Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje w trakcie jazdy


DanielM

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

w swoim a4 quattro mam następujący problem.

Auto wibruje podczas jazdy, nie czuje różnicy w zależności czy przyspieszam czy utrzymuje prędkość. Na luzie jest to samo. 

Wibracje nie są na kierownicy a na całym aucie, wyczuwalne są już od 30 km/h co prawda minimalnie, czuć to mocniej w przedziale 60-70 km/h najgorzej jest od 120- 160 km/h wtedy wibracje są już mocno wyczuwalne.

Powyżej 160 km/h nic nie czuć  myślę , że auto wpada już w taki rezonans, że wibracje są już nie wyczuwalne. 

Tarcze zmienione, koła sprawdzone, na letnie "18 założyłem już nowe opony, test drogowy zrobiony jest idealnie. Założyłem nowe "17 zimowe i jest to samo. 

Dwumas sprawdziłem od dołu z 1100 rpm i przyspiesza bez większych stuków i dodatkowych wibracji.

Wtryski w normie na vcds i kts, po programie nic się nie zmieniło, tuner nie miał zastrzeżeń co do silnika.

Przy ruszaniu auto też potrafi lekko zerwać z pierwszego biegu. Na skręconych kołach słychać hałas ale podobno to standard w quattro,

testowałem ostatnio allroad a4 b8 2010 rok i przy ruszaniu było to samo.

Półosie podobno nie mają luzu,

Nie bardzo mam już pomysł gdzie szukać przyczyny...

Macie może jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie

Wracam z wakacji i stawiam auto do innych mechanikow 

Irytuje mnie to strasznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak pozbędziesz się problemu bo aż jestem ciekawy co to może być. Ja u siebie mam bardzo delikatne drgania tak przy ok 80-90 kmh i juz mi brakuje pomysłów. 

Edytowane przez Ir-ek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja oddałem auto z podobnymi objawami do mechanika, i myślałem że to podpora, lecz okazało się że podpora i wał jest ok,

auto mogę odebrać bez usuniętej usterki... jedyne co wywnioskowali że to któraś pół oś ma uszkodzony przegub który wprowadza auto w drgania w przedziale 120- 140 km/h...

auto odbiorę i poszukam miejsca gdzie mogą sprawdzić napęd podczas pracy na rolkach 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z wibracjami. W przedziale 50-60 km/h i załączonym 4 biegiem trzęsie samochodem. Wymienione łożyska na półosiach bo był luz szczególnie na prawej. Wibracje znacznie się zmniejszyły ale jednak jeszcze są. Przeguby nie były wymienione bo wyglądały na nieuszkodzone. Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2017 o 21:47, maciejano napisał:

Panowie,polecam spr poduszki silnika,nagminnie gubią olej

Czy poduszki silnika mogą być przyczyną wibracji w trakcie jazdy? Oprucz wibracji mam wrażenie że gdy wjade w dziurę to silnik sie telepie. Gdy ruszam ręcznie silnik to troche się telepie tylko nie wiem czy ma tak być czy coś jest nie tak. Wymieniłem teraz półosie ale dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w następny warsztacie diagnoza padła na półosie, niby przegub był do wymiany ale na nowym nie zmieniło się nic...

Szukam dalej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2017 o 21:38, DanielM napisał:

Jutro jade na warsztat i sprawdzę 

dzięki 

Czy rozwiązał Pan może problem wibracji ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś przednie dolne wahacze? te duże tuleje? Ten sam problem w a6 c6 mam a tam bardzo podobnie układ wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polifcie są już podobno poprawione, 

zawieszenie jest ok, ale z ciekawości sprawdzę jeszcze raz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie sprawdzone. Poduszni skrzyni i silnika tez.Wszystko ok. Do 50 km/h na wylaczonym silniku wibracje sie pojawiają tak samo jak na zapietym biegu.

Niebawem zrzucam skrzynie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal szukam...

Jestem pewien, że nie jest to:

Most, wał, półosie, przekładnia, dwumasa i sprzęgło.

Po wymianie nic się nie zmieniło.

Na 19" między 120 a 140 czuć to jeszcze bardziej.

Zostało mi jeszcze zawieszenie i skrzynia biegów

Z przodu mam minimalnie luźne tuleje w bananach, spróbuje z poliuretanem.

Rozpędziłem auto na podnośniku do tej prędkości i czuć na aucie te wibracje, usztywnie zawieszenie, powymieniam wahacze i zobaczymy.

Ewentualnie podmienię jeszcze skrzynie, choć po demontażu nic nie wskazywało na uszkodzenie .

Widzę że wiele osób ma taki problem, może ten typ już tak ma ...  

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również walczę z wibracjami i tez nie wiadomo za co sie zabrać, na pewno mam podporę wału do wymiany z tego co wymacałem bo guma jest strasznie miękka i chyba od tego zacznę żeby nie robić sobie nie wiadomo jakich kosztów. W tej chwili to nawet jeżdżę na zimówkach 16" bo jak zmienię na 19" letnie to od 80 km/h tak wibruje całe auto że mam wrażenie ze sie rozleci. na 16" da sie jeździć, wibracje są ale mniejsze choć z każdą kolejną dłuższą trasą pogłębiają się. Dodatkowo przy około 100 km/h jak lekko ruszę kierownicą to zaczyna sie trząść przez jakieś 2 sekundy, po wyprostowaniu wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...