Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chrobotanie przy dodawaniu gazu


darayus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem, który ciężko zdiagnozować. W przypływie desperacji i chęci zaoszczędzenia na mechanikach, którzy najprawdopodobniej i tak nie wyeliminują usterki bez wybebeszenia auta wzdłóż i wszerz postanowiłem prosić o pomoc tutaj (lub przynajmniej wskazówki).

Sytuacja ma się tak: Audi 1.8T, 110KW rocznik 99 jeżdzące na gazie STAG. Silnik kilka miesięcy temu po kapitalnym remoncie [zjadał olej]. Kosztowny remont zniwelował problem, ale od jakiegoś czasu pojawił się nowy.

Podczas przyspieszania na 1,2, słabiej odczuwalnie na 3im biegu pojawia się dźwiek przypominający bulgotanie gotującej się wody. Można też to określić jako chrzęst (chrobotanie zmurszałej deski). Problem nie pojawia się podczas hamowania, toczenia ani podczas pracy na chłodnym silniku (tzn pojawia się na chłodnym, ale ledwie słyszalnie i ze zdecydowanie mniejszym natężeniem), nie pojawia się także na postoju podczas gazowania silnikiem na jałowym biegu, dlatego też nie jestem w stanie podesłać załącznika z dźwiękiem spoza kabiny, jedynie podczas jazdy ze środka kabiny. Dotyczy to jazdy przy skręcaniu, jak i na wprost. Im dłużej jestem w trasie, tym podczas przyspieszania problem zdaje się bardziej narastać. Przy 4-5 biegu jest to nieodczuwalne.  Byłem na stacji diagnostycznej po ocenę stanu zawieszenia, w czego rezultacie dowiedziałem się, że mam do wymiany tuleje belki tylnej oraz amortyzator. Zatem czy to możliwe, że podczas większego przeciążenia te elementy dają o sobie znać? Przód zawieszenia ponoć bez zarzutów.

Po remoncie byłem zmuszony dodatkowo wymienić świece zapłonowe, albowiem było odczuwalne szarpanie. Po wymianie świec szarpanie ustało, ale chrobotanie nie zniknęło. Problem zresztą nie jest w instalacji, bo na benzynie jest tak samo. Skoro silnik na postoju pracuje równo i nie wydaje niepokojących odgłosów to gdzie może leżeć przyczyna? Biegi wchodzą gładko, nie ma odczuwalnych oporów na sprzęgle, więc to CHYBA nie sprzęgło?

Dodam, że wlany jest olej syntetyczny Mobil 5w-40 Mobila, stan płynów eksploatacyjnych w normie [niedawno usunięta usterka uciekającego płynu chłodniczego, czego przyczyną był uszkodzony króciec].

Nie chcę sugerować co może być przyczyną wg mojej oceny, albowiem jako laik nie mam ku temu kompetencji. Liczę na życzliwość ze strony użytkowników forum w tej sprawie. Obstawiałbym problem z pompą wody, bo dźwięk w istocie przypomina bulgotanie, ale pewnie objawiałby się także podczas kręcenia obrotów na jałowym biegu, a tak się nie dzieję <bezradny>.

Bardzo proszę o wskazówki, być może ktoś z Was spotkał się z takim problemem?

Dzięki z góry!

asd.mp3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dźwięk, ciche nierownomiernie stukanie po remoncie silnika. Słyszalne najlepiej na trzecim biegu z dołu obrotów. Inny mechanik rozebral silnik i znalazł bit - długą końcówke szesciokątną! Nie chciał mi powiedzieć, ale że znamy się od x czasu powiedział.
Jeśli to faktycznie bulgotanie, to może jest zapowietrzony

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

Miałem podobny dźwięk, ciche nierownomiernie stukanie po remoncie silnika. Słyszalne najlepiej na trzecim biegu z dołu obrotów. Inny mechanik rozebral silnik i znalazł bit - długą końcówke szesciokątną! Nie chciał mi powiedzieć, ale że znamy się od x czasu powiedział. 
Jeśli to faktycznie bulgotanie, to może jest zapowietrzony

"Długa sześciokątna końcówka" niewiele mi mówi ;x, raczej bym tego nie obstawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem kolizje z dzikiem, wymieniliśmy chłodnice, intercooler, pas przedni, zderzak, koło pasowe pompy wspomagania. Auto pali normalnie, ale podczas jazdy przy przyspieszaniu  do 3000 obr. słychać buczenie i czuć wibracje na każdym  biegu poza wstecznym(do tyłu jest wszystko ok). Na luzie tego nie ma w ogóle nie zależnie od obrotów i podczas redukcji i też tego nie ma, silnik zimny czy ciepły też tak samo. Co może być przyczyną od czego zacząć, przed kolizją tego nie było. Passat 1,8t awt 2002r. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, lukasLS napisał:

Witam. Miałem kolizje z dzikiem, wymieniliśmy chłodnice, intercooler, pas przedni, zderzak, koło pasowe pompy wspomagania. Auto pali normalnie, ale podczas jazdy przy przyspieszaniu  do 3000 obr. słychać buczenie i czuć wibracje na każdym  biegu poza wstecznym(do tyłu jest wszystko ok). Na luzie tego nie ma w ogóle nie zależnie od obrotów i podczas redukcji i też tego nie ma, silnik zimny czy ciepły też tak samo. Co może być przyczyną od czego zacząć, przed kolizją tego nie było. Passat 1,8t awt 2002r. 

U mnie za chrobotanie odpowiedzialne okazały się pekniete uchwyty gumowe od)tzw łapy skrzyni biegów. Po wymianie problem ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...