Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż Kata 1.8T


rafalinsky1906

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po sprawdzeniu kata i sond lambda Vag wskazuje mi błąd kata. Muszę go wymienić. Mam prośbę do osób, które kiedyś wymieniały. Jakieś spostrzeżenia? Na jednym z filmów na yt widziałem, że nie obejdzie sie bez demontażu obudowy filtra powietrza (to od góry). Pytanie, czy od kanału coś trzeba robić?

 

Jeśli ktoś z was kiedyś wymieniał to jestem otwarty na wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kanału jest wygodniej i lepszy dostęp do 2 śrubek i tak samo trzeba wyciągać puchę filtra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info otis. Zastanawiam się czy się w to bawić, czy oddać do mechanika. Nie chce tylko, zeby mnie naciagali na roboczogodziny. Wiadomo duży zależy czy śruby odkręcą się ok, ale ile demontaż i montaż może zająć "Pi x Oko" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyciągałem kata bez kanału  tzn. musi byc auto max podniesione do góry na lewarku z jednej i drugiej strony podstawione jakieś w miare wysokie "kobyłki" co by Ci na głowe nie spadł i żebyś dał radę się wczołgać pod auto  . Od dołu przy turbo masz nakrętkę potrzebna jest przedłużka dostęp średni, od góry odkręcałem płasko oczkową 17tką chyba . Mało prawdopodobne żeby się odkręciły śruby od połączenia kata z rurą kolektorwą ( są trochę zapieczone i dostęp nie bardzo ) więc dobrze jest rozłączyć rurę poprzez rozkręcenie łącznika pod autem i wyjąć kata z rurą a później rozkręcić kat i rurę . Trzeba pamiętać też o odłączeniu sond lambda ta z tyłu idzie w wiązce za silnikiem  ja po omacku od dołu odcinałem opaski bo był kabel z sondą zapięty do wiązki kabli.  Przy składaniu trzeba pamiętać o nowych uszczelkach metalowych przed i za kat . najlepiej nowe nakrętki, pasta do łącznika rur pod autem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kanału ja bym się za to nie brał, po co się męczyć :D

Tak jak masz wyżej napisane - daruj sobie mękę z odkręcaniem katalizatora od dalszej części wydechu, bo tamte 3 śruby są na 99% zapieczone, zardzewiałe i będziesz musiał je rozcinać. Wyjmuj puszkę filtra (przecież to chwila...), z kanału rozłącz wydech na opasce i wyciągaj do góry z całością kat+rura. Nakrętki przy turbo powinny ładnie się odkręcić. Do montażu tak samo, skręć przed włożeniem katalizator z rurą. 

PS
Nie lepiej od razu pozbyć się katalizatora i założyć downpipe? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem szczerze że trochę się naje...łem :( tym bardziej że robiłem to 2x bo jakiś matoł z olx sprzedał mi DP który miał pasować a nie pasował !!! i po złożeniu wszystkiego, okręceniu bandażem itd. dotykał :kwasny:  wahacza i nie pasowało to mocowanie rury kolektorwej :( ma szczęscie że daleko mieszka odemnie bo bym mu łeb rozwalił tym DP  i tak go kiedyś dojadę bo wisi mi 160zł :angry:. Tak się wqw...łem że w tych nerwach wywaliłem środek kata i mam pusty :) z tego wszystkiego przy okazji wymieniłem z kumplem łącznik elestyczny :)  musieliśmy zrobić   taki przymiar żeby się nie przestawiła rura bo auto stało w garazu w Gliwicach a robiłem to u niego w Mysłowicach. Połączenie giętkie powinno się wymieniać na aucie . 

kilka fotek ;

na dole jeszcze fotki tego nieszczęsnego DP , może go wystawię na olx:) napiszę że jest do przerobienia, ktoś ma warunki i może go lekko spróbuje na gorąco dogiąć :) 

 

1.jpg

3.jpg

2.jpg

4.jpg

7.jpg

6.jpg

 

dp2.jpg

dp3.jpg

Edytowane przez Mariox37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.08.2017 o 13:01, rafalinsky1906 napisał:

Witam,

 

po sprawdzeniu kata i sond lambda Vag wskazuje mi błąd kata. Muszę go wymienić. Mam prośbę do osób, które kiedyś wymieniały. Jakieś spostrzeżenia? Na jednym z filmów na yt widziałem, że nie obejdzie sie bez demontażu obudowy filtra powietrza (to od góry). Pytanie, czy od kanału coś trzeba robić?

 

Jeśli ktoś z was kiedyś wymieniał to jestem otwarty na wskazówki.

W jaki sposób sprawdzałeś kata bo mi się wydaje ze u mnie tez coś z katem się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.08.2017 o 23:19, kacperbdg napisał:

W jaki sposób sprawdzałeś kata bo mi się wydaje ze u mnie tez coś z katem się dzieje

Cześć. Tutaj jest mój temat:

Mi pomogli i zrobiłem tak jak pisze. Sondy sprawdzone OK, katalizator notOK.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...