Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie po wycięciu DPF lub regeneracji turbiny w A4 B7 2.0TDI


Damian320d

Rekomendowane odpowiedzi

Sam patroszyłem dwa BPW i żadna nie dymi, nawet zimą niczego nie widać. Jeden 100% seria, drugi na hybrydzie z customowym dolotem. klapo- przepustnica ? jak już to przepustnica klapowa

Wtryski były sprawdzane ? jaki jest zapach spalin ?

BTW: usuń to jezioro, rozumiem że się dopiero uczysz ale naprawdę wygląda to komicznie.

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, marcin4x4 napisał:

Sam patroszyłem dwa BPW i żadna nie dymi, nawet zimą niczego nie widać. Jeden 100% seria, drugi na hybrydzie z customowym dolotem. klapo- przepustnica ? jak już to przepustnica klapowa

Wtryski były sprawdzane ? jaki jest zapach spalin ?

BTW: usuń to jezioro, rozumiem że się dopiero uczysz ale naprawdę wygląda to komicznie.

Wtryski spradzonne ale poprzez vcds nie na stole, spaliny maja zapach oleju. O jakie jezioro Ci chodzi? 

Edytowane przez Damian320d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcin4x4 napisał:

Sam patroszyłem dwa BPW i żadna nie dymi, nawet zimą niczego nie widać. Jeden 100% seria, drugi na hybrydzie z customowym dolotem. klapo- przepustnica ? jak już to przepustnica klapowa

Wtryski były sprawdzane ? jaki jest zapach spalin ?

BTW: usuń to jezioro, rozumiem że się dopiero uczysz ale naprawdę wygląda to komicznie.

 

Marcin od pewnego razu już wiem że lubisz ludziom psuć nerwy, tak że sobie daruj głupie komentarze nic nie wnoszące do tematu :)

Odporny już na nie jestem :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do wtrysków to w tym silniku ich nie ma , są pompo-wtryskiwacze , tak tylko przypominam bo może Ci z głowy wyleciało , nie przez złośliwość :) :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

A co do wtrysków to w tym silniku ich nie ma , są pompo-wtryskiwacze , tak tylko przypominam bo może Ci z głowy wyleciało , nie przez złośliwość :) :decayed:

I co kłamiesz ? niby jeste4ś odporny tu proszę, EGO nie potrafi zluzować.  PD to też "wtryski", że o kontekście wypowiedzi nie wspomnę.

Nic do tematu nie wnoszę bo przyczyną może być wiele elementó i uważam że lepiej siedzieć cicho niż wprowadzać w błąd. Ja bym zaczął od logowania w sytuacji gdy dymi, potem czyszczenia EGR, może reszty i tak małymi kroczki aż trafię. Skoro są auta bez DPF które nie dymią, znaczy że przyczyna jest inna, może po prostu turbo lekko puszcza.

Przy wypadałoby sprawdzić wszystkie logi i może moc auta. Jeśli faktycznie gdzieś się dopala olej i nie jest to wina różnicy ciśnień to nowy DPF będzie miał ciężki żywot.

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiasz innych a sam jesteś co najmniej nieprecyzyjny pisząc o wtryskach w PD-ku .

Końcówka wtryskowa jest częścią pompowtryskiwacza , ale to trochę za mocne uogólnienie by całość  nazywać " wtryskiem ",  mamy się teraz znowu łapać za słówka ?:)

A co do konkretnego przypadku z tego tematu, na podstawie tych informacji które kolega zamieścił przedstawiłem mu możliwe przyczyny i napisałem co zrobić by znaleźć wśród nich tą która jest bezpośrednio winna za występowanie problemu . 

Zawsze powtarzam że konkretna diagnostyka to podstawa , w tym przypadku jest wszystko jasne łącznie z możliwymi sposobami wyeliminowania problemu .

Po zamontowaniu z powrotem DPF-a jak chce Marcin, zjawisko przedostawania się oleju przez uszczelnienia turbosprężarki w ilości powodującej to konkretne dymienie nie będzie występowało i tym samym nie będzie miało negatywnego wpływu na jego pracę . 

