Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[SWAP B6/B7] AWX w miejsce BRB/BKE


Kaziorek

Rekomendowane odpowiedzi

kostki trzeba ogarnąć. AVF AWX mają starego rodzaju, BKE BRB, BPW i inne mają nowszego typu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybys szukal awx zapraszam na priv mam z passata 20.12.2005r.Mozliwosc przejaszczki swietnie ciagnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kuba84 napisał:

kostki trzeba ogarnąć. AVF AWX mają starego rodzaju, BKE BRB, BPW i inne mają nowszego typu

 

1 godzinę temu, lisekexeter napisał:

Tak myślałem bo ja mam 2.7 tdi i też te większe kości.

Piszecie o wtyczkach czujników  przy słupku ?

A nie prościej przełożyć czujniki ze starego słupka jakby coś nie pasiło ?

Jak masz DPF-a to albo trzeba będzie go wywalić, albo zmienić wałek rozrządu na ten z BRB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu tego stawiać na edc16. Edc15 jest mniej problemowe pod względem osprzętu, dpfu, egru, klapy gaszacej itd. A przelutowanie kostek to parę godzin roboty

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kuba84 napisał:

mówimy o kostkach w grodzi  (w puszcze ECU)

A to w końcu chcecie wymieniać ECU czy silnik ?:naughty:

Przecież przy wymianie słupka tych złączy przy ECU się nie rusza .... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, misiek95 napisał:

Nie ma sensu tego stawiać na edc16. Edc15 jest mniej problemowe pod względem osprzętu, dpfu, egru, klapy gaszacej itd. A przelutowanie kostek to parę godzin roboty

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

No nie wiem po co robić sobie zbędną robotę :decayed:

Jak wałek rozrządu będzie taki sam jak był i nic w osprzęcie się nie zmieni to w ECU w ogóle grzebać nie trzeba :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, lisekexeter napisał:

Chodzi nie o słupek tylko o cały kompletny silnik awx np więc wiązka też do wymiany iść powinna

No dobra , tylko jakie plusy Wam daje wymiana kompletnego silnika BRB na kompletny AWX czy tam AVF ?:naughty:

Bo jeśli chodzi o moc to ja bym zamontował  tylko słupek z pompkami i turbiną z AWX-a lub AVF-a , a cały pozostały osprzęt zostawił z BRB plus wizyta u tunera :decayed::hi:

Wszystko powinno pasić P&P i nie trzeba kombinować :)

A w ogóle to BRB jest padnięte czy ktoś tylko ma takie widzimisię by go zmieniać ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

No nie wiem po co robić sobie zbędną robotę :decayed:

Jak wałek rozrządu będzie taki sam jak był i nic w osprzęcie się nie zmieni to w ECU w ogóle grzebać nie trzeba :hi:

Jeżeli chodzi o padnięty słupek to tak. Gdybym miał szukać słupka do auta w którym nie planuje żadnych tuningów to szukał bym czegokolwiek ze zdrowym wałkiem. AWX AVF BRB BKE ARL ASZ jeden grzyb.

Jak dla mnie to osprzęt w tych nowszych jest piętą achillesową i od razu automatycznie założyłem że o to chodzi autorowi tematu. Za dużo sie napatrzyłem na rozwalone egry, dpfy i inne śmieci.. Ale faktycznie, mogło mu chodzić o słupek :) 

Gdybym miał w aucie BRB lub BKE to nawet przełożył bym osprzęt i ecu awx/avf, zostawiając słupek BRB/BKE- gdyby był zdrowy. Tyle ode mnie

Edytowane przez misiek95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, misiek95 napisał:

Jeżeli chodzi o padnięty słupek to tak. Gdybym miał szukać słupka do auta w którym nie planuje żadnych tuningów to szukał bym czegokolwiek ze zdrowym wałkiem. AWX AVF BRB BKE ARL ASZ jeden grzyb.

Jak dla mnie to osprzęt w tych nowszych jest piętą achillesową i od razu automatycznie założyłem że o to chodzi autorowi tematu. Za dużo sie napatrzyłem na rozwalone egry, dpfy i inne śmieci.. Ale faktycznie, mogło mu chodzić o słupek :) 

Gdybym miał w aucie BRB lub BKE to nawet przełożył bym osprzęt i ecu awx/avf, zostawiając słupek BRB/BKE- gdyby był zdrowy. Tyle ode mnie

No przydało by się by założyciel tematu naświetlił trochę cel tej przekładki, bo tak to opcji jest wiele i faktycznie nie wiadomo która lepsza :naughty:

Osobiście jeżdżę B7 z BPW,  które osprzęt oprócz turbiny ma taki sam jak BRB i po dziewięciu latkach w moich rękach na osprzęt akurat narzekać nie mogę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

temat założyłem dla alternatywy remontu silnika, niestety w 90% padła mi uszczelka pod głowicą albo sama glowica pęknieta ...

Mam jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia, ale optymizm mi się kończy.

Wolę się za wczasy przygotować psychicznie i finansowo także ten.

Kompletny remont silnika, przy którym wypadałoby zrobić też wałek to koszty w granicy 1500 zł, gdzie wałek w zamienniku. Tak czy siak miałem wsadzić turbo z awx-a więc wydaje mi się że włożenie gołego słupka z turbo od awx-a plus jakieś mocniejsze pompki są ciekawym rozwiązaniem :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PD-kach 8V głowice raczej nie pękają, występuje za to zjawisko miejscowego "przysiadania" materiału głowicy , szczególnie właśnie w silnikach po 2004 roku ( made in Poland by Polkowice :decayed: ).

Głowice taką da się zrobić wykonując jej kompleksową naprawę ( z planowaniem ), oczywiście pod warunkiem że nie ma innych uszkodzeń powodujących naprawę nieopłacalną .

Na pewno wymiana słupka na AVF lub AWX jest zasadna przy większych awariach niż sama uszczelka pod czapką, albo jak ktoś chce mieć lepszą bazę do podnoszenia mocy :hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...