Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kluczyk główny, jak go odtworzyć?


Chopper

Rekomendowane odpowiedzi

WItam forumowiczów,

Jestem świeżym właścicielem A4 B5 z września 1997 roku, rok modelowy 1998. Posiadam do niego tylko i wyłącznie jeden kluczyk, kluczyk warsztatowy...

Jak wiadomo nie można nim otworzyć bagażnika i zamknąć schowka. Podejrzewam, że również dorobienie jego duplikatu nie pomoże z tym problemem :wink:.

Wie ktoś może gdzie znaleźć informacje dotyczące głównego kluczyka? Jak go praktycznie odtworzyć?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam forumowiczów,
Jestem świeżym właścicielem A4 B5 z września 1997 roku, rok modelowy 1998. Posiadam do niego tylko i wyłącznie jeden kluczyk, kluczyk warsztatowy...
Jak wiadomo nie można nim otworzyć bagażnika i zamknąć schowka. Podejrzewam, że również dorobienie jego duplikatu nie pomoże z tym problemem :wink:.
Wie ktoś może gdzie znaleźć informacje dotyczące głównego kluczyka? Jak go praktycznie odtworzyć?
Pozdrawiam
Pokaż zdjęcie tego kluczyka warsztatowego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę...

 

 

 

Dodam tylko, że w aucie posiadam działający centralny zamek, jednak nie mam pilota do niego.

IMG_20170727_191053.jpg

IMG_20170727_191059.jpg

IMG_20170727_191119.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz zamowic po VIN w serwisie audi (ale bedzie Cie to kosztowalo sporo $$$).

Inna opcja jest pojechanie do magika od otwierania drzwi/dorabiania kluczy czy dalby rade cos takiego zrobic.

A kolejna opcja jest wymiana wkladek z kluczykami. W kazdej opcji do kluczyka musisz dorobic pastylke immo. Polecam wywalenie ze sterownika (o ile masz opcje pilota) wszystkich pilotow i wszystkich immo - oczywiscie kodujac swoja pastylke (no ale do pastylek musisz miec pin do immo - piekny tutorial dostepny na forum o dorabianiu i kodowaniu kluczy). Co do pastylki to niby mozna klonowac ale kosztow wychodzi podobnie jak wyciagniecie pinu immo,a wiesz co masz ;)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :-)

Co do ASO koszta wynoszą, przynajmniej w Toruniu, około 300zł sam kluczyk, 750zł kluczyk z sterowaniem zamkiem centralnym. Ceny oczywiście bez kodowania, to kosztuje osobno 250zł.

Na chwilę obecną chyba poszukam magika od dorabiania kluczyków, podrążę temat.

Zaciekawiła mnie informacja z ASO, że przy moim modelu, rocznikowo 1998, występuje kluczyk z wbudowanym sterowaniem centralnym zamkiem. Nie jest osobno na pastylce, nie jest to też scyzork. W internetach są zdjęcia takowego z dwoma przyciskami, w zasadzie pierwszy raz na oczy widzę ;).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wydaje mi się że różnica między kluczykiem warsztatowym a zwykłym polega na głębokości frezu z boków kluczyka (porównaj). Normalny kluczyk ma frez do połowy grubości (surówka kluczyka też). Pilot w kluczyku nie wystarczy żeby sterować zdalnie, trzeba mieć jeszcze odpowiednią pompkę centralnego.

http://www.digakom.com/katalog.php?TYP_SORT=A&KAT_SORT=A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy lata temu dorabiałem kluczyki do swojej A4 właśnie z kluczyka warsztatowego. Gościu od dorabiania dał sobie doskonale radę, mimo różnicy długości kluczyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.08.2017 o 16:35, Viwaldi napisał:

Trzy lata temu dorabiałem kluczyki do swojej A4 właśnie z kluczyka warsztatowego. Gościu od dorabiania dał sobie doskonale radę, mimo różnicy długości kluczyków.

Czyli rozumiem, że teraz swoim kluczykiem możesz ręcznie otwierać zamek w klapie bagażnika i schowka? Mówił coś czym się różnią oba kluczyki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Żeby było śmieszniej to po pary dniach znalazłem za szafką oryginalny.  Co do długości to (nie chciałbym skłamać) to warsztatowy jest chyba deko krótszy.

Edytowane przez Viwaldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u speca od dorabiania kluczyków, faktycznie, okazało się, że kluczyk serwisowy różni się od oryginału na pewno głębokością i długością frezu na rantach :). Co do długości, zmierzę jak dorobię kluczyki i zdjęcie porównujące dorzucę.

 

Teraz zostało tylko znaleźć odpowiednią surówkę, dla mojego auta i dorobić do oryginału, tak żeby i centralny zamek działał na pilota:lol:.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kluczyk dorobiony :banan:.

Jednak bez pilota centralnego zamka... Sam grot z transpoderem został bez problemu dorobiony w punkcie dorabiania kluczyków.

Kluczyki różnią się jedynie głębokością frezu po bokach, ten oryginalny jest głębszy i po obróbce działa perfekcyjnie, jak również otwiera ręcznie klapę bagażnika i zamyka schowek.

kluczyki po obróbce1.jpgpo obróbce 2.jpgpo obróbce 3.jpg

 

Aby móc z pilota otwierać i zamykać centralny zamek, potrzebna do mojego auta jest surówka z pilotem: 8L0 837 231 A - 433,92 MHz - (9/96-8/97) - 2 przyciski - 5D1, o której już słyszałem że jest niedostępna, pewnie poza ASO...

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Chopper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...