Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie po wycięciu DPF lub regeneracji turbiny


Damian320d

Rekomendowane odpowiedzi

Piotrek, a jakby na próbę zaślepić egr. Pamiętasz moje problemy z dpfem. Wyciągałam egr kilka razy i zawsze zasyfiony był.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, a jakby na próbę zaślepić egr. Pamiętasz moje problemy z dpfem. Wyciągałam egr kilka razy i zawsze zasyfiony był.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka


Ja juz zaslepialem dokladnie 3 dni temu, nic nie pomogło :(

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, marcin4x4 napisał:

 Koleś nie ma katalizatora, EGR prawdopodobnie niesprawny a Ty mu każesz montować DPF ?

Warstwa katalityczna była inegralną częścią wywalonego DPF-a więc po jego powrocie na miejsce ona też wróci , może tylko w innej forme, bo w zamienniku JMJ jest to inaczej rozwiązane.

Akurat bez EGR-a DPF będzie sobie radził lepiej niż z nim,  pod warunkiem że program będzie ogarnięty przez konkretnego tunera .

A poza wszystkim ja Jemu nic nie karzę , ma do wyboru kilka opcji , łącznie z najprostszą czyli klapką na sprężynce w wydechu, która będzie się samoczynnie otwierała pod naporem spalin :)

6 godzin temu, marcin4x4 napisał:

DPF jest za daleko, jeśli wsadzić tam katalizator to nie będzie spełniał swojej funkcji i może się szybko skończyć.

Akurat w BPW DPF jest zaraz za turbiną i bliżej już być nie może , jak na jego miejsce by zamontował katalizator to też chyba za daleko by nie był ?

Poza tym koledze nie zależy na tym by działał wyśmienicie, ważne tylko by podwyższał ciśnienie w wydechu :decayed:

6 godzin temu, marcin4x4 napisał:

Z teorii część ssąca turbosprężarki pomaga odprężać skrzynię korbową, jeśli separator oleju działa nieprawidłowo to kompresor powinien być uwalony olejem. Olej z turbosprężarki do miski spływa grawitacyjnie, ruch tłoka powoduje wzrost ciśnienia które zaciąga olej i eliminuje jego ujście w układ wydechowy. Każdy normalny mechanik Ci to powie, jak pogłówkujesz i może trochę popytasz to zobaczysz co nie pasuje w teorii której się tak kurczowo uczepiliście.

przyczyn może być wiele, od banalnej typu nie do końca drożny spływ oleju, lekkie przedmuchy w silniku, nawet zła uszczelka. Nie bez powodu wywaliłeś DPF, by wyrównać ciśnienie wystarczy wsadzić katalizator którego też nie masz. Już Ci pisałem, sprawdź podstawy zamiast ładować kasę w przepuszczenia.

Dymisz za mocno jak na problem z odpływem oleju i co gorsza po dodaniu gazu, dym jest szary co bardziej wskazuje na spaliny, zwiększa się gdy dodajesz gazu co raczej wskazuje na PD.  Test z zapchaniem wydechu nie jest miarodajny, przede wszystkim jest za krótki, skoro ciśnienie się wyrównało to czemu po odetkaniu wywaliłeś kupę szarego dymu ?

Marcin przeczytaj jeszcze raz cały temat ze zrozumieniem, obejrzyj filmiki zamieszczone przez Damiana i nie wypisuj rzeczy nie na temat, bo koledze mętlik w głowie robisz :P

Rozpatrujemy tutaj konkretny przypadek i jak chcesz podyskutować to odnoś się konkretnie do niego , a nie wymyślasz Bóg wie jakie przyczyny :D

A jak masz jakiś konstruktywny pomysł , to przedstaw go tak by wszyscy zrozumieli jak on działa i mogli spokojnie przyznać Tobie rację .:hi:

 

Jak pytałem kolegę o separator oleju to nie chodziło mi o to czy puszcza olej do dolotu ( bo to w konkretnym przypadku nielogiczne pytanie ) , tylko o to czy utrzymuje w komorze korbowej właściwe ciśnienie, które dla tego przypadku jest kluczowe .

A zamontowanie katalizatora już dawno było jedną z moich propozycji na rozwiązanie problemu.

