Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocierająca opona o talerzyk amortyzatora - Uszkodzona belka?


Shiksu93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was.

Zakładam osobny temat, gdyż pilnie potrzebuję pomocy a chyba ten dział jest najbardziej odpowiedni.

Otóż po kupieniu A4-ki borykam się z problemem prawego tylnego koła. Otóż przy skręcaniu w lewo prawa opona zaczyna obcierać o talerzyk amortyzatora.

Byłem u dwóch mechaników, jeden stwierdził że do wymiany opony bądź felgi krzywe, a drugi kazał wymienić amortyzatory z tyłu bo są do wyrzucenia.
Zrobiłem jak radził drugi mechanik, lecz problem nie zniknął a mechanik naciąga mnie na jakieś specjalistyczne mierzenie itp. Oczywiście gdzie to zrobić to już "On nie wie".

Wszystkie felgi równe, opony te same. Sytuacja tylko w tym jednym kole.

Załączam foto z różnicą pomiędzy lewą, a prawą stroną.

- Felgi 17" / 7,5J / ET45

- Opony Michelin Pilot Alpin 17" 225/50

 

Porownanie.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy belki sprawdzone? Mam tak samo, drugim efektem zużytych gum jest "wibracja" belki na kostce i dziurach. A to ze obciera z jednej strony to nierówno przykręcona belka, na 4 audi u mnie to 4 auta maja ten problem gdzie z jednej strony mocniej wystaje (2-4mm)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, smky95 napisał:

Gumy belki sprawdzone? Mam tak samo, drugim efektem zużytych gum jest "wibracja" belki na kostce i dziurach. A to ze obciera z jednej strony to nierówno przykręcona belka, na 4 audi u mnie to 4 auta maja ten problem gdzie z jednej strony mocniej wystaje (2-4mm)

Jak sprawdzałem sam osobiście łapą tuleje belki to prawa wydawała się w gorszym stanie niż lewa, ale znajomy stwierdził że są ok, choć moim zdaniem są do wymiany.

Ale to uważasz że wymiana tulei załatwi sprawę czy jak?

Edytowane przez Shiksu93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% pewności ci nie dam, ale nie tylko ja mam problem "pływająca" belka u nas a belke trzymają tylko tuleje. Sam przymierzam się do wymiany, ale ja będę pakować poli [emoji41]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to jeden z typowych objawów zużytych tulei tak? Te koło tak się wtedy chowa jak na zdjęciu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to jeden z typowych objawów zużytych tulei tak? Te koło tak się wtedy chowa jak na zdjęciu?
 

Spróbuj wymienić, duży koszt to nie jest a o tulejach mało kto pamięta. Przy wymianie możesz poluzować mocowania tulejek i spróbować wyprostować belke z autem, jak nie pomoże to szukać przyczyny w krzywej belce


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, smky95 napisał:


Spróbuj wymienić, duży koszt to nie jest a o tulejach mało kto pamięta. Przy wymianie możesz poluzować mocowania tulejek i spróbować wyprostować belke z autem, jak nie pomoże to szukać przyczyny w krzywej belce

Duży niby nie, ale ja sam tego nie wymienię więc muszę płacić za mechanika, a każdy z nas wie jak to teraz jest z tymi "fachowcami" :)

Mam nadzieję, że to nic nie poważniejszego :/

Dzięki smky95 :)

Edytowane przez Shiksu93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belka w b5 ma pewną regulacje. Zakładając, że jest prosta, to wystarczy odkręcić śruby mocujące do podwozia i ją przesunąć. Wiem bo przesuwałem swoją swego czasu. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, misiek95 napisał:

Belka w b5 ma pewną regulacje. Zakładając, że jest prosta, to wystarczy odkręcić śruby mocujące do podwozia i ją przesunąć. Wiem bo przesuwałem swoją swego czasu. Powodzenia

Tak? Jesteś pewny? Wystarczy kanał i dwa lewarki czy jest więcej zabawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewny.

Potrzebujesz jeszcze mechaniczno-kinetyczny generator momentu obrotowego z naprowadzaniem trzonkowym o działaniu impulsacyjno-punktowym, czyli inaczej młotek:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, misiek95 napisał:

Jestem pewny.

Potrzebujesz jeszcze mechaniczno-kinetyczny generator momentu obrotowego z naprowadzaniem trzonkowym o działaniu impulsacyjno-punktowym, czyli inaczej młotek:D

Pytam czy jesteś pewny tej regulacji i czy o te powiedzmy 2cm albo i mniej mogę przesunąć w prawo bo jeśli tak to uratowałeś mi kilka stówek jak nie więcej :D No i czytam ciągle o tych belkach itp to jedni że jest regulacja, drudzy że nic takiego nie ma więc zgłupiałem :kox: 

Mógłbyś jakoś na zdjęciu z google czy coś zaznaczyć które to śruby ? ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam czasu nic zaznaczać, belka jest przykręcona śrubami do podwozia i jest na nich pewien zakres regulacji. Jak ktoś mówi inaczej to nigdy chyba nie był pod swoim samochodem.  Roboty jest tyle co ze zmianą koła na zapasowe- ale nie zrozum mnie źle, do regulacji belki nie musisz zdjemować nawet kół.

I powtarzam- zakładamy wciąż, że belke masz prostą. Jeżeli jest krzywa to może nie przynieść skutku

Edytowane przez misiek95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Shiksu93 napisał:

jeśli tak to uratowałeś mi kilka stówek jak nie więcej

spoko, adres na który możesz mi przesłać browara, podrzucam na PW:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu :D

Mam tylko nadzieję że się nie mylisz bo za groma nigdzie w necie nie mogę znaleźć żadnej dosłownie wzmianki że w B5 jest jakaś regulacja belki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AKTUALIZACJA

Witajcie.

Dziś byłem na geometrii. Diagnosta jednoznacznie pokazując na komputerze stwierdził że belka jest prosta, kąty kół są wręcz książkowe lecz i z przodu i z tyłu delikatnie tylko brak poprawić zbieżność. Regulacja mała z tyłu niby jest na belce więc spróbują mi to poprawić.

Czekam do wypłaty i mam zamiar wymienić tuleje belki ale nadal zastanawia mnie ta obcierająca opona, nie jest to mocno odczuwalne ale jednak jest.

Teraz pytania:

1. Jakie i jakiej firmy tuleje polecacie? Poli czy zwykłe? Febi czy Lemforder?

2. Co może być z tym ocieraniem i złudzeniem przesunięcia belki? Wszystko już dosłownie będzie wymienione oprócz sprężyn które są dobre .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...