Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Wymiana filtra paliwa - zawór regulacyjny


Vinski

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! 

po raz pierwszy po zakupie auta zabieram się za wymianę filtru - banalne. Ale mam pytanie, aktualnie filtr wygląda tak:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/11f3f43366625be5

Zawleczka na zaworze włożona jest ewidentnie, bardzo bardzo na siłę, jest wygięta pod bardzo dużym kątem (nie widać tego na takim zdjęciu), co skutkuje tym że przewód dopływowy jest założony tylko około centymetra na króciec (a obejma jest na zgrubieniu krućca). Wydaje mi się, nie nie powinno to tak wyglądać, a zawleczka powinna być po drugiej stronie, ale zawór, z tego co doczytałem, założony jest dobrze, strzałeczka wskazuje na przewód powrotny.

Więc, wymieniając filtr, spróbować założyć tak samo, czy coś jest nie tak?

Edytowane przez Vinski
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czarne to podgrzewacz paliwa. Musisz go też obrócić żeby było prawidłowo.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Tylko właśnie dziwię się, że, według instrukcji strzałeczka na podgrzewaczu powinna wskazywać kierunek powrotny do zbiornika, no i tak teraz właśnie jest. Czyli ma być jednak odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być na odwrót żeby wszystko pasowało. W plastiku masz przecież miejsce na drut zawleczki.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czarne to podgrzewacz paliwa.

to nie żaden podgrzewacz tylko zawór jednokierunkowy, nie wiem skąd taką informacje macie.... niby jak miałby podgrzewać paliwo w filtrze?

skoro jest zamontowany zgodnie ze strzałkami to tak ma być bo gdy go odwrócisz nie będzie przepływu choć w to wgłębienie półokrągłe powinna wejść zawleczka czyli powinien być obrócony

 

 

0b244dc719e969458341384b90610349.jpg

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby działa na zasadzie termostatu. Poniżej 16st.(chyba) puszcza ogrzane w glowicy paliwo z powrotem do filtra a powyżej tej wartości kieruje do baku.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No i teraz nie wiem, jak widać na poniższym zdjeciu:

https://m.fotosik.pl/zdjecie/a02955d9e6ae85d9

Strzałeczka na zaworze pokazuje ten sam kierunek co oznaczenia na przewodach, w lewo, i jest to, czego jestem pewien przewód powrotny do zbiornika (i zgodnie z instrukcja właśnie w tym kierunku powinna być). A jednocześnie zawleczka jest po tej stonie po ktorej być nie powinna, ale ze wzgledu na to wcięcie, nie da się jej zamontować po drugiej stronie. Więc coś jest źle, ale nie wiem co, a głupio bedzie mi założyć wężyk paliwa tylko na samą końcóweczkę krućca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zz.jpg

zobacz na zdjęciach w google inne BLB ale ja juz wiem że zaworek napewno powinien być przekręcony :decayed:

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak zrobię, zamienię, przy okazji jeszcze go obejrzę dokładnie, jak jest zbudowany i czy ma to sens. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zaworek masz jakis zamiennik i dlatego zawleczka nie pasuje. Ja kiedys jak zmienialem to tez innego zaworka nie moglem dostac, kupilem taki sam jak Ty masz i zabezpieczylem go czarna trytytka, bo wlasnie kierunek sie zgadzal, a wejscie na zawleczke od drogiej strony. 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę zmieniałem filtr paliwa i rozkleił mi się ten właśnie zaworek, jest na nim numer części:

1J0127247L

oraz data produkcji 2 listopad 2004. Próbuje znaleźć w sieci taki zaworek ale z końcówką L (jakieś dziwne sklepy internetowe wyskakują z ceną ponad 100zł ), za to z końcówką A lub E jest już w czym wybierać ale na zdjęciach nie widać strzałki, ktoś wie czy to nowsze oznaczenie i można brać w ciemno ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrzugt ma rację, zaworek który powinien być u nas w blb ma kierunek przepływu oznaczony w drugą stronę dlatego masz zawleczkę od drugiej strony wciśniętą, końcówka L w numerze jak w moim poście powyżej. Jest mnóstwo tanich zamienników z końcówką A lub E ale one mają odwrotny kierunek przepływu. W ASO zaworek z końcówką L jest tylko na zamówienie i kosztuje 99,33 brutto - właśnie dostałem informację.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BLB ma być w lewo, rzeczywiście kosztuje około 100 zł, można kupić zamienił za 16 zł lecz trzeba go odwrócić i nożem trochę plastiku wykruszyć tak jak ja to zrobiłem. 1J0127247L to jest numer orygianłu

4FE8798D-733A-4389-8DDB-462800486B4A.jpeg

7B30B280-8C65-432F-B7FA-E7E491A6D238.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, nie wiem jak tu trafiłem ale okazuje się, że mam źle założony ten zaworek,   oryginał się rozleciał 2lata temu i mechanik kupił widzę zamiennik 2019. 2.0 blb. Nigdy nie zwracałem uwagę a to bo "pasowało"...  Odwrócić i wyrzeźbić w plastiku???  Dopiero w zimie robię serwis. 

IMG_20220725_124528.thumb.jpg.2f82a9374e64683535c431de3a56d7ce.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...