Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nagle rozladowanie akumulatora


tazzi

Rekomendowane odpowiedzi

Ten żółty włoski wyrób to dobra firma.

Trudno będzie Co go reanimować, ważna gęstość elektrolitu i na ile płyty są zasiarczone.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8/13/2017 o 16:21, KINIAM napisał:

Ten żółty włoski wyrób to dobra firma.

Trudno będzie Co go reanimować, ważna gęstość elektrolitu i na ile płyty są zasiarczone.

 

Nie powiem w zimie akurat świetnie się spisywał bo palił na morzach -35 no ale niestety nastał jego koniec. 

Podsumowując temat. Jestem juz w Polsce, nowy akumulator sprawdził się :)

Co do starego akumulatora był już totalnie do wyrzucenia. Zalałem go i podladowalem ale niestety nawet się nie odzywał.  Wiec trafił do zwrotu... :)

Teraz mam jeszcze jedno pytanie. Odpowietrznik w nowym aku mam z lewej strony a w nowym był po lewej...czy mogę przewiercic tam otwor i wsadzić przewód czy nie l? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego wiercenia dodatkowych odpowietrzników, te co są wystarczą i nie jest to prosta dziurka a kręty korytarz pod górkę.

I wszelkie takie modyfikacje grożą utratą gwarancji.

Jaki masz aku ? bezobsługowy ?.

Edytowane przez KINIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, KINIAM napisał:

Żadnego wiercenia dodatkowych odpowietrzników, te co są wystarczą i nie jest to prosta dziurka a kręty korytarz pod górkę.

I wszelkie takie modyfikacje grożą utratą gwarancji.

Jaki masz aku ? bezobsługowy ?.

Rozumiem....to musze jakoś pokombinować by wpiąć ten wężyk co miałem w strym aku :) i akumulator obsługowy wlasnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.08.2017 o 15:44, xsebo1 napisał:

Aku z pl wytrzymuje 2-5 lat, kupiony w de 5-8 lat podobnie jak fabrycznie montowane. Na polski rynek idą padliny

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
 

Niestety nie do końca się z Tobą zgodzę.

Ostatnio przerabiałem temat akumulatorów dosyć dogłębnie (nowy aku padł mi po roku i miałem przeprawę z producentem odnośnie uznania gwarancji) i niestety nie wiek jest najważniejszy a ilość odpaleń. Wbrew pozorom uruchamianie auta daje akumulatorowi najbardziej w kość, nie upływ lat. Akumulatory mogą żyć po 10 lat i dłużej, jeżeli są regularnie doładowywane i poziom elektrolitu jest utrzymywany na odpowiednim poziomie. Jeżeli odpalasz auto po kilkanaście razy dziennie, jego żywot będzie krótki. Jeżeli rzadko, wytrzyma bardzo długo.

Niektórzy producenci wręcz podają w specyfikacji, przez ile rozruchów akumulator powinien bezproblemowo działać - rozruchów, nie lat i nie mylić tu z gwarancją, która jest na określony czas.

Jako ciekawostkę mogę napisać, że aku w motocyklu mam już 10 lat i pali od strzała.... ale tylko dlatego, że jest "obciążany' odpalaniem 'tylko' kilkadziesiąt razy w roku, natomiast w aucie kilkaset, jak nie kilka tysięcy razy.

 

Pozdrawiam,

Arapaho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne się pod temat ponieważ mam podobny problem.

Pacjent a4 b6 1.8t 

Miałem u siebie aku oryginał audi z 2011r. Auto kupiłem we wrześniu 2016 i od tamtej pory palił od strzała nawet jak muzyka grała przez weekend. Miesiąc temu z dnia na dzień aku padł że nawet obrotu silnik nie zrobił. Naładowałem go lecz po 12h ładowania miał tylko 10v i jedna cela wypchana. Od brata wziąłem drugi aku na 100% sprawny bo jeździł w jego audi też 1.8t.  Tak przejeździłem miesiąc i teraz znowu to sam z dnia na dzień padł całkiem do 9.5v.  Alternator(120A) bez obciążenia ładuje 13.7v.  Sprawdzałem czy czasem coś mi nie zabiera prądu na postoju i jak zamkne auto to miernik pokazywał 1.20A po paru sekundach 1.11 a po około 3 minutach 0.05 czyli 50mA. 

