Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Car audio a4 b6 gdzie kable ?


fenri95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam którędy najłatwiej mi będzie przeprowadzić kable zasilające do CA z aku do bagażnika pod dwa wzmacki ? W b5 puszczalem progiem od strony kierowcy aż na sam tył a pod maske dostałem sie poprzez komputer pokładowy i aku a jak sprawa wygląda w b6 działał ktoś coś ?

Edytowane przez fenri95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w b6 z komory silnika do kabiny też dostaniesz się najłatwiej pod obudową ECU. Tam jest duży otwór przez który przejdą nawet grube kable zasilające bez problemu. problemem będzie dostanie się do samej obudowy ecu tak żeby zachować jej szczelność ale może uda się przez fabryczne przelotki dla instalacji?
jak już wejdziesz do kabiny to dalej możesz lewą stroną progiem ( w sumie to nie progiem a podłągą po lewej stronie jest puszczona instalacja fabryczna i razem z nią dostaniesz się za lewy boczek bagażnika bez problemu.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to łatwo wykrecić chodzi mi o ten próg żeby nie pourywać zaczepów w b5 jakoś sobie poradziłem. Przerabiałeś temat ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie rozbierać pół samochodu, może lepiej kable póścić w "peszel" pod samochodem? Są tam przecież dolne plastikowe osłony to upchniesz to, a do środka bagażnika dostaniesz się przez klapki odpowietrzające (są za tapicerką bagażnika).
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie rozbierać pół samochodu, może lepiej kable póścić w "peszel" pod samochodem? Są tam przecież dolne plastikowe osłony to upchniesz to, a do środka bagażnika dostaniesz się przez klapki odpowietrzające (są za tapicerką bagażnika).
 
W życiu bym się nie spodziewał takiej głupoty przeczytać... Powodzenia przy ewentualnym dostaniu się czegoś pod auto, co pourywa osłony, ruszy pędzel i kable i nie chce myśleć co dalej... Brawo pomysłowości... :facepalm: jest wiele tematów odnośnie rozbiórki plastików w B6, wszystko jest na spinkach, nie jest kręcone jak to było w B5.

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro teraz się nic nie urywa to jakim niby sposobem ma sie urwać po pociągnięciu kabli? Tym bardziej, że będą pod plastikowymi osłonami?
Przewody do LPG też ida pod autem i zgadni co? Nic się jeszcze nikomu nie urwało.

A powiedz mi jak często rozbierasz spód samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aiwer napisał:

Żeby nie rozbierać pół samochodu, może lepiej kable póścić w "peszel" pod samochodem? Są tam przecież dolne plastikowe osłony to upchniesz to, a do środka bagażnika dostaniesz się przez klapki odpowietrzające (są za tapicerką bagażnika).
 

Totalna głupota, po pierwsze pod samochodem nie ma żadnych instalacji elektrycznych, wszystkie przewody idą wewnątrz auta a na zewnątrz wychodzą jak najbliżej urządzeń do których idą. Nie ma tam żadnych uchwytów do których można podczepić dodatkowe przewody.
Po drugie, do zasilania wzmacniaczy idą dość grube przewody zasilające (duży pobór prądu) i lepiej żeby nie były narażone na przetarcie izolacji (oczywiście wiem ze się je zabezpiecza bezpiecznikiem zaraz przy aku) ale średnia to przyjemność wymieniać te kable powodu uszkodzenia izolacji. Do uszkodzenia izolacji może dojść nie tylko na skutek działania czynników zewnętrznych ale również poprzez zwykłe przetarcie (źle położony przewód).
Nie bez powodu producent auta przewidział miejsca na położenie wiązek, specjalne tunele na wiązki i uchwyty i raczej radzę z nich korzystać dokładając nowe przewody.
Jak ty wykonujesz w swoim aucie takie projekty to życzę Ci powodzenia ale nie przekonuj innych do takich głupot.

