Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Błąd 19586 EGR


olivier85

Rekomendowane odpowiedzi

Wracam z tematem. Mam wymieniony trzeci egr oraz elektrozawor od tego (oryginały) . I przez 2 miesiące jest dobrze a potem znów pojawia sie kontrolka check engine. Kontrolka ta raz jest, raz nie. Nie wiem czym to może być spowodowane. Mechanik twierdzi że może być to związek z turbina. 

Co mogę zrobić? 

Edytowane przez olivier85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam co na początku postu 19586. Wymiana egr pomaga na krótko. Po 2 miesiącach temat powraca. 

Kontrolka nie świeci ciągle. Czasami jest tak że znika i przez np 2 dni jest ok a czasami jest tak, że gdy jadę i np. W mieście dojeżdżam do skrzyżowania na niskich obrotach to się zapala. 

Jak to ogarnąć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, luźny krócieć to częsta przypadłość wczesnych modeli B6... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak podciśnienia może mieć wpływ zarówno na hamulce, działanie EGR, jak i sterowanie turbiny... 

Co do pompy Vacum, tu masz temat do poczytania: https://a4-klub.pl/topic/229374-tdi-pd-vaccum-pompa-tandemowa-działanie-montaż-wymiana/

Ale ja najpierw bym spróbował oblać krócieć klejem dwuskladnikowym... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wtrącę, bo to pewnie chciałeś napisać Kamil, że brak podciśnienia ma (a nie może mieć) wpływ na działanie wymienionych przez Ciebie podzespołów (których działanie oparte jest na podciśnieniu). Jego brak = niedziałający EGR, brak sterowania zmienną geo turbosprężarki, brak wspomagania układu hamowania, niedziałający przesłona podzespołu wspomagającego zatrzymania (gaszenia) silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz, tylko trzeba zrobić to dobrze, dać nową uszczelkę, dobrze oczyścić przylgnie, dokręcić śruby odpowiednim momentem... Miejsca tam jest mało, robota dość wredna... Jak się czujesz na siłach to wiadomo, że z poprawionym kroccem będzie lepsza pompa. 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki :).

Mam jeszcze 3 pytania:

1. Gdzie znajdę info z jakim momentem dokręcać i czy to konieczne ? Czytalem ten poradnik i tam nie ma info na ten temat.

2. Czy jak zdejme węzyk od zasilania paliwa to bedzie się z niego lalo bez przerwy czy nie ?

3. Opaski na przewodach muszą być tego samego typu czy wystarczą obejmy na srubokręt ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jest w temacie o pompie vacum, tylko szukaj od końca. 

2. Zacisnij go, albo wsadz w niego pasownie srubke, pewnie 6 albo 8mm

3.Moga być skrecane

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Postanowiłem przed wymianą  spróbować to skleić. Użyłem poxipolu i wcześniej zaklepałem młotkiem tak jak mogłem.

Zmontowałem wszystko i wydaje się OK. Hamulce wyraźnie lepsze.

Sprawdziłem też EGR w grupie w grupie 003 i pomiary są prawidłowe. Zobaczymy jak będzie dalej bo tak jak pisałem problem pojawiał się cyklicznie ale liczę, że bedzie lepiej.

Jedynie co mnie zaniepokoiło to w tej grubej rurze idącej do EGR było trochę oleju. Problem z turbo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, olivier85 napisał:

Jedynie co mnie zaniepokoiło to w tej grubej rurze idącej do EGR było trochę oleju. Problem z turbo ?

Raczej standard w tych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...