Podwyższenie ciśnienia w wydechu w konkretnym kolegi przypadku eliminuje dymienie spowodowane przez spalanie oleju , poza tym problem występuje tylko na wolnych obrotach.

Duży biało-niebieski bąk pojawiający się po zwiększeniu obciążenia silnika jest spowodowany tym że ten olej co się dostał do gorącej części turbiny i  wydechu musi się po prostu wypalić.

Dodatkowym potwierdzeniem mojej diagnozy jest to kiedy z silnika oleju ubywa, jak przeczytasz wszystko to jeszcze raz to się tego dowiesz :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ecobuda napisał:

Piotrek, a jakby na próbę zaślepić egr. Pamiętasz moje problemy z dpfem. Wyciągałam egr kilka razy i zawsze zasyfiony był.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

Zaślepić na próbę zawsze możesz :)

W moim EGR wymieniałem dwa razy , raz czyściłem i zawsze ten wyciągnięty z silnika zasyfiały był :P

To normalne , jak się spaliny mieszają z powietrzem zawierającym śladowe ilości oleju, a takie muszą się znajdować w powietrzu które zabrało ze sobą przedmuchy ze skrzyni korbowej silnika i przeszło przez turbinę :decayed:

A puki co DPF cały czas na pokładzie i problemów z nim nie ma jedyne to że wraz ze wzrostem przebiegu wypala się częściej :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie przyznam racje przed wycieciem dpf nie ubylo ani grama oleju jak boga kocham, w trasie tak samo kontrolowalem olej i nic, zrobilem 200-300 km po miescie bez dpf i jest problem, na dniach zamawiam dpf i bede was informowal (ogarnalem niby dobrego tunera w belgi ale nie chce przechwalic)

DODAM JESZCZE TO, panowie tutaj nie ma co sie klucic jestem wam bardzo wdzieczny ze chociaz poswiecacie czas i doradzacie dla mnie uwierzcie wole was spytac niz jezdzic po mechsnikach w belgi bo oni rozebrali caly silnik a co gorsza wymienili a problem dalej bylby. Auto ma po prostu zjebane z licznika kilka km,

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że  zdecydowałeś się na nowy DPF ,  żeby  nie było  niepewności w razie jakichś nie daj Bóg nieprzewidzianych problemów ,   to najlepiej wgrać mu seryjny soft na początek.

Tylko do tego przydał by się sprawdzony zawór EGR w silniku :decayed:

Jakieś modyfikacje softu dopiero po dokładnym przetestowaniu wszystkiego :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu jak miałeś DPF, to Ci dolewało paliwa do oleju i dlatego nie notowałeś ubytków?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu jak miałeś DPF, to Ci dolewało paliwa do oleju i dlatego nie notowałeś ubytków?
 
Mariuszu to bym zatarl juz silnik bynajmniej tak mysle, od stycznia do "teraz" i stan oleju rowniez kontrolowalem i nie podnosil sie

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MariuszKK napisał:

A może po prostu jak miałeś DPF, to Ci dolewało paliwa do oleju i dlatego nie notowałeś ubytków?

 

No i dokładnie utrzymywało odpowiedni poziom :P

To u mnie też chyba dolewa , bo od wymiany do wymiany ubywa raptem ze cztery setki :D

 

Prawdopodobieństwo takiego zbiegu okoliczności jest tak małe że ja bym go pominął :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Mariuszu to bym zatarl juz silnik bynajmniej tak mysle, od stycznia do "teraz jezdzilem z dpf" i stan oleju rowniez kontrolowalem i nie podnosil sie

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka





Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek, nie w swoim aucie, ale też 2.0 TDI 8V z DPF, że po nieudanej regeneracji filtra (X razy), dolało około litrę paliwa. Przyczyną tego stanu był walnięty czujnik ciśnienia spalin, także "cegiełka" jest nieobliczalna...

W filmie wspominasz, że auto już po wymianie wałka i szklanek, także coś ze smarowaniem było u Ciebie nie tak, być może paliwa dolewało już wcześniej, stąd zużycie hydrauliki.

