Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tłumik środkowy


kusy04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam pytanie czy na pewno będzie pasować do mojego samochodu ten tłumik środkowy? Samochód a4 b6 1.8t AVJ

http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-audi-a4-1-8-t-20v-b6-b7-i6915431205.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z Trzebini, będzie pasował :) Chyba nawet wiem do jakiego to auta, przyjedz, założymy :)

Edytowane przez RogeR_B7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zastanawiam się nad takim tłumikiem zamiast środkowego https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3319202015151-TW_TL_106-tlumik-ukladu-wydechowego,scr_dItems.html. Ktoś wypowie się na jego temat ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 1.8T, więc puść prostą rure. Nie baw się w tłumiki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, muunv napisał:

Masz 1.8T, więc puść prostą rure. Nie baw się w tłumiki ;)

nie będzie za głośno ?? mam małe półrocznego syna który jest wożony tym Avantem i nie chciałbym żeby wydech męczył..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie :) Jest masa filmikow na yt i na forum z roznymi przerobkami wydechu. Raczej przerobka wydechu wiaze sie ze zwiekszeniem glosnosci... :P


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem tak właśnie zrobione w poprzednim a3 też 1.8T dp i sama rura 2,5" do końcowego ori. i było spoko ;) ale wolałem zapytać jak to jest w przypadku a4 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na grupach fb piszą ze wycięcie środkowego zwieksza poziom hałasu (buczenia itp) w trasie. 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki dylemat z środkowym tłumikiem.W pasku b5 1.8t wyciąłem środkowy bo ważył 15 kg i jak się przejechałem autostradą to go ponownie wspawałem bo szło zwariować. Podejrzewam że w audi może być podobnie choć w stosunku do passata audi jest głośniejsze w serii co jednak w trasie męczy. A ten z intercarsu wygląda ok tylko trzeba dorobić redukcję bo przednia rura jest fi 55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już od silnika idzie dp " i do tego  Y 2,5" z kwasu więc teraz tylko zrobić Y z kwasu i spawać dalej te środkowe a końcowe seryjne zostawić(jeszcze zdrowe) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12/21/2017 o 22:58, roger18sx napisał:

Też mam taki dylemat z środkowym tłumikiem.W pasku b5 1.8t wyciąłem środkowy bo ważył 15 kg i jak się przejechałem autostradą to go ponownie wspawałem bo szło zwariować. Podejrzewam że w audi może być podobnie choć w stosunku do passata audi jest głośniejsze w serii co jednak w trasie męczy. A ten z intercarsu wygląda ok tylko trzeba dorobić redukcję bo przednia rura jest fi 55.

Owszem moim zdaniem seria 1.8t w b6/b7 tez jest dosyć głosna, szczególnie w Q i w Avancie... 

Jak wytniesz tłumik środkowy w Q to bedziesz miał buczenie 2900-3500 rpm , jak wstawi się tam inny uniwersalny przelotowy to tez może być nie zaciekawie... ori środkowy to jest prosty przelotowy tlumik, ale służy jako tak zwany rezonator (jest specjalnie zestrojony na konkretne częstotliwosci poprzez długość perforowanego docinka ruyr) wytlumia własnie wyżej podany zakres obrotów które są najbardziej uciążliwe w trasie.  

Końcowe coś tam wyciszają ale moim zdaniem szału tez nie robią. 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie troche odkopac i wyprostowac...

wyciecie srodkowego tlumika i wstawienie tam zwyklego Y pipe nie spowoduje zwiekszenia poziomu halasu - nie na tyle jak to opisano powyzej.

Zmiana dzwieku jest przyjemna i raczej nie zauwazalna, nie na tyle aby byla nieprzyjemna. (Na przykladzie mojego 2.0tfsi)

jezdze codziennie autostrada - 2.5k-3k rpm poziom glosnosci moze 10% wyzszy niz w serii

Podczas jazdy w miescie cos tam slychac ale nie nazwalbym tego buczeniem

przy ostrej jezdzie roznica jest wyczuwalna ale w dalszym ciagu nie jest nie przyjemna

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Miskov napisał:

Pozwole sobie troche odkopac i wyprostowac...

wyciecie srodkowego tlumika i wstawienie tam zwyklego Y pipe nie spowoduje zwiekszenia poziomu halasu - nie na tyle jak to opisano powyzej.

Zmiana dzwieku jest przyjemna i raczej nie zauwazalna, nie na tyle aby byla nieprzyjemna. (Na przykladzie mojego 2.0tfsi)

jezdze codziennie autostrada - 2.5k-3k rpm poziom glosnosci moze 10% wyzszy niz w serii

Podczas jazdy w miescie cos tam slychac ale nie nazwalbym tego buczeniem

przy ostrej jezdzie roznica jest wyczuwalna ale w dalszym ciagu nie jest nie przyjemna

 

pzdr

 

Q czy ośka

dwa - sedan czy avant, to tez ma znaczenie

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sedan, Q , silnik BUL 

jakie ma znaczenie typ napedu i nadwozia do pracy ukl wydechowego?

 

podnna sytuacje przerabialem w zupelnie innym aucie

golf mk3 2.0 16v (abf)

kolelktor 4-1, decat, sr przelot, tyl przelot - nie dalo sie wytrzymac. Po wymianie koncowego tlumika na nowy seryjny jak rela odjal. Silnik odzywal sie tylko wtedy kiedy powinien

 

 

Edytowane przez Miskov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...