Ogólny stan silnika i osprzętu po tym co tutaj przeczytałem i zobaczyłem jest na tyle dobry ( poza stanem EGR-a który jest odłączony i nie wiemy czy jest sprawny ) by po montażu nowego DPF- a wszystko grało .:hi:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakbym zdecydował sie na wstawienie katalizatora zamiast puchy dpf co mam zrobic z czujnikami co siedza w puszcze

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Po zamontowaniu z powrotem DPF-a jak chce Marcin, zjawisko przedostawania się oleju przez uszczelnienia turbosprężarki w ilości powodującej to konkretne dymienie nie będzie występowało i tym samym nie będzie miało negatywnego wpływu na jego pracę . 

A jak się to dokona?

DPF uszczelni lejącą turbosprężarkę czy zakamufluje tylko nadmierne dymienie związane z nadal istniejącą usterką?

Ludziska najpierw usuwajcie usterki a potem DPF-y. Ale żeby montować DPF-a z powrotem by auto nie dymiło? Pierwsze słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawelkiwi napisał:

A jak się to dokona?

DPF uszczelni lejącą turbosprężarkę czy zakamufluje tylko nadmierne dymienie związane z nadal istniejącą usterką?

Ludziska najpierw usuwajcie usterki a potem DPF-y. Ale żeby montować DPF-a z powrotem by auto nie dymiło? Pierwsze słyszę.

Paweł przeczytaj dokładnie co pisałem od początku w temacie , obejrzyj filmy z eksperymentu przeprowadzonego przez kolegę i zrozumiesz jak to ma zadziałać by nie dymił i DPF-a nadmiernie nie zapychał sadzami :hi:

3 godziny temu, Damian320d napisał:

Panowie jakbym zdecydował sie na wstawienie katalizatora zamiast puchy dpf co mam zrobic z czujnikami co siedza w puszcze

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Ja bym kata zamontował za puchą po DPF-ie i plecionką , nie pamiętam jak tam z miejscem obok skrzyni biegów ale myślę że da radę go tam upchnąć :decayed:

No tylko się musisz zdecydować w końcu czy zakładasz z powrotem DPF-a , czy katalizator :D

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podpowiecie mi jakiej marki wsadzic zamiennik, na inter cars widzialem JMJ 1600 zl czy inne?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Damian320d napisał:

A podpowiecie mi jakiej marki wsadzic zamiennik, na inter cars widzialem JMJ 1600 zl czy inne?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Jak na razie o DPF-ach JMJ nie widziałem złych opinii odnośnie ich pracy, wszystkie które czytałem były pozytywne .

Jedyne co się pojawia to to że jest problem z odkształceniami pospawalniczymi króćców czujników temperatury i wskazane jest ich ponowne przegwintowanie przed montażem czujników.

Osobiście ich nie użytkowałem , ani nie miałem bezpośredniej styczności.

1600 to chyba lekka przesada , IC kroi klientów aż miło.

Przeszukaj net , jeszcze niedawno chodziły po 1k PLN :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie dzisiaj po robocie z ciekawosci poszedlem sprawdzic stan oleju a tam na minimum!!! Ale dlaczego zrobilem przeciez 1500km polska belgia i nic nie ubylo, pojezdizlem tydzien po miescie i wypilo olej!!

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś u siebie sprawdzałem dymienie. Zauważyłem że najmocniej dymi na wolnych obrotach po obciążeniem. Zaciągnąłem ręczny ,wrzuciłem wsteczny bieg i powoli puszczałem sprzęgło bez dodawania gazu i gdy silnik był pod obciążeniem z wydechu wydobywał się dym koloru siwo-niebieskiego. Następnie zatkałem jedną rurę szmatą i ta sama próba - dymił tak samo... :/
Jak jadę po trasie dymienia nie widać. Jedynie podczas ruszania i wrzucaniu 2 biegu... Przejechałem około 600km i stan oleju naradzie bezzmienny. Czekam na wizytę u mechanika. Opowiem mu co zaobserwowałem i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Damian320d napisał:

Ludzie dzisiaj po robocie z ciekawosci poszedlem sprawdzic stan oleju a tam na minimum!!! Ale dlaczego zrobilem przeciez 1500km polska belgia i nic nie ubylo, pojezdizlem tydzien po miescie i wypilo olej!!