Auto zaczyna dymić po około minucie /dwóch od odpalenia, co by się zgadzało z programem pracy EGR.  W aucie, w którym ten EGR jest fizycznie i jest sprawny, dzieje się tak samo, słychać nawet zmianę dźwięku silnika (bardziej twardo chodzi)

Wspominasz, że masz go wyłączonego, ale ja bym to jeszcze zweryfikował VAGiem. Można odpalić test EGR i wtedy będzie wiadomo. 

Przyszły mi na myśl dwa powody dymienia:

1. Masz założony wałek nie od swojego silnika i charakterystyka krzywek wymusza podawanie paliwa wtedy, co nie trzeba

2. Masz źle usunięty DPF - Spaliny śmierdzą paliwem, bo pompki podają dodatkową dawkę paliwa w celu regularnego wypalenia filtra, paliwo leci w gorący wydech i dymi ;)  Dymienie zaczyna się po około minucie/dwóch, bo wcześniej powietrze jest kierowane za sprawą EGR do ponownego skopcenia. Dopiero jak EGR się przymknie na wolnych obrotach, dym leci prosto do tyłu.  Gwałtowne wciśniecie gazu i ruszenie przepycha więcej dymu wprost do wydechu, bo chwilę trwa zanim EGR się ponownie otworzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek, nie w swoim aucie, ale też 2.0 TDI 8V z DPF, że po nieudanej regeneracji filtra (X razy), dolało około litrę paliwa. Przyczyną tego stanu był walnięty czujnik ciśnienia spalin, także "cegiełka" jest nieobliczalna...
W filmie wspominasz, że auto już po wymianie wałka i szklanek, także coś ze smarowaniem było u Ciebie nie tak, być może paliwa dolewało już wcześniej, stąd zużycie hydrauliki.
Auto zaczyna dymić po około minucie /dwóch od odpalenia, co by się zgadzało z programem pracy EGR.  W aucie, w którym ten EGR jest fizycznie i jest sprawny, dzieje się tak samo, słychać nawet zmianę dźwięku silnika (bardziej twardo chodzi)
Wspominasz, że masz go wyłączonego, ale ja bym to jeszcze zweryfikował VAGiem. Można odpalić test EGR i wtedy będzie wiadomo. 
Przyszły mi na myśl dwa powody dymienia:
1. Masz założony wałek nie od swojego silnika i charakterystyka krzywek wymusza podawanie paliwa wtedy, co nie trzeba
2. Masz źle usunięty DPF - Spaliny śmierdzą paliwem, bo pompki podają dodatkową dawkę paliwa w celu regularnego wypalenia filtra, paliwo leci w gorący wydech i dymi [emoji6]  Dymienie zaczyna się po około minucie/dwóch, bo wcześniej powietrze jest kierowane za sprawą EGR do ponownego skopcenia. Dopiero jak EGR się przymknie na wolnych obrotach, dym leci prosto do tyłu.  Gwałtowne wciśniecie gazu i ruszenie przepycha więcej dymu wprost do wydechu, bo chwilę trwa zanim EGR się ponownie otworzy.
To bylo tak, przed wymiana walka i szklanek mialem dudnienienie filtra i cykanie czasami ono ustepowalo, po wymianie walka i wypaleniu serwisowym dpf cykania i dudnienia nie bylo, w polsce zrobilem 1000km i znowu zaczelo dudnic po ostrym przebutowaniu auta ale ustepowalo po 2-3 minutach, a teraz po wycieciu dpf w ogole tego nie ma ani dudnienia ani cykania tylko jest problem dymienia xD
A egr jakby nie byl wylaczony to raczej po podpieciu kostki dymienie by ustapilo a u mnie nic

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, MariuszKK napisał:

Miałem taki przypadek, nie w swoim aucie, ale też 2.0 TDI 8V z DPF, że po nieudanej regeneracji filtra (X razy), dolało około litrę paliwa. Przyczyną tego stanu był walnięty czujnik ciśnienia spalin, także "cegiełka" jest nieobliczalna...

No to akurat chyba wszyscy na forum wiedzą :)

Większość problemów które pojawiają się nagle z szeroko pojętym DPF-em, to problem z osprzętem odpowiedzialnym za jego poprawną pracę :decayed:

Problem z powycieranym wałkiem wcale nie musi być skutkiem problememu z DPF-em i jakością oleju .

