Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 quattro automat problem z trakcją


cuba1313

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Stałem się ostatnio nowym właścicielem A4 asn 3.0 quattro w automacie. Mam wielki problem z pływaniem auta. Przy prędkości ponad 100 km/h przy raptownym ruchem kierownicy tył samochodu chce mnie wyprzedzić. Przy 150 km/h prawie zamieniam pas ruchu. Jest maga bardzo nadsterowny. Miałem model b5, b7 właściwości jezdne były perfekt. Niestety w tym modelu jest katastrofa. Dojechałem na szarpaki do diagnosty i zobaczyliśmy mały luz na jednej tulei w sankach. Myślałem, że to będzie to. Umówiłem termin z mechanikiem. Rozpiął tłumiki, napęd, wyjął sanki i wymienił wszystkie 4 tuleje. Po tym zabiegu stałem się nieco szczuplejszy finansowo, ale niestety nie poprawiło się nic. W czym może być problem? Czy ktoś ma jakiś pomysł, gdzie szukać problemu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi z wyciętymi oponami, ale są nówki wielosezonowe wraz z nowymi alusami. Co do geometrii to pewnie jutro to zrobię. Nie wiem jak by musiała zbieżność być przesunięta, żeby tak się działo. Ale jutro to zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 godzin temu, cuba1313 napisał:

Nie wiem o co chodzi z wyciętymi oponami,

o prostu pytam czy opony są rowno zużyte od wewnątrz i zewnątrz 

Edytowane przez tomastbg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest obniżony fabrycznie, a więc teoretycznie twardszy. Miesiąc temu przegląd i amory przód i tył w normie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie drążki stabilizatora, końcówki i gumy łącznie z mocowaniami drążka. To drążek w sporej mierze jest odpowiedzialny za pływanie jeden jak i drugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria i zbieżności zrobione. Sprzęt do geometrii za***isty, dlatego ten wątek jest rozwiązany. Bardziej przód jak tył wymagał ustawienia. Niestety problem dalej pozostał. Pewnie jutro, może dzień po pojadę ponownie na szarpaki do stacji diagnostycznej i spróbuje z drążkiem reakcyjnym

Edytowane przez cuba1313
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz tuleje na górnych wahaczach w tylnym zawieszeniu, niech się skupia na tych tulejach od strony sanek bo one są "schowane" i nie zawsze widać że są zużyte,  ale ogólnie sprawdź wszystkie tuleje z tyłu za pomocą brechy (masywny pręt uzywany w warsztacie:wink:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2017 o 23:26, cuba1313 napisał:

Geometria i zbieżności zrobione. Sprzęt do geometrii za***isty, dlatego ten wątek jest rozwiązany.

Podjedź, załatwię Ci takie ustawianie że według maszyny będzie idealnie a auto na zakręcie samo zmieni pas ruchu. Najważniejszy jest CZŁOWIEK

BTW: wszystkie lasery są bardzo podatne na lekkie zmiany więc mają dużą tolerancję. Zaletą jest wykrywanie krzywizn kół, piast etc ale to też nie wszystkie modele.

W dniu 24.09.2017 o 11:59, cuba1313 napisał:

nówki wielosezonowe

nikt Ci nie powiedział że te opony powyżej 16'' nie mają racji bytu ? nawet w kolorowych gazetach o tym pisali.

W dniu 25.09.2017 o 23:26, cuba1313 napisał:

Bardziej przód jak tył wymagał ustawienia

większość ustawia przód do tyłu bo tak im łatwiej, szybciej i bezpieczniej.

W dniu 26.09.2017 o 07:45, MemberA4 napisał:

zobacz tuleje na górnych wahaczach w tylnym zawieszeniu

takie rzeczy sprawdza się przed geo, tzn zakład który wykonuję usługę najpierw robi oględziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...