Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dym z pod bagnetu 2.0TDI 16V BRE


Rafa(ł)

Rekomendowane odpowiedzi

Klubowicze pomóżcie bo mnie z tym silnikiem szlag trafi.

Zauważyłem,że leci mi dym z pod bagnetu. Jak silnik ostygł sprawdziłem stan oleju i wygląda na full. Oleju raczej nie ubywa. Sam silnik ma przebieg nie całe 100tys.km.bo był wymieniany w niemieckim serwisie, potwierdzone przez wpis w książce serwisowej i przez Audi. 

Co się z tym silnikiem dzieje? Czego to są objawy? Zaczyna mnie to niepokoić i nie wiem na jaki wydatek mam się szykować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Wihajster napisał:

najlepiej wydaj kase na cos pożytecznego

Co masz na myśli? Zmianę silnika czy całego auta? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co jest z tym silnikiem,że dymi mi z pod bagnetu? Dodam,że zauważyłem to gdy zaświeciła mi się kontrolka od oleju, niski poziom. 

Czujnik do wywalenia to wiem, ale olej jest bo sprawdziłem na bagnecie. 

Czy to może być jakiś problem z pompą oleju? Ona nie była ruszana, nic z nią nie było robione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co raz bardziej nabieram obaw o ten silnik. Odkrece korek od wlewu oleju to strasznie chlapie olej,że aż na błotnik, lampę. Chyba tak nie powinno być, co nie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafa(ł) napisał:

Co raz bardziej nabieram obaw o ten silnik. Odkrece korek od wlewu oleju to strasznie chlapie olej,że aż na błotnik, lampę. Chyba tak nie powinno być, co nie?

 

odpuść sobie szukanie przyczyn, nie masz się czym martwić

to jest normalne, każdy silnik tak ma.... czyli dymi i chlapie mgiełka olejową

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie z pod korka oleju mógłbym zrozumieć ale z pod bagnetu? Dodatkowo po długim czasie zapaliła mi się kontrolka oleju, niski poziom. 

Czy możliwe,że to pierścienie tłokowe poszły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież bagnet tez ma połączenie z komorą korbową w której wystepuje jakieś tam ciśnienie przez poruszające się w górę i w dół tłoki, a może do tego ktoś wymienił bagnet na zamiennik i dla tego przepuszcza opary. Było o tym na forum pisane w którymś wątku a poziom oleju sprawdza sie praktycznie co kilka dni a nie czeka na zapalenie kontrolki. Branie oleju przez silnik to tez normalne zjawisko. Moj przy ostrym bucie potrafi zechlac ponad pół litra a moze nawet i wiecej ale gdy jezdze normalnie nie dolewam nic przez baaaardzo dlugi czas

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by tylko delikatnie dymił z pod bagnetu nie był by to żaden problem ale sporo dymi.  Tak jak wspomniałem wyżej, zauważyłem to gdy otworzyłem maskę po zapaleniu się kontrolki oleju.  Jak silnik ostygł, sprawdziłem stan oleju i jest jeszcze co najmniej pół bagnetu. 

otworzyłem korek wlewu oleju na włączonym silniku

 VID_20170909_092614.mp4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim smarowidle biega ten silnik?.

Skąd masz pewność, że przebieg jest prawdziwy?.

Klekot silnika jakby był zimny ? a dymienie jakby po dłuższej trasie.

A to dymienie masz od razu od momentu rozruchu ? Jeśli tak to pierścienie zbierające są zapieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Rafa(ł) napisał:

Dymienie z pod korka oleju mógłbym zrozumieć ale z pod bagnetu? Dodatkowo po długim czasie zapaliła mi się kontrolka oleju, niski poziom. 

Czy możliwe,że to pierścienie tłokowe poszły??

Ale masz schizę z tym motorem :decayed::P

Uszczelnij bagnet , dolej oleju i nie odkręcaj korka wlewowego podczas  pracy silnika .

Kontroluj poziom oleum .

Napisz za jakiś czas bez emocji suche fkty , jak wygląda zużycie oleju w silniku :hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalany olejem MOTUL 8100 x-clean 5w30.

Silnik był rozgrzany do temp.roboczej po dystansie jakieś 25km. Mając na uwadze zapaloną kontrolke oleju nie piłowałem go by silnika nie zajechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by tylko delikatnie dymił z pod bagnetu nie był by to żaden problem ale sporo dymi.  Tak jak wspomniałem wyżej, zauważyłem to gdy otworzyłem maskę po zapaleniu się kontrolki oleju.  Jak silnik ostygł, sprawdziłem stan oleju i jest jeszcze co najmniej pół bagnetu. 
otworzyłem korek wlewu oleju na włączonym silniku
 VID_20170909_092614.mp4
Rafale sprawdz odme. Zobacz czy z niej dmucha troche czy olejem rzyga

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Damian320d napisał:

Rafale sprawdz odme. Zobacz czy z niej dmucha troche czy olejem rzyga

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

No odmę sprawdzić można , ale nie che mi się wierzyć że w silniku po 100 kkm przebiegu jest z nią problem , a nie ma z kolei problemu z dymieniem, albo z DPF-em jeżeli jest na pokładzie.

Kolega nic o tym nie pisze, za to objawy o których napisał są typowe nawet dla nowych PD-ków, może z wyjątkiem dymienia z zamontowanego bagnetu :decayed:

Chociaż i tutaj nie wiemy czy to dymienie występuje po jego wyjęciu, czy jak jest zamontowany, bo kolega nie raczył tego jasno napisać :P

Po tym co przeczytałem w kolegi wypowiedzi to odnoszę wrażenie że te auto to świeży nabytek, dla tego zaleciłem mu spokój i wnikliwą obserwację zachowania motorówki, bo z takim podejściem to gotów od razu wziąć się za zupełnie nie potrzebne na pierwszy rzut oka remonty :D:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak macie rację, trochę za mało informacji :)
Auto faktycznie świeży zakup bo w moich rękach od lutego tego roku.
Po pierwsze, w BRE fabrycznie nie ma DPF-u więc chociaż z tym dziadostwem nie będę miał problemu :)

Po otworzeniu maski zobaczyłem,że bagnet nie jest dociśnięty do końca jakby go coś wybijało do góry co jakiś czas bo już nie raz go dociskałem. Więc dymienie jest zarówno na tym nie dociśniętym do końca bagnecie jak i po jego wyjęciu (w tedy dymi prawie jak lokomotywa).

U góry wrzuciłem krótki filmik, gdzie jest odkręcony korek wlewu oleju a silnik pracuje. Chlapie olejem na wszystkie strony,że cała obudowa silnika obrzygana olejem.

Niektórzy straszą mnie,że mogą być to pierścienie. Modlę się,żeby tylko nie to.

Tę odmę jak najszybciej sprawdzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjac z odmy wezyk prowadzacy do turbiny i zobaczyc czy drozny i przewod i odma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...