Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AJM] Wymiana kończącego się turbo - jak to najlepiej ugryźć


urbinek

Rekomendowane odpowiedzi

Bondziorno! Mam Audi A4 B5 115km z silnikiem AJM z typowymi objawiani kończącej się turbawki - blokujące się łopatki/przejście w tryb awaryjny, brak mocy na niskich obrotach itp

Podjechałem do warsztatu zrobić krótką diagnozę na VAGu i diagnoza jest taka, że turbo jeszcze działa, układ wydaje się szczelny, przewody puchną ale wirnik podaje za mało powietrza np 2.1, 1.7 bar zamiast spodziewanych 2,4.

Any way, wszystko wskazuje, że geometra siada i turbo się kończy zatem wypadało by się zastanowić nad naprawą.

 

W warsztacie polecali regenerację mojej turbiny ~1600zł (razem z filtrami, olejami itp), znajomy zaufany mechanik deklaruje, że podobną usługę wykona za 1000-1100zł. A może sam takie coś był bym w stanie wymienić?

Pytanie czy regenerować tą turbinę, którą mam czy w podobnej cenie poszukać większej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakuj od razu turbo z awx

Uzywke dostaniesz za 500zlotowek .

Do tego potrzebujesz przejsciowke awx/afn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha wrzuc logi na forum bys nie zalowal potem ze turbo bylo zdrowe a ino trza vnt wypucowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś  nie widzę turbin AWX w cenach niższych jak 900zł :)  (chyba, że ze zwrotem obecnej) - mógłbym jakieś sznurki prosić ?

Co do logów będę miał z tym problem bo mój kabel zaginął w odmętach remontu i będę musiał to ogarnąć jakoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawaj logi bo może zwykłe czyszczenie wystarczy

a jak turbo do wymiany to wolałbym sprawna używkę niż regenerowaną

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat. czy po montazu turbo awx ( lezy w garazu) musze od razu robic soft, czy auto bedzie w miare jezdzilo bez zmiany softu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zasady. Niektóre jeżdża lepiej inne gorzej. Mój jechał super i nawet mocy mu przybyło po zmianie turbawki. Ze 2 tygodnie pojeździłem tak przed softem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2017 o 09:39, wyzyk83 napisał:

  dawaj logi bo może zwykłe czyszczenie wystarczy

a jak turbo do wymiany to wolałbym sprawna używkę niż regenerowaną

Dlaczego masz takie podejście? Skąd masz pewność że używka jest sprawna i to w dodatku tak sprawna jak regenerowana turbina? Wg. mnie jeśli turbo regenerujesz w sprawdzonej firmie, to masz to samo co nówka praktycznie, a używka to zawsze używka. Nie wiesz jak była jeżdżona i ile jej jeszcze zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regenerowane to przeważnie nie trzymają parametrów

na forum idzie kupic używki w dobrym stanie kupowałem nie raz i nie było problemów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz to z doświadczenia własnego czy ze słyszenia? Ja nie miałem takich perypetii. Tydzień temu odebrałem turbo po regeneracji. Zabuliłem wprawdzie 1200 zł., ale zależało mi na czasie i pewności. Turbo mi padło. Zmieliło się dokumentnie, urwało oś wirnika, geometria wysadzona- dosłownie dobra była tylko elekronika- na szczęście. Parametry trzyma tak jak na wydruku z naprawy. Zakład godny polecenia. Nie mam przy sobie wydruku, bo bym zamieścił. Gwarancja dwa lata, dlatego turbo zakładał mi warsztat nie ja sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy bym nie założył regenerowanej turbiny i magla

znam to z doswiadczenia same problemy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, wyzyk83 napisał:

nigdy bym nie założył regenerowanej turbiny i magla

znam to z doswiadczenia same problemy

 

Problemy? Z jakiego powodu? Jeśli robiła Ci to firma i zrobiła to źle to winni są to naprawić lub zwrócić koszty naprawy. Wiem, że to łatwiej napisać niż uzyskać lecz chyba warto to zrobić by wyeliminować badziewiarzy z rynku. Zanim oddałem turbo do naprawy zrobiłem rozeznanie kto co i jak. Dowiedziałem się kogo omijać szerokim łukiem.  Twoje doświadczenia są równoważne z opinią by nie ufać regeneracji, lecz nie wynika to raczej z faktu iż regeneracja jest zła, a jedynie że istnieją pseudoregeneracje i Ty miałeś pecha na takowe trafić.  Nie czepiam się Ciebie,  chcę jedynie rozjaśnić obraz ludziom, którzy stoją przed wyborem regenerować czy używka? Zagłębiłem się w kartę gwarancyjną. Aby uzyskać pełny zakres musiałem zrobić masę niepotrzebnych czynności. Oprócz zmiany oleju na nowy( ewentualnie zasadne), zmienić przewód olejowy( po co? stary można wypłukać), czyszcenie dolotu, inetrcoolerów itd. ( po co? rozpadła się strona gorąca, więc na zimnej nic nie miało prawa się zdażyć) Głupie ale wykonane, po to by mieć podstawę by ewentualnie potem dojść swoich praw.( mam nadzieję iż nie będzie potrzeby ;) ).  Proszę opisz jekie to były problemy, by były ewentualną przestrogą dla mnie czy innych w potrzebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie miałem problemow z turbina ale znajomy

kupilem mu uzywke tu z forum i spokoj juz 2 lata

regenerowane po 7 miechach kaplica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli regenerację wykonuje firma, która demontuje i montuje sprężarkę, Zaleca wymianę oleju z filtrami, i coś tam jeszcze sugeruje powiedzmy, to myślę że taka regeneracja ma szansę bytu i jak najbardziej mamy gwarancję że samochód będzie jeździł. Na pewno omijał bym szerokim łukiem warsztaty do których wystarczy wysłać pocztą sprężarkę lub wysłać na wymianę, a cała usługa kosztuje 499zł. Tu na pewno nie będzie żadnej gwarancji ani satysfakcji z wykonanej usługi. 

Ja osobiście podnosząc moc w swoim audi zastanawiałem się nad regeneracją, jednak wizja wydania minimum 1200zł, trochę mnie zniechęciła, używki nie chciałem bo za stare AWX'y chcą 500-600zł, więc kupiłem używaną CAHA z 2010roku za 700zł(takie mają ceny) i byłem mega zadowolony. Kilka przeróbek i turbina siedziała w samochodzie i raz na zawsze zapomniałem co to są problemy ze sprężarką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba szukać używki np. z 2007 roku . Moje GT1749Va wymontowane z BPW wykładam niedługo do taty AJM , turbo w stanie naprawdę dobrym ori nie regenerowane , więc idzie poszukać coś w fajnym stanie .  Co do regeneracji to są warsztaty które robią to bardzo dobrze , oczywiście trafiają się tez takie regenerowane które nie chcą wstawać czy trzymać zadanego doładowania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...