Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulacja LPG


aiwer

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

Zmęczony już ciągłymi wizytami u gazownika, kupiłem interfejs aby wyregulować LPG we własnym zakresie i o porze która mnie interesuje a nie gazownika (ciągłe zwalnianie się z pracy...)
Skasowałem ze sterownika LPG mapy benzynowe oraz gazu. Zrobiłem przejażdżkę aby mapy na nowo zebrać i coś tu chyba poszło nie tak... Oczywiście auto jeździ na gazie,nic nie szarpie itd.

Jest tu ktoś kto pomoże, naprowadzi co i jak poprawić?
Mapa gazu nie jest zebrana do końca bo przy 5 tys obr przełączyło na benzynę. Nie wiem tylko czy mało gazu czy odcina ze względu na źle ustawioną instalację.

Sterownik: Stag 4 Plus
Wtryski: Barracuda
Reduktor: KME Silver - nowy, dzisiaj wymieniałem
Wszystko na fi 8mm

Co do wtryskiwaczy to na screenie widać, że są ustawione Hanny zielone, bo nie mogę znaleźć na liście moich.

2017-08-19 (1).png

2017-08-19 (2).png

2017-08-19 (3).png

2017-08-19.png

Edytowane przez aiwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dość wysoko mnoznik zrobiłbym tak, podniósł ciśnienie na reduktorze do jakis 1.25 bar, zrobił autokalibracje, potem ustawiał na drodze najlepiej wg. korekt z vaga a nie wg map ze staga. W tym momencie masz za bogato od 7 ms w góre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz na spokojnie myślę i taki wysoki mnożnik może być spowodowany źle ustawionymi wtryskiwaczami w opcjach. Pamietam że jak gazownik ustawiał mapę to mnożnik był w okolicach 1-1,2.

Wie ktoś może jaki skrót maja barracudy w opcjach programu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak, kolega Łukasz13 ma rację, podnieś ciśnienie na reduktorze z 0,1 bara. W zależności od reduktora, ale powinna być śruba imbus - kręcisz na obrotach jałowych w jedną stronę i patrzysz czy ciśnienie ci się podnosi, i tak do 1,25 - 1,3 bara. Jak będą problemy dalej, to nawet do 1,4. Potem musisz załatwić interfejs OBD i robisz tak:

1. Kasujesz błędy interfejsem, nawet jak ich nie ma to skasują się korekty długoterminowe.

2. Następnie jeździsz na benzynie na spokojnie cały dzień, załatwiasz sobie sprawy, tak żeby korekty długoterminowe się ustaliły i przy okazji zebrała mapa benzynowa (chyba że masz dużo czasu, to możesz to zrobić razem z pkt. 3 od razu)

3. Bierzesz kolegę i wyjeżdżacie gdzieś na drogę szybkiego ruchu, żeby mieć trochę miejsca.

4. Zbierasz mapę gazową w trybie auto, komp dobiera mnożniki tak, żeby mapa gazowa pokrywała się z benzynową.

5. No i tutaj musisz trochę sam na wyczucie bo nie wiem jak to wyjdzie - widzę że opcja zmiany mnożnika w zakresie obciążenia jest dość uboga w tym sterowniku, ale. Przestawiasz na benzynę, patrzysz jaka korekta LTFT się ustali, a następnie przestawiasz się na gaz i starasz się wyregulować ręcznie mnożnik tak, żeby korekta na gazie zgadzała się z beznynową.  Tak musisz zrobić w całym zakresie obciążeń. To oczywiście wymaga trzymania sinika przez jakiś czas na danym obciążeniu. Tu pomaga droga szybkiego ruchu, bo nie trzeba co chwila hamować. Możesz spróbować tempomatu - może być łatwiej niż samemu operować gazem. No i bezpieczeństwo przede wszystkim - nie rób tego samemu. Dwie osoby koniecznie.

 

EDIT: Oczywiście końcowy rezultat będzie taki, że mapy pokrywać się nie będą, a przynajmniej nie całkowicie, ale to nie jest błąd.  Jeżeli chodzi o korekty, to jeżeli widzisz, że na gazie koretka STFT idzię w górę, to możesz się spodziewać że LTFT też po jakimś czasie pójdzie, także musisz mnożnik zwiększać (i wice wersja dla korekt STFT ujemnych)

Edytowane przez borsukh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem zmienić rodzaj wtryskiwacza na BRC (albo to jest skrót od baracudy albo od instalacji BRC), po auto kalibracji mnożnik od razu powędrował na wartość 1.1 wiec tak jak powinno być i jak było jeszcze jakiś czas temu. Jutro zrobię jakaś trasę po mieście na pb aby coś tam zebrało tej mapy i być może wskoczę na S8 aby zebrać wartości ze stałej prędkości.

Jeżeli wykasowałem ze sterownika mapy pb i lpg to muszę mieć podpięty laptop do sterownika lpg czy on sobie sam będzie zbierał punkty i czasy wtrysku podczas jazdy samochodem?

Jeszcze jedna kwestia, rozumiem, że na pb podczas zbierania mapy muszę kilka razy dobić do odcinki na tym 3 czy 4 biegu? Wiem, na lpg pewnie tak jeździć nie będę ale skoro ma być zrobione dobrze to chyba wypadałoby aby zebrał mapę z wysokich obrotów?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aiwer napisał:

Teraz na spokojnie myślę i taki wysoki mnożnik może być spowodowany źle ustawionymi wtryskiwaczami w opcjach. Pamietam że jak gazownik ustawiał mapę to mnożnik był w okolicach 1-1,2.

Wie ktoś może jaki skrót maja barracudy w opcjach programu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

dobrze jest, nie ma barracud w opcjach a hana zielona jest do nich najbardziej zbliżona i tak się to ustawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się dzisiaj trochę i tak to wygląda. Poprawiać jeszcze czy może zostać? Za parę dni podepnę ponownie kompa i sprawdzę czy coś się zmieniło.

Proszę jeszcze o info czy coś zmienić w opcjach sterownika (zrzuty ekranu z pierwszego posta) czy tak może być.

2017-08-20.png

 

I co tą są te odchylenia? Dobrze to wygląda?

2017-08-20 (1).png

Edytowane przez aiwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strojenie 1.8t na mapy to słaby pomysł, lepiej by było na wskazania sondy z vaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mam to zrobić? Odpalam VAGA i co dalej?

silnik -> bloki pomiarowe -> kanał 32 i 33. Tyle wiem :)

wartość na -% to mieszanka uboga, na + to bogata. Ma być jak najbliżej 0, wahania od -5 do 5 jest OK. Tylko jak to przełożyć na sterownik LPG?

I czy tak ustawiona sonda jest ok?
 

 

Przechwytywanie.PNG

 

Dobra Panowie, zapomnijmy o tym co było :)
Już poczytałem dokładniej co i jak. Czeka mnie trochę jeżdżenia, muszę pożyczyć kolegę na jakiś czas :)

Jak poustawiam wszystko, podzielę się efektem końcowym. Regulacja będzie po korektach z VAG.

Edytowane przez aiwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...