Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie po wycięciu DPF lub regeneracji turbiny


Damian320d

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie dostałem informację od mechanika że turbina jest sprawdzona i działa poprawnie. Okazuję się że u mnie dymienie to efekt spalania ropy... i teraz podejrzenie pada na wtryski.. i tu mam pytanie jak sprawdzić ewentualnie który wtryskiwacz jest walnięty ? i czy program który robiłem po wywaleniu dpf może uszkadzać wtryski ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dostałem informację od mechanika że turbina jest sprawdzona i działa poprawnie. Okazuję się że u mnie dymienie to efekt spalania ropy... i teraz podejrzenie pada na wtryski.. i tu mam pytanie jak sprawdzić ewentualnie który wtryskiwacz jest walnięty ? i czy program który robiłem po wywaleniu dpf może uszkadzać wtryski ??
A masz pewność, że dpf poprawie usuniety?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem.. odnośnie wszystko zostało sprawdzone wtryskiwacze są Ok turbina tez.. a cały czas dymi mi na biało.. mój mechanik tez już nie ma pomysłu co to może być.. jest możliwość że dpf został złe usunięty i dlatego tak dymi ropą na biało ?? Albo ma ktoś jakiś inny pomysł co to może być ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz masę tematów o dymieniu na biało, zacznij od kontroli płynu chłodniczego.

BTW: zanim wydasz kasę upewnij się że dym nie jest efektem wilgoci w układzie wydechowym.

DPF może być źle usunięty ale dym będzie szary i w dużych ilościach. Turbina sprawdzona na oko czy masz jakieś logi ? to samo wtryski (korekcje, kąt wtrysku). Jaki jest zapach spalin ?

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8 godzin temu, marcin4x4 napisał:

Masz masę tematów o dymieniu na biało, zacznij od kontroli płynu chłodniczego.

BTW: zanim wydasz kasę upewnij się że dym nie jest efektem wilgoci w układzie wydechowym.

DPF może być źle usunięty ale dym będzie szary i w dużych ilościach. Turbina sprawdzona na oko czy masz jakieś logi ? to samo wtryski (korekcje, kąt wtrysku). Jaki jest zapach spalin ?

 

 

Dopiero jutro odbieram samochód i wiem tyle co mi mechanik powiedział.. czyli turbo zdjęte i zawiezione tam gdzie było regenerowane i tam sprawdzali na jakiejś maszynie wszystkie wykres itp jest.. wtryski sam sprawdził komputerowo i za wiele nie wiem powiedział tylko że są ok..

Dymi na biało w znacznej ilości a zapach spalin hmm ciężko mi określić ogólnie sam mechanik jak i spece od turbo stwierdzili że to zapach spalonej ropy.. ogólnie też jak zdjęli turbo to była upaćkana właśnie w ropie. 

Możesz coś bardziej przybliżyć temat z tą wilgocią w układzie wydechowym ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli, mechanik niepotrzebnie ściąga turbo, gdzieś je tam wiezie i osoba która teoretycznie źle wykonała regenerację miała się przyznać do błędu.  Ile to wszystko kosztowało i co z pozostałymi elementami od których turbosprężarka jest zależna ?  Nie umiał sprawdzić turbosprężarki a wtryski już tak ? a może umiał ale chciał zarobić ? nie chce być wścibski ale zobacz jak to wygląda.

rozjechany kąt wtrysku zarówno w PD jak i CR może powodować biały / lekko szary dym. Przelewające / lejące wtryski nie muszą dawać dymu ale spaliny będą gryzące / kwaśne. Skoro takie podstawy przerastają mechanika  kup kabel, zrób podstawową diagnostykę sam (opisy masz na forum)

Jest jesień, masz dużo opadów więc w układzie jest woda, gdy się rozgrzewa powstaje para => biały dym i jest to proces normalny

 

Edytowane przez marcin4x4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kosztów to na szczęście nic ode mnie nie wziął za sprawdzenie tego turbo, w miejscu gdzie była regenerowana ponoć wsadzili na jakaś maszynę sprawdzili wykresy są i WsYStko jest Ok, nie wiem natomiast co z reszta elementów zależnych od turbiny.. zapytam się go jeszcze jak on sprawdził te wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ostatnio byłem na gwarancji z moim usunięciem dpf, bo wywalilo mi błąd (odlaczyla się wtyczka).  I jak tak rozmawialiśmy, to jeśli ktoś źle zrobił program i włącza się wypalanie to auto będzie dymic na biało, jeśli białego dymienia nje ma - nie ma wypalania.

