu jeszcze na klekoczących fazatorach.
Pojawił się po ostatnim wyjmowaniu i wsadzeniu silnika i montażu w pełni sprawnych fazatorów.

Do rzeczy:

Silnik na zimno i do około 80 stopni chodzi w zasadzie idealnie.

Po pełnym rozgrzaniu na wolnych obrotach zaczyna lekko przerywać, zaczyna wywalać misfajery, najpierw "random" a po chwili zostają random i pojawiają się w dziesiątkach i setkach na cylindrze nr 7, zaczyna świecić check engine i chodzi na 7 garów. Czym bardziej rozgrzany tym gorzej.
Lekkie dodanie gazu i utrzymywanie obrotów 950-1000 powoduje natychmiastowe zatrzymanie misfajerów i silnik chodzi w 100% OK, zdejmę nogę z gazu, kilka sekund i znów przerywa.
Skasowanie błędów (a za razem korekt) powoduje natychmiastową normalną pracę silnika, ale po pewnym czasie znów to samo...
Jak tylko ruszę wszystkie misfajery ustępują i auto idzie jak wściekłe, podczas jazdy nic a nic nie przerywa, niezależnie od prędkości i sytuacji... 300km autostradą i nic, staję na bramkach i się zaczyna...
Gdzie zacząć szukać?

Na LPG i Pb98 jest identycznie - także układ paliwowy wykluczam.
Naszym głównym podejrzanym są teflonowe przekładki izolacyjne i uszczelki kolektora - kilka razy były już demontowane i montowane - może straciły szczelność i silnik zaciąga lewe powietrze?
Czytałem, że były też jakieś problemy z misfajerami w S4 i audi kiedyś zrobiło update softu związany ze sterowaniem fazami rozrządu - to też by pasowało. Ktoś coś wie na ten temat?
Jakieś zaworki, rurki itd mogą mieć na to wpływ?

Edytowane przez pawelosinski83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za liczne odpowiedzi i masę pomysłów :kox:

Odkryłem, że problemem jest chyba jednak soft :facepalm: Po odpięciu cewek/zaworków sterujacch fazatorami auto chodzi na wolnych zawsze w 100% OK, ładnie, płynnie, równo nic nie przerywa, nie pojawiają się nawet pojedyncze misfire'y i nie ma takich jakby pojedynczych "kopnięć" silnika, które czasem występowały. Oczywiście wywala od razu błędy dla tych 2 zaworków, checka i auto straaaaaasznie muli (jest problem, żeby się do 180 rozpędzić) no ale to raczej norma. Po odczytaniu kanałów 91 i 92 z odpiętymi cewkami komp chce jakichś tma wartości, a rzeczywiste są w okolicach zera naturalnie.

Także ratuje mnie chyba tylko korekta softu w zakresie faz rozrządu na wolnych obrotach. I chyba podaruję sobię update softu w ASO i zrobię to razem z programem niedługo :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Trochę wody w Wiśle juz upłynęło ale.moza pa.ietasz co było przyczyną?? 

Mam identyczne objawy co opisałeś.. na zimnym silniku nic się nie dzieje. Po rozgrzaniu na wolnych obrotach zaczyna szarpać silnikiem po dodaniu gazu znowu wszystko jest ok. Wypadają mu zapalony na cylindrach 1,2,4,5. Swiece cewki nowe, rozrząd, fazatory oraz głowice zrobione 30 tys. Km temu.

Ja podejrzewałem czujnik położenia wału ale błędów nie wywala.. 

Pytam bo może jednak poradziłeś sobie u siebie z tym problemem:) 

Wesołych Świąt 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Rafos napisał:

Mam identyczne objawy co opisałeś.. na zimnym silniku nic się nie dzieje. Po rozgrzaniu na wolnych obrotach zaczyna szarpać silnikiem po dodaniu gazu znowu wszystko jest ok. Wypadają mu zapalony na cylindrach 1,2,4,5. Swiece cewki nowe, rozrząd, fazatory oraz głowice zrobione 30 tys. Km temu.

Fazatory robione- wymieniane, czy jakaś regeneracja? W tych silnikach wypadanie zapłonów to często wina wariatorów, sprawdź zakresy i płynność pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wojtek_lbn napisał:

Fazatory robione- wymieniane, czy jakaś regeneracja? W tych silnikach wypadanie zapłonów to często wina wariatorów, sprawdź zakresy i płynność pracy.

Fazatory były zregenerowane w Mehenker jakieś 2 lata temu i ok 30 tys. Km temu.. 

Do tej pory wszystko było ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba faktycznie to jeden Wariator padł...

Dobrze mi się wydaje?

Grupa 93 wychodzi -3,0st KW i -4.0st. KW więc chyba jest ok?

 

Jak ktoś mi potwierdzi to zaczynam wyciągać to od góry :/ 

Jutro zrobię logi statyczne i dynamiczne.. 

