Leon 2.0 BKD problemy z szarpanie EGR

    4 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

    Od dłuższego czasu mam problem w swoim Leonie 2.0 BKD z 2006r.

    Otóż na zimnym silniku auto szarpie/przerywa w czasie jazdy na niskich obrotach.

    Pewnego razu postanowiłem zaślepić na chwilę wężyk od zaworu EGR i auto w końcu zaczęło jeździć normalnie, więc jeden mechanik powiedział, że EGR do wymiany.

    Kupiłem nowy EGR Wahler wraz z kompletem uszczelek, założyłem go sam + dodatkowo przeczyściłem przepustnicę i niestety auto nadal szarpie, tak jak na starym zaworze EGR...

    W czym może tkwić problem? Wężyk gdzieś jest nieszczelny? Czy może z przepustnicą jest coś nie tak?

    Nie wiem czy te problemy z szarpaniem nie zaczęły się jak sobie dokupiłem i zamontowałem górną, plastikową pokrywę silnika, bo jej wcześniej po prostu nie było...

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A podłączałeś VAGa do auta? są jakieś błędy? jak wyglądają wtryski?

    Może coś z vacum się dzieje.. brakuje paliwa\podciśnienia i szarpie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Nie ma żadnych błędów.

    Tak jak właśnie pisałem, jak zaślepię ten wężyk od EGRu, to auto jeździ normalnie.

    Logi robione jeszcze na starym zaworze EGR:

    Basic Settings:
    003 - http://vaglog.pl/log-003_2ZFeB0.html
    011 (na samym dole) - http://vaglog.pl/log-011_53s83.html

    statyczne na zimnym silniku:
    001 - http://vaglog.pl/log-001_lRnvi8h.html
    004 - http://vaglog.pl/log-004_w9zA7.html
    013 - http://vaglog.pl/log-013_QOQ1e.html
    018 - http://vaglog.pl/log-018_Z7P9W39.html
    023 - http://vaglog.pl/log-023_zavTFJ.html

    Zrobiłem dodatkowo, chociaż podobno tak się nie robi logi dynamiczne na zimno, delikatna normalna jazda, wtedy kiedy właśnie zaczyna szarpać, w zakresie do ok. 2500 obrotów.

    dynamiczne grupowo na zimnym silniku:
    013, 018, 023 - http://vaglog.pl/log-013_018_023_qn2G1Y.html

    statyczne na cieplym silniku:
    001 - http://vaglog.pl/log-001_7gSb3w1.html
    004 - http://vaglog.pl/log-004_X967M.html
    013 - http://vaglog.pl/log-013_62Sr6H2.html
    018 - http://vaglog.pl/log-018_1Yy166.html
    023 - http://vaglog.pl/log-023_Dc0D47.html

    dynamiczne grupowo:
    001, 004 - http://vaglog.pl/log-001_004_Y0zqqRc.html
    003, 011 - http://vaglog.pl/log-003_011_7oWK5.html
    011, 010 - http://vaglog.pl/log-011_010_fQH7G2.html
    003, 008, 011 - http://vaglog.pl/log-003_008_011_C21VD.html

    Edytowane przez Sander

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Oto moja klapa gasząca po otwarciu:

    563c9414da062655med.jpg

    Po otwarciu puszki wyleciało sporo oleju.
    Jak widać chyba dwa ząbki są ułamane.

    Teraz pytanie czy te ząbki mają wpływ na pracę przepustnicy w czasie jazdy czy służą tylko do gaszenia?

    Tą klapę da się gdzieś zregenerować czy szukać używki?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy