Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem.


wojziom8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent 2.5TDI AKE 180km quattro. Po remoncie glowic, poskladaniu wszystkiego, ustawieniu rozrzadu i kąta wtrysku według znakow silnik nie dziala. Uklad odpowietrzony kilka razy, zero bledow. Po kreceniu rozrusznikiem przez ok 4s, silnik odpali pochodzi przez ok 4s trzymajac niskie obroty (450obr/min) po czym obroty podskocza do ok 600obr/min i silnik gasnie. Na plaku silnik pracuje tak jak powinien, wkreca sie na obroty, reaguje na gaz ale po odstawieniu plaka od razu gasnie. Ma ktos jakiś pomysł co moze byc nie tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze nadal masz go zapowietrzonego.

To sa mo u mnie za kazdym razem bylo gdy musialem zdjac chociazby przelewy paliwowe. Sekretem pompy VP44 jest to ze przy pewnym polozeniu po rozszczelnieniu ukladu paliwo cofa sie tak ze nawet ucieka z filtra.  

Jedyne co mi pomoglo to skombinowana pompka zeby zaciagnac paliwo z baku i podac do pompy zalozona w obwod zasilajacy przy filtrze paliwa.

Czyli pompujesz a potem na czas krecenia trzeba sprawdzac przy kazdym wtrysku luzujac przewod wys. cisnienia czy dochodzi paliwo. 2.5 TDI jest kaprysne na zapowietrzenie nie wspominajac nawet szkodliwosci pecherzykow powietrza na zywotnosc pompy wtryskowej.

Operacje trzeba przeprowadzic w 2 osoby. Moze trwac nawet i 30 min. Wazne zeby nie krecic rozrusznikiem dluzej niz pare sekund - szkoda pompy VP44.

Zatem krecisz, patrzysz czy poszlo paliwo na wtrysk nr 1. Zatrzymujesz krecenie. Pompujesz reczna pompka. I znowu krecisz patrzac czy mokro przy 1 wtrysku. Potem kolejny wg ponizszego.

Kolejnosc wtrysku: 1-4-3-6-2-5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa była odpowietrzana kilka razy. Na przewodach nie ma nawet drobnego pecherzyka powietrza. Kiedys tez rozbierałem przewody paliwowe i nie było problemow z odpaleniem. Tak samo przy wymianie przelewow auto odpalalo bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłeś kompa? Jakie błędy? Jeżeli 00550 to masz zły kąt wtrysku i nie zapalisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poluzuj przewody ciśnieniowe przy wtryskach i zakręć rozrusznikiem aż siknie paliwo (uwaga na oczy i ubrania!), ja zazwyczaj luzuję po 2 na głowicę w trzech turach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś podać prąd na bezpiecznik nr.28 i wtedy na plaku odpalać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zauwazyl ze walki były przestawione o 1 zab wzgledem wału. Po korekcie auto odpalilo ale bardzo kopciło na siwo i wogole nie miało mocy. Teraz trzeba dlugo krecic aby odpalilo i raz załapie i od razu zgasnie albo odpali i kopci, nie ma mocy i po chwili gasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak rozrząd nie do końca był ustawiony. Teraz znów masz kąt wtrysku do ustawienia

A ten sposób z bezpiecznikiem 28 to odpowietrzanie układu paliwowego (niskie ciśnienie)

Edytowane przez GOLI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...