Edytowane przez Rafos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie trzeba logów nawet wg mnie. Sam widzisz, cuda się dzieją na B2, trzeba sprawdzać po kolei, ale jakieś sterowanie ma, wygląda raczej jakby nie trzymał ciśnienia więc może być np. przytarty okular, ale bez demontażu można gdybać tylko. Regeneracja w Mehenker to temat... drażliwy. W zasadzie 30tys km to całkiem niezły wynik w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.. 

Niestety auto nadal "sprawdzam" bez rozkręcania.. 

Podmienione świece i cewki, Sprawdzone przewody i piny do cewek, Podmieniona przepustnica, podmieniony czujnik położenia wału (Ginekologia normalnie ale zrobiłem bez rozpinania półosi :doh:), ładowanie 13,9V.. 

Jutro sprawdzam już tylko Log Przepływomierza i kompresję na cylindrach.. Jak wyjdzie wszystko że jest ok trzeba będzie jednak zajrzeć do środka...  :shock3: A Bank 2 z tego co wiem to cały piec na stół chyba.... 

Mehenker właśnie też słyszałem że to temat drażliwy... Chociaż teraz widziałem że mają koła zębate cnc z czegoś twardszego. 

Może ktoś już sprawdzał te ich koła?? podobnież zapadka nie wyrabia już tak otworu i mają wytrzymać dłużej niż oryginał..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam ten problem i już nw sam co robić 7k km zrobione probiony rozrząd fazator itp i co najlepsze porannr odpalenie łańcuszek słychać ale tylko po nocy.... Rozgrzeje się zmieniają się wartości grupy 93...  Raz - 7 kw - 4, kw  chyba nie podobno by jakiś ślizg po takim czasie zdechł masz już jakieś rozwiązanie? IMG_20210107_105356.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju pilnujesz ?

Ten motor potrafi zagrzechotać świeżo po wymianie rozrządu, jeżeli poziom oleju jest na minimum lub mniej. Dużo o tym na amerykańskich forach. U mnie jak mam max stan to cisza, totalna po całej nocy lub kilku dniach postoju, jak jest poniżej stanu albo przy minimum to potrafi po godzinie postoju zgrzytnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych silnikach, zresztą w kazdym na łańcuchach musza miec stan oleju na max, nie od - do tylko max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2020 o 00:04, Rafos napisał:

Cześć,

Trochę wody w Wiśle juz upłynęło ale.moza pa.ietasz co było przyczyną?? 

Mam identyczne objawy co opisałeś.. na zimnym silniku nic się nie dzieje. Po rozgrzaniu na wolnych obrotach zaczyna szarpać silnikiem po dodaniu gazu znowu wszystko jest ok. Wypadają mu zapalony na cylindrach 1,2,4,5. Swiece cewki nowe, rozrząd, fazatory oraz głowice zrobione 30 tys. Km temu.

Ja podejrzewałem czujnik położenia wału ale błędów nie wywala.. 

Pytam bo może jednak poradziłeś sobie u siebie z tym problemem:) 

Wesołych Świąt 

U mnie ostatnio ( przed sylwestrem ) po założeniu nowego przepływomierza było wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Wymieniłem rurki podciśnienia i przy okazji wywaliłem pompę SAI ( mam przerobiony dolot ) i problem zniknął. Pęknięty przewód podciśnienia był ten idący przy prawej głowicy - średnica z tego co pamiętam to 3-4 mm

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dev napisał:

w tych silnikach, zresztą w kazdym na łańcuchach musza miec stan oleju na max, nie od - do tylko max

Dokładnie. To miałem na myśli ale po 22 i szklance Malta mam problemy ze składnią :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, HOLMATRO napisał:

Dokładnie. To miałem na myśli ale po 22 i szklance Malta mam problemy ze składnią :decayed:

Nie pij tyle szwagier, zwłaszcza w dzień powszedni:drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, dayd_4 napisał:

Nie pij tyle szwagier, zwłaszcza w dzień powszedni:drunk:

Cezar każe się odkażać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to problem :D bo mam miedzy miedzy :D doleje zobaczymy ;]  Pompa SAI jest ważna czy mogę olać temat bo chyba ''nie żyję'' xd

Mam logi czy jesteście wstanie powiedzieć mi czy jest z nimi wszystko ok robione na trybie "S" od samego dołu MAF.

Tu na jednym zdjęciu widać ze w grupie 93 jest wartość inna zmienia się jak szalona :D ale  zazwyczaj jest to -7 , -4xxxxx.png

139088879_735671100417116_4305304053179090320_n.jpg

03,91,94.png

91,92,94.png

aaaaaa.png

vvvvv.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, HOLMATRO napisał:

Dokładnie. To miałem na myśli ale po 22 i szklance Malta mam problemy ze składnią :decayed:

Jakiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HOLMATRO napisał:

Swój, samogon. 

Malt :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Dev napisał:

Malt :polew:

Mam wymagające podniebienie, dlatego tak go podpisuje.. :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...