 

Pisałeś, że wszyscy stwierdzili że na turbo to ewidentnie ropa,  więc masz rozwiązanie problemu :)

Edytowane przez scania1213
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, scania1213 napisał:

Kolego, ostatnio byłem na gwarancji z moim usunięciem dpf, bo wywalilo mi błąd (odlaczyla się wtyczka).  I jak tak rozmawialiśmy, to jeśli ktoś źle zrobił program i włącza się wypalanie to auto będzie dymic na biało, jeśli białego dymienia nje ma - nie ma wypalania.

 

Pisałeś, że wszyscy stwierdzili że na turbo to ewidentnie ropa,  więc masz rozwiązanie problemu :)

Jeżeli to jest odpowiedź do problemu Michała to z dwóch powodów taka przyczyna jest niemożliwa :decayed:

Po pierwsze, Michał zmienił BPW na AVF-a, a wałek rozrządu w nim nie obsługuje dotrysku w celu wymuszonego wypalenia cegły.

Jeżeli nawet ECU by chciało wykonać dotrysk regeneracyjny , to z wałkiem rozrządu od AVF-a jest to niemożliwe, bo pompowtryski nie są już w fazie pompowania tylko napełniania .

Po drugie,  usunięcie DPF-a i program robił mu Marek Staszewski z Master"s Tuning, a on na takich rzeczach zęby zjadł już w czasach gdy duża część udzielających się na naszym forum userów sikało jeszcze w pampersy :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli to jest odpowiedź do problemu Michała to z dwóch powodów taka przyczyna jest niemożliwa :decayed:

Po pierwsze, Michał zmienił BPW na AVF-a, a wałek rozrządu w nim nie obsługuje dotrysku w celu wymuszonego wypalenia cegły.

Jeżeli nawet ECU by chciało wykonać dotrysk regeneracyjny , to z wałkiem rozrządu od AVF-a jest to niemożliwe, bo pompowtryski nie są już w fazie pompowania tylko napełniania .

Po drugie,  usunięcie DPF-a i program robił mu Marek Staszewski z Master"s Tuning, a on na takich rzeczach zęby zjadł już w czasach gdy duża część udzielających się na naszym forum userów sikało jeszcze w pampersy :decayed:

Czołem :) nie czytałem Całego wątku co tam było zmieniane, napisałem tylko co mogłoby być przyczyną. Niemniej jednak życzę odnalezienia przyczyny, coraz bardziej kapryśne te 2.0 się robią :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to jest odpowiedź do problemu Michała to z dwóch powodów taka przyczyna jest niemożliwa :decayed:
Po pierwsze, Michał zmienił BPW na AVF-a, a wałek rozrządu w nim nie obsługuje dotrysku w celu wymuszonego wypalenia cegły.
Jeżeli nawet ECU by chciało wykonać dotrysk regeneracyjny , to z wałkiem rozrządu od AVF-a jest to niemożliwe, bo pompowtryski nie są już w fazie pompowania tylko napełniania .
Po drugie,  usunięcie DPF-a i program robił mu Marek Staszewski z Master"s Tuning, a on na takich rzeczach zęby zjadł już w czasach gdy duża część udzielających się na naszym forum userów sikało jeszcze w pampersy :decayed:
Piotrek, jak pamiętasz ja też zmieniłem bpw na awx i wałek z awx nie ogarniał Dpfu ale jak już się zapaliła kontrolka to regenerację dało się zrobić.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ecobuda napisał:

Piotrek, jak pamiętasz ja też zmieniłem bpw na awx i wałek z awx nie ogarniał Dpfu ale jak już się zapaliła kontrolka to regenerację dało się zrobić.