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Wytłumaczenie jest bardzo proste, jak ciąłeś autobanem te 1,5 kkm do Belgi to silnik na wolnych obrotach raczej nie pracował, a jak teraz poturlałeś się między innymi po mieście to nie raz pewnie na wolnych mu przyszło pochodzić . A już doszliśmy do tego że pali oliwę tylko jak chodzi na wolnych obrotach :decayed::hi:

Ta sytuacja ze znikaniem oleju jest dodatkowym potwierdzeniem mojej diagnozy  , zapewnij turbinie odpowiednie warunki do pracy i oliwa nie będzie znikać :wink:

 

Godzinę temu, Kornel1989 napisał:

Dziś u siebie sprawdzałem dymienie. Zauważyłem że najmocniej dymi na wolnych obrotach po obciążeniem. Zaciągnąłem ręczny ,wrzuciłem wsteczny bieg i powoli puszczałem sprzęgło bez dodawania gazu i gdy silnik był pod obciążeniem z wydechu wydobywał się dym koloru siwo-niebieskiego. Następnie zatkałem jedną rurę szmatą i ta sama próba - dymił tak samo... :/
Jak jadę po trasie dymienia nie widać. Jedynie podczas ruszania i wrzucaniu 2 biegu... Przejechałem około 600km i stan oleju naradzie bezzmienny. Czekam na wizytę u mechanika. Opowiem mu co zaobserwowałem i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Puki co to Twój opis nie jest tak szczegółowy jak Damiana, brak filmików na których by można zobaczyć jak to wygląda a próba przydławienia wydechu wykonana nie do końca zgodnie z zaleceniem ( zatkanie jednej końcówki nie podnosi ciśnienia w wydechu na tyle by wyeliminować przyczynę przedostawania się oleju z turbiny do wydechu ).

Dla tego nie da rady jednoznacznie określić albo choćby wyeliminować którejś z możliwych przyczyn :hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy przed wycieciem dpf nie ubylo mi oleju, a teraz ;0 tylko teraz Piotrze pytanie czy na pewno montaz dpf zalatwi sprawe

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby być pewnym to trzeba by konkretne zmierzyć ciśnienie w puszcze DPF-a przy jakim dymienie na wolnych ustaje.

Nie jest to trudne , wystarczy manometr o zakresie do 1 może 0,5 bara podłączony do któregoś z króćców obsługujących kiedyś czujnik różnicy ciśnień .

później trzeba by sprawdzić tym samym sposobem wartość ciśnienia przed DPF-em w innym aucie ze sprawną i świeżo wypaloną cegiełką.

Tylko nie radze odłączać jednego przewodu od czujnika różnicowego, lepiej założyć  trójnik i z niego wziąć spaliny do pomiaru cisnienia.

Jak to ciśnienie będzie wyższe lub równe od tego które powoduje ustanie dymienia u Ciebie to daje gwarancję że oleju ubywać nie będzie i 95 % że wszystko będzie działać prawidłowo :hi:

 

PS 

Pisałeś że pokrywa głowicy nowa,  przyjąłem zatem za pewnik że odma jest sprawna :hi:

Wymieniałeś ją w tym samym czasie co kastrowałeś DPF-a ?

Założyłeś funkiel nówkę sztukę z ASO , czy może jakąś używkę ?

