Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to objawy przegubu wewnętrznego ?


Adrian1727

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie mam problem i proszę o szybką poradę nim zacznę rozbierać od nowa swoje B5. Otóż od kilku tygodni pstrykał mi przegub, dziwne to było dlatego że 20 tys. km temu wymieniłem lewy przegub na lobro a 2 tys. km temu wymieniłem prawy na tańszy ruville. Od razu przeczuwałem że to ruville poddał się, więc kupiłem lobro i od razu wymieniłem ... ale nie pomogło.. dalej to samo pstrykanie, pojeździłem po placu, cofałem szybszym tempem na skręconych w pełni kołach w prawo i w lewo i cisza, gdy rozpędzam się do przodu im więcej dodaje gazu tym częstotliwość pstrykania się zwiększa .. pstryka tylko przy jeździe do przodu, przy ruszaniu na pełnym skręcie w lewo i czasami pstryknie przy pełnym skręcie w prawo..  pstrykanie słychać tylko z prawej strony więc przystąpiłem dzisiaj znów do problemu i wymieniłem przegub wewnętrzny prawy na sprawdzoną używkę i dalej pstryka, podmieniałem zewnętrzne przeguby różnymi kombinacjami i dalej to samo, nie wiem co mam robić .. nie zdążyłem sprawdzić lewego wewnętrznego przegubu czy to może być jego wina ? Czy może coś innego ma podobne objawy ? PS. Łożyska na 100% zdrowe, w aucie cicho, nie ma drgań kierownicy ani bicia na kołach przy różnych prędkościach, jedynym objawem jest pstrykanie które można tylko i wyłącznie porównać z przegubem.Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam 

Edytowane przez Adrian1727
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak kolego poradziłeś sobie z problemem? Mam podobny objaw na prawym kole po zmianie mieszka na przegubie zewnętrznym? Tak myślę czy to nie czujnik od ABS ociera o koronkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2017 o 23:27, tomczas napisał:

i jak kolego poradziłeś sobie z problemem? Mam podobny objaw na prawym kole po zmianie mieszka na przegubie zewnętrznym? Tak myślę czy to nie czujnik od ABS ociera o koronkę?

Witam, sorki że późno odpisuje ale nie miałem czasu zajrzeć na forum. No aktualnie wygląda to tak że tyrkocze coraz mocniej, przy jeździe na biegu czy jadąc po parkingu na luzie jednocześnie skręcając kołami dalej pstryka. Pojechałem na plac cofałem na wstecznym prawo/lewo z maksymalnie skręconymi kołami i cisza czyli nie przeguby zewnętrzne. To dzieje sie tylko przy jeździe na wprost i jak ruszam i jak mi gaz rano przerywa to strzela niemiłosiernie nawet nie wyjeżdżam w dalsze trasy, na 99,5% obstawiam przeguby wewnętrzne sprawdzałem luz na półosi odnośnie przegubów wew. i luz na 1 z nich jest dość duży, nawet zakupiłem już przeguby tylko nie mogę znaleźć chwili na wymianę. Jak tylko wymienię i nie będzie pstrykać to dam znać. Co do czujnika czy nie ociera o koronkę to nie mam pojęcia jeśli czujnika nie ruszałeś to sam się nie wbił i to nie to. Jeśli wymieniałeś gumę na przegubie zewnętrznym to może już przegub ci się kończy ? piasek się dostał i zaczyna pstrykać ? jeśli chodzi o zewnętrzne to spróbuj cofać na maksymalnym skręcie prawo/lewo i będziesz wiedział. Jak pstryka do tyłu to zewnętrzny jak do przodu to wewnętrzny taka moja teoria. A cały czas ci pstryka ? Czy może już poradziłeś sobie z tym problemem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odsunąłem trochę czujnik abs i u mnie pstrykanie ustąpiło :) czujnik chodził na tyle lekko, że mechanik musiał go docisnąć przypadkiem, kiedy nie mógł włożyć przegubu na miejsce i się siłował, ale nie na tyle lekko żeby się mógł sam wysunąć czy wsunąć. Musiałem 2x3 nim przekręcić i ciągnąć do góry żeby wyszedł. U mnie usterka naprawiona w 30sekund ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tomczas napisał:

Odsunąłem trochę czujnik abs i u mnie pstrykanie ustąpiło :) czujnik chodził na tyle lekko, że mechanik musiał go docisnąć przypadkiem, kiedy nie mógł włożyć przegubu na miejsce i się siłował, ale nie na tyle lekko żeby się mógł sam wysunąć czy wsunąć. Musiałem 2x3 nim przekręcić i ciągnąć do góry żeby wyszedł. U mnie usterka naprawiona w 30sekund ;) 

Chyba że tak :D z doświadczenia wiem że te czujniki jak przychodzi do wymiany to trzeba się naszarpać, jednego wyciągniesz bez problemu drugi wyjdzie w 10 kawałkach. Ale dobrze że już nie pstryka. Mam nadzieje że pogoda się poprawi jeszcze to dziś i jutro i będą wewnętrzne u mnie wymienione :D Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zostały wymienione przeguby wewnętrzne ale pstrykanie nie ustało, dalej podczas jazdy do przodu i skręconymi kołami w lewo pstryka w prawym kole, gdy jadę do przodu w prawo nie pstryka wcale. Jutro biorę się za podmienianie przegubu prawego zewnętrznego, innej opcji nie ma.

 

Edytowane przez Adrian1727
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...