A co do rozbierania pół samochodu :)
to jak dla kogoś odkręcenie 4 śrub fotela, 3 śrub osłony pod kierownicą, 2 śrub boczku tylnej kanapy i  kierownicą i wypięcie kilku spinek osłon progów i boczku bagażnika to rozbieranie pół auta no to może lepiej niech się za takie rzeczy nie bierze wcale bo odkręci 3 śruby więcej i całe auto będzie miał rozebrane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ciekawy wątek powstał ja od początku miałem to puszczać progiem bo tak najłatwiej tylko zapytałem jakie są zaczepy żeby nie pourywać w b5 odkręciłem ta półkę pod kierownicą 1 śrubę troszkę  niżej i progiem do samego tyłu a do aku przez komputer pokładowy. Na pewno nie pokusiłbym sie po to zeby pod autem dawać kable to zasilanie przecież niech wciagne jakąś gałąź i zwarcie gotowe to tylko przykład ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a + 12 po stacyjce skąd ciągnąć do niefabrycznego radia ? Bezpiecznik czy oplot do stacyjki a może jeszcze jakieś lepsze + 12 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik napiecia lub zwykla żarowka na kablach i szukaj na bezpiecznikach gdzie masz napięcie. 

Z kostki stacyjki nic nie bierz. Po to są właśnie bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik to ja wiem 36 albo 37 coś takiego na innym forum wyczytałem. Pytam czy nie ma lepszej opcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej a zarazem najbezpieczniej spod bezpieczników.  Tak zrób a będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok podpiąłem radio + adapter bose (adapter zasilany kablem Remote) Radio ma zakres do 35 jak gram na 22 to już zaczyna zniekształcać, dodam ze na radiu korekt 0 beznadzieja.. dlaczego się tak dzieje ?

Edytowane przez fenri95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomoże ktoś co z tym może być nie tak  ? Czy po prostu adapter to taka to taka tandeta? w poprzednim aucie z systemem noki dawał rade firma phonocar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że najlepiej będzie z komory silnika do kabiny. Ale widzę,że tu każdy ma nieco inną wizję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat . 

Myślałem o poprowadzeniu +12 koło ecu ( trzeba zdjąć ramie wycieraczki :( oczywiście zapieczone ale ściągaczem dałbym  radę)    i po stronie kierowcy do tyłu ale, że ktoś wcześniej poprowadził ładnie pochowane  tam kable RCA od radia, idą w progu i do bagażnika ( chyba ktoś miał aktywnego suba bo nie ma prowadzonego zasilania ) 

 więc może uda się od Aku na lewo i gdzieś wejść z nimi koło schowka, później  pod listwę  próg i do tyłu ? nie chciałbym  dawać kabel zasilający  razem z RCA (podobno mogą być zakłócenia)

Jako przewód zasilania chce kupić 35mm2 już z zaprasowanymi końcówkami powinien wystarczyć do zasilenia na mostku  wz. Carpower 750  ma napędzać głośnik DD Audio REDLINE RMS 300W  . Ktoś podpowie ?  czy zejdę koło schowka ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie zakłóceń to zalecają dać +12 po przeciwnej stronie niż RCA . Podobno aby zakłóceń nie było . Ja dawałem razem i nic się nie działo . Częściej pojawiają się zakłócenia jak zasilanie radia za cienkie.

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem teraz oglądać ramię wycieraczki i ani drgnie :( trzeba mieć jakiś mały ściągacz, żeby się dostać do ostatniej śrubki na obudowie ecu trzeba zdjąć ramię . Którędy dawałeś +12 ?   taki chce kupić . 

http://allegro.pl/35mm2-moc-przewod-kabel-zasilajacy-do-wzmacniacza-i6472985057.html#thumb/8

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki ściągacz ⤵

cc1c12ca5327.jpg

Plusa dawałem przez obudowę ECU . Kabel ok. nawet za gruby 25mm wystarczyło by w zupełności.  Masę też daj tej średnicy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.  Muszę poszukać tego ściągacza . Czyli wystarczy ściągnąć obudowę z ECU i tam będzie jakieś przejście  guma późnej na dół i w próg   . Przewód niech będzie grubszy ;) niż ma być za cienki.

Edytowane przez Mariox37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...