Bo jak tak to trzeba by sprawdzić czy to ona nie utrzymuje zbyt wysokiego ciśnienia w skrzyni korbowej silnika ........:P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby być pewnym to trzeba by konkretne zmierzyć ciśnienie w puszcze DPF-a przy jakim dymienie na wolnych ustaje.
Nie jest to trudne , wystarczy manometr o zakresie do 1 może 0,5 bara podłączony do któregoś z króćców obsługujących kiedyś czujnik różnicy ciśnień .
później trzeba by sprawdzić tym samym sposobem wartość ciśnienia przed DPF-em w innym aucie ze sprawną i świeżo wypaloną cegiełką.
Tylko nie radze odłączać jednego przewodu od czujnika różnicowego, lepiej założyć  trójnik i z niego wziąć spaliny do pomiaru cisnienia.
Jak to ciśnienie będzie wyższe lub równe od tego które powoduje ustanie dymienia u Ciebie to daje gwarancję że oleju ubywać nie będzie i 95 % że wszystko będzie działać prawidłowo :hi:
 
PS 
Pisałeś że pokrywa głowicy nowa,  przyjąłem zatem za pewnik że odma jest sprawna :hi:
Wymieniałeś ją w tym samym czasie co kastrowałeś DPF-a ?
Założyłeś funkiel nówkę sztukę z ASO , czy może jakąś używkę ?
Bo jak tak to trzeba by sprawdzić czy to ona nie utrzymuje zbyt wysokiego ciśnienia w skrzyni korbowej silnika ........[emoji14]
Pokrywa funkiel nowka w aso kupiona

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Damian320d napisał:

Pokrywa funkiel nowka w aso kupiona
 

No to jedna niewiadoma mniej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrsob1 -  PD to wtryskiwacz paliwa, w molinach tematów o PD ludzie piszą "wtryski" Ty jeden masz problem, to nie jest rozmowa speców bo takich tutaj nie ma tylko luźna amatorska dyskusja. Koleś nie ma katalizatora, EGR prawdopodobnie niesprawny a Ty mu każesz montować DPF ?

Dnia 28.08.2017 o 21:31, Damian320d napisał:

Panowie jakbym zdecydował sie na wstawienie katalizatora zamiast puchy dpf co mam zrobic z czujnikami co siedza w puszcze

DPF jest za daleko, jeśli wsadzić tam katalizator to nie będzie spełniał swojej funkcji i może się szybko skończyć.

Jak już lubisz marnować pieniądze to nie zapomnij o wyczyszczeniu i przywróceniu do życia EGR'u. oraz montażu katalizatora.

Z teorii część ssąca turbosprężarki pomaga odprężać skrzynię korbową, jeśli separator oleju działa nieprawidłowo to kompresor powinien być uwalony olejem. Olej z turbosprężarki do miski spływa grawitacyjnie, ruch tłoka powoduje wzrost ciśnienia które zaciąga olej i eliminuje jego ujście w układ wydechowy. Każdy normalny mechanik Ci to powie, jak pogłówkujesz i może trochę popytasz to zobaczysz co nie pasuje w teorii której się tak kurczowo uczepiliście.

przyczyn może być wiele, od banalnej typu nie do końca drożny spływ oleju, lekkie przedmuchy w silniku, nawet zła uszczelka. Nie bez powodu wywaliłeś DPF, by wyrównać ciśnienie wystarczy wsadzić katalizator którego też nie masz. Już Ci pisałem, sprawdź podstawy zamiast ładować kasę w przepuszczenia.

Dymisz za mocno jak na problem z odpływem oleju i co gorsza po dodaniu gazu, dym jest szary co bardziej wskazuje na spaliny, zwiększa się gdy dodajesz gazu co raczej wskazuje na PD.  Test z zapchaniem wydechu nie jest miarodajny, przede wszystkim jest za krótki, skoro ciśnienie się wyrównało to czemu po odetkaniu wywaliłeś kupę szarego dymu ?

Silnik ładnie gada, ale kasy ładnie utopiłeś. Pojedź na hamowanie i sprawdź czy trzyma serię, poproś przy okazji o wykonanie kompletu logów w tym układu paliwowego. Obstawiam że przy niższych temperaturach problem będzie jeszcze większy

BTW: Auta które przydymiają lekko na szaro nie odnotowują ubytku oleju, jeśli Twój jest znaczny to szukaj innej przyczyny.

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...