Ani jednego , ani drugiego u siebie nie zaobserwowałem , a powycierany wałek rozrządu śmiga u mnie już 25 kkm i puki co ma się dobrze, DPF też nie sprawia problemów mimo tego :hi:

Doklejam link do tematu z moim wałkiem:

...

A wracając do Twojego rozumowania :

Ad 1:  Dym w kolegi przypadku  nie jest spowodowany przez paliwo tylko przez olej ...:decayed:

AD2:  Mniej więcej po dwóch minutach pracy na biegu jałowym faktycznie EGR się zamyka i silnik zaczyna pracować na czystym powietrzu , wcześniej dużą część tego co zasysają cylindry stanowią spaliny z otwartego EGR-a . Jak by twoje tłumaczenie miało się trzymać kupy to powinno być odwrotnie, dymił by po zejściu z obrotów praktycznie od razu, a po zamknięciu EGR-a powinien przestać ?

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientujesz się jaki wałek został wsadzony? 
"KOBELSZMITA I SZKLANKI KOBELSZMITA"

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie mam problemów z właściwym zrozumieniem tego co napisał Damian, to od czasu wymiany wałka rozrządu i szklanek do momentu usunięcia DPF-a zrobił 1000km ,nie pisze nic o jakichś problemach z DPF-em przez ten czas...

Jakby mu założyli wałek nie obsługujący DPF-a to już po ok. 250 km miał by ikonę na fisie wyganiają go na jazdę regeneracyjną, a jak by to zignorował to po max 500 km by się skończyła jazda :decayed::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Warstwa katalityczna była inegralną częścią wywalonego DPF

nie jest, KAT jest szybciej w mniejszej puszce. Usunięcie DPF'u nie jest równoznaczne z usunięciem katalizatora. Zależnie od silnika w B7 masz dwie osobne puchy lub dwie scalone razem.

3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Akurat bez EGR-a DPF będzie sobie radził lepiej niż z nim,  pod warunkiem że program będzie ogarnięty przez konkretnego tunera .

krócej pożyje

3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Podwyższenie ciśnienia w wydechu w konkretnym kolegi przypadku eliminuje dymienie spowodowane przez spalanie oleju , poza tym problem występuje tylko na wolnych obrotach.

Duży biało-niebieski bąk pojawiający się po zwiększeniu obciążenia silnika jest spowodowany tym że ten olej co się dostał do gorącej części turbiny i  wydechu musi się po prostu wypalić.

Dodatkowym potwierdzeniem mojej diagnozy jest to kiedy z silnika oleju ubywa, jak przeczytasz wszystko to jeszcze raz to się tego dowiesz :)

Podczas jazdy też lekko dymi, przy zatkanym wydechu też puścił bąka więc zwiększenie ciśnienia wstecznego nic nie dało.

2 godziny temu, Damian320d napisał:

Dokladnie przyznam racje przed wycieciem dpf nie ubylo ani grama oleju jak boga kocham, w trasie tak samo kontrolowalem olej i nic, zrobilem 200-300 km po miescie bez dpf i jest problem, na dniach zamawiam dpf i bede was informowal (ogarnalem niby dobrego tunera w belgi ale nie chce przechwalic)

przejrzałeś ślinik czy nie ma nigdzie wycieków ? może geniusze coś spartolili ?

2 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Prawdopodobieństwo takiego zbiegu okoliczności jest tak małe że ja bym go pominął :decayed:

tia, tylko że to akurat dotyka nie jeden fana TDI PD (po za 1,9) i wczesnych CR

2 godziny temu, Damian320d napisał:

Mariuszu to bym zatarl juz silnik bynajmniej tak mysle

ni.

Zanim kupisz DPF, dokonaj podstawowej diagnostyki.

BTW:  spalanie masz baaardzo wysokie.

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ni.
Zanim kupisz DPF, dokonaj podstawowej diagnostyki.
BTW:  spalanie masz baaardzo wysokie.
 
postaram sie znalezc kogos kto by mi to zrobil

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju Marcinie to wyciekow nie ma na pewno mialbym plame po autem

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...