No to jest pierwszy przypadek , może jak ten AWX jeździł jeszcze w B6 to ktoś mu zapodał wałek od DPF-a :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest pierwszy przypadek , może jak ten AWX jeździł jeszcze w B6 to ktoś mu zapodał wałek od DPF-a :kox:
Nie, bo jak mój się wytarł to sprawdzałem po numerach i był to wałek od awx. Teraz mam silnik awx a wałek od bpw[emoji4]

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ecobuda napisał:

Nie, bo jak mój się wytarł to sprawdzałem po numerach i był to wałek od awx. Teraz mam silnik awx a wałek od bpwemoji4.png
 

Podczas aktywnej regeneracji potrzebna jest temperatura ok 600 st. C i dużo tlenu, być może po zwiększeniu ładunku powietrza przez sterownik silnika,  temperatura była na tyle wysoka że proces się inicjował nawet bez dodatkowego paliwa ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas aktywnej regeneracji potrzebna jest temperatura ok 600 st. C i dużo tlenu, być może po zwiększeniu ładunku powietrza przez sterownik silnika,  temperatura była na tyle wysoka że proces się inicjował nawet bez dodatkowego paliwa ....
Tak ale coś jest na rzeczy z tym wałkiem. Pamiętasz jak w Niemczech zapchał mi się dpf i nie chciał się już dopalać. Po powrocie na lawecie wywaliłem dpf i tydzień później zaczęło się dudnienie z filtra. Diagnoza, wałek. Po wyjęciu okazało się że Krzywki jak śliwki [emoji4] i to pewnie miało wpływ na to że nie chciał się już poddać aktywnej regeneracji. Podsumowując,: wysokość i kształt krzywej ma znaczenie w prawidłowej pracy dpf. Ponadto do prawidłowej pracy dpf musi sprawnie działać egr. Jeszcze w Niemczech z zapchanym odbytem mojej audi pojechałem do mechanika z prośbą żeby coś pokombinował. Pierwsze co zrobił to blaszką zaślepił egr, podłączył kompa uruchomił procedurę dopalania i wio na autobahn. [emoji853] nic z tego. Nie chciał już się dopalić. Czyli jak wałek wytarty i egr do bani to dpf można tylko palnikiem wypalić i święty boże nie pomoże.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ecobuda napisał:

Tak ale coś jest na rzeczy z tym wałkiem. Pamiętasz jak w Niemczech zapchał mi się dpf i nie chciał się już dopalać. Po powrocie na lawecie wywaliłem dpf i tydzień później zaczęło się dudnienie z filtra. Diagnoza, wałek. Po wyjęciu okazało się że Krzywki jak śliwki emoji4.png i to pewnie miało wpływ na to że nie chciał się już poddać aktywnej regeneracji. Podsumowując,: wysokość i kształt krzywej ma znaczenie w prawidłowej pracy dpf. Ponadto do prawidłowej pracy dpf musi sprawnie działać egr. Jeszcze w Niemczech z zapchanym odbytem mojej audi pojechałem do mechanika z prośbą żeby coś pokombinował. Pierwsze co zrobił to blaszką zaślepił egr, podłączył kompa uruchomił procedurę dopalania i wio na autobahn. emoji853.png nic z tego. Nie chciał już się dopalić. Czyli jak wałek wytarty i egr do bani to dpf można tylko palnikiem wypalić i święty boże nie pomoże.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

Ja bym tego tak nie generalizował.

U mnie po zastosowaniu MILITEC1 powycierany wałek rozrządu śmiga od 27.000 km i puki co nie zauważam różnicy , z DPF-em też się nic nie dzieje, poza tym że dosyć często się wypala :D

Auto jeździ jak wściekłe :)

A jak wałek mierzyłem po zauważeniu problemu to średnio brakowało po 0,6-0,7 mm krzywek wydechowych :P

Na każdy problem ( poza ewidentnymi awariami ) zazwyczaj składa się wiele przyczyn i dopiero ich suma daje konkretny skutek :hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak. U mnie burdel był totalny. Zanim bpw wyzionoł ducha z dpfem nie było problemu. Po swapie słupka od 1.9 i osprzętem z bpw tz. Wałek, pompki turbo i całą resztą bez strojenia dopiero się zaczeło. Wiem też że turbo trochę przeładowuje i po wywaleniu Dpfu trochę kopci na czarno i już sam nie wiem czy jak ogarnę to Przeładowanie to przestanie kopci czy nic to nie zmieni.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...