Jak myślicie co może być przyczyną i co jeszcze można sprawdzić ? Regulator wariuje i raz ładuje a raz nie? Czy bardziej zbieg okoliczności że kolejny aku padł.  Chciałem kupić nowy tylko nie chce żeby znowu się powtórzyło że rozładuje go do zera i w końcu pójdzie na śmietnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up Alternator do regeneracji albo strata na kablach. Sprawdź miernikiem ile jest na alternatorze. Szczotki mogły się skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie na aku pokazuje 14.15v a w vagu 14.2-14.15 jak wszystkieurządzenia są wyłączone. Jak włączę klime radio światła i grzanie d*py x2 to spada do 13.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Miras95 napisał:

Ładowanie na aku pokazuje 14.15v a w vagu 14.2-14.15 jak wszystkieurządzenia są wyłączone. Jak włączę klime radio światła i grzanie d*py x2 to spada do 13.8

Czyli wszystko w porządku.

Kup nowy aku.

Sprawdź końcówki przewodów  od aku z masą pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą byłem się przejechać autem to ładowanie w czasie jazdy pokazuje pokazuje już między 13.1 do 13.4. Czasem złapie 12.9. A wszystko wyłączone nawet światła. Dziwne trochę że aż tyle spadło. Auto zgasiłem a na aku pokazuje 10v. Skoro altek ładuje to chociaż przez chwilę powinien mieć aku 12v 

 

Edytowane przez Miras95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po rozgrzaniu ładowanie leciało na 13,5V, zaraz po odpaleniu 14,2V. Zmieniłem szczotki, było ciut lepiej, ale po rozgrzaniu dalej duże spadki, więc wymieniałem regulator i teraz jest ok. Altek może coś tam ładuje, ale jak juz aku umiera to mu nic nie pomoże. Zasiarczył się.

Możesz spróbować uratować, podłączyć pod prostownik, małym amperem ciągnąć aż napięcie dojdzie do ~16,2V. Ja tak uratowałem swój aku rok temu, działa do dziś.

Edytowane przez mszark
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jednak jest dalej. Nie kupiłem nowego aku lecz dałem inny trochę mniejszy z astry ale miesiąc stał w garażu na ziemi i trzymał cały czas 12.5v. Założyłem go do audi i nawet nie odpalałem tylko tak zostawiłem na kilka dni. Dzisiaj przychodzę, przed odpaleniem sprawdzam aku miernikiem a tam 9.5v ale o dziwo silnik przekręcił że odpalił. Wydaje mi się że coś na 100% ciągnie prąd na postoju tylko nie wiem gdzie szukać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Miras95 napisał:

Problem jednak jest dalej. Nie kupiłem nowego aku lecz dałem inny trochę mniejszy z astry ale miesiąc stał w garażu na ziemi i trzymał cały czas 12.5v. Założyłem go do audi i nawet nie odpalałem tylko tak zostawiłem na kilka dni. Dzisiaj przychodzę, przed odpaleniem sprawdzam aku miernikiem a tam 9.5v ale o dziwo silnik przekręcił że odpalił. Wydaje mi się że coś na 100% ciągnie prąd na postoju tylko nie wiem gdzie szukać :/

To co piszesz to nic nie znaczy . 

Nie wiadomo ile amperogodzin zostało w tym starym, małym aku który miesiąc stał w garażu :decayed:

Nawet sprawne auto stojące przez miesiąc w garażu z podłączonym aku wciągnie połowę pojemności standardowego akumulatora, czyli 36 Ah :P

Najpierw po prostu sprawdź amperomierzem , czy po zamknięciu centralnego zamka cała elektryka usypia, na śpiocha z aku nie powinno iść więcej niż 50 mA ( 0,05 A) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...