olivier85 0 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Witam, Podczas jazdy zapalila mi się kontrolka silnika. Po sprawdzeniu wyskoczył błąd 19586. Zawór EGR był nowy pół roku temu. Co zrobiłem: Podczas dodawaniu gazu optycznie zawór nie jest otwierany i zamykany. Nie widać zadnego ruchu na tej gruszce. Zdjąłem wąż podcisnienia, który łatwo zszedł z tego stożka. Podczas dodawania gazu zatykałem go palcem i też nie czułem zadnego zasysania aniu ruchu powietrza. Zatem co może być uszkodzone ? Czujnik N18 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1357 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 EGR nie działa na zasadzie dodawania gazu... masz dostęp do VAG-a żeby zrobić test podstawowy grupy 003 ? Wtedy możesz przyłożyć palca i czuć kiedy cyklicznie zasysa - puszcza zawór. Druga sprawa odpal silnik, ściągnij wężyk i poczekaj trochę, wtedy po jakimś czasie na jałowym powinno zacząć zasysać. Na gruszce ruch jest dopiero po gaszeniu silnika - bo to jest cięgno od klapy gaszącej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olivier85 0 Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 OK dzięki za podpowiedź. Zrobiłem test grupy 03. Wg wskazań zawór EGR otwiera i zamyka się cyklicznie. Przy 64,5% jest ON a przy 19.9% jest OFF mg/str między 431 a 451 niezależnie czy jest ON lub OFF. Jak wyjąłem ten przewód w oplocie (idący do tej gruszki z cięgnem) to nie ma zadnego zasysania podczas przykładania palca a w tescie i tak co chwilę zmienia się na ON lub OFF. Co to jest za gumowy wąż idący do tej metalowej (błyszczącej obudowy) od góry obudowy silnika ? Może to ten miałem wyjąć i zatkać co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1357 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 3 minuty temu, olivier85 napisał: st za gumowy wąż idący do tej metalowej (błyszczącej obudowy) od góry obudowy silnika ? Może to ten miałem wyjąć i zatkać co ? Ten miałeś wyjąć Ten drugi ma zasysać tylko w momencie gaszenia samochodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olivier85 0 Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Byłem sprawdzić. Czuć zasysanie. Co teraz ? Zauważyłem też, że to cięgno delikatnie jest uwalone od oleju. Mimio, że jest EGR ma może z 5 miesięcy w tym aucie. Mechanik zamontował mi EGR QAP (quality auto parts). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1357 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Weż sobie strzykawkę z kawałkiem wężyka i załóż na ten metalowy krócic i zasysaj i zobacz czy trzyma ciśnienie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olivier85 0 Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 (edytowane) Sprawdzę jutro bo nie mam takiego wężyka. Robiłem jeszcze raz ten test i gdy zasysa na ekranie pojawia się ON a gdy nie zasysa to OFF, ale to podcisnienie jest dosyc delikatne (czuc trochę na opuszku palca). Tak to powinno wyglądać ? Może odkręcić ten EGR i go przeczyścić, ale czy w pół roku by się tak zawalił ? Jeszcze podczas robienia BS grupy 003 to wartość MAF praktycznie nie zmienia się dla ON i OFF i oscyluje między 420 a 450. Edytowane 31 Lipca 2017 przez olivier85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszKK 4 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Może masz obrobiony króciec na pompie vacum i brakuje podciśnienia? Do poczytania https://a4-klub.pl/topic/229374-vaccum-pompa-tandemowa-działanie-montaż-wymiana/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olivier85 0 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Dzieki. Sprawdze. Wg mnie cos nie otwiera tego zaworu bo ilosc powietrza jest taka sama przy off i on. Moze to egr jest zawalony (chociaz ma 5 miesiecy wiec nie wiem) albo za male podcisnienie podaje. Mam jeszcze stary egr, ktory wymienial mi mechanik bo auto nie mialo mocy i podlacze waz podcisnienia do niego i sprawdze czy na odpalonym i tescie sie otworzy. Dobrze mysle ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1357 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Możesz tak zrobić, sam EGR w rękę, założyć wężyk (ten z auta) i obserwować czy podnosi grzybek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olivier85 0 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 O ile w starym dzialal bo jest niezle zasyfiony. Ale jak wciskalem reka i otwieralem zawor wczoraj to lecialo powietrze z krucca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olivier85 0 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Sprawdzone. Na starym zaworze otwiera i zamyka zawor egr. Więc podcisnienie i czujnik ok. Wnioskuję, że uszkodzony jest EGR. Warto ten stary regenerować ? Przeciekał. Wystarczy zamówić uszczelki i oringi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1357 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Masz dwie sztuki, możesz próbować poskładać w jeden Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakotomasz 0 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Witam. Odświeżę temat, bo i mnie dopadł problem z EGR (bład 19586). Podmieniłem zawór EGR, wymieniłem N!8, ale błąd nadal sie pojawia. Chcę jeszcze wymienić wężyki i zobaczę czy to pomoże. Moglibyście mi powiedzieć dokładnie jakie mają one wymiary? Gdzieś to widziałem na forum, ale za chol..ę nie mogę tego znaleźć. O ile dobrze kojarzę to ten gumowy idący od grzybka ma chyba wymiar (śr. wewn. 5mm, zewn. 10mm), a ten szmaciany (śr. wewn. 3,5 zewn 7mm), ale prosiłbym kolegów o potwierdzenie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1357 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakotomasz 0 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Dzięki wielki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakotomasz 0 Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Wymiana wężyków podciśnienia też nie pomogła? Wymieniony zawór EGR, N18, wężyki i dalej nic...nadal pojawia się błąd EGRa 19586. Sprawdziłem 3BS i zarówno w pozycji On jak i OFF pokazuje wartość 420-480. Po skręceniu wszystkiego "do kupy" i podpięciu vaga pokazał sie jeszcze błąd G70 (16485), ale sam juz nie wiem czy to przez to, ze poodpinałem te wężyki itd., czy faktycznie jest jakiś problem z G70. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1357 Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Włącz tryb BS, zdejmij rurę powietrza i lusterkiem, czy telefonem zobacz czy w ogóle podnosi grzybek do góry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakotomasz 0 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Sprawdziłem i zero reakcji grzybka, nie podnosi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1357 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Weź kawałek wężyka i strzykawy (dużej) załóż na króciec od grzybka EGR i zobacz czy jak zaciągasz to wtedy się podnosi... Możesz też wykorzystać króciec od pompy vacum i bezpośrednio z niego dać wężyk na króciec przy EGR. Jak się podnosi - to coś nie tak ze sterowaniem - N18, źle podpięte wężyki Jak się nie podnosi - dziurawa membrana EGR'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się