Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamienność dwumasu w 1.8T BEX


bmajk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

czytałem w kilku wątkach, że komplet sprzęgła do silników 1.8T pasuje z silników AVF lub AWX. Ludzie także pisali, że dwumas z AVF lub AWX też pasuje do BEXa. Czy jest ktoś w stanie porównać(wagowo itp) dwumasy z 1.8T (najlepiej BEX) z dwumasem z silnika AWX? Czy nie będzie problemów z wolnym wkręcaniem się na obroty lub z tłumieniem drgań? Nie znam nikogo kto jeździ na takim dwumasie w jakimkolwiek 1.8T i żaden znajomy mechanik takiego czegoś nie robił. 

Edytowane przez bmajk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ty w tym silniku zajechałeś dwumase ? Słyszałem, że to naprawde trzeba się postarać aby tego dokonać. Jakie masz objawy ? Jesteś pewien, że dwumasa do wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasy wcale nie są wieczne w 1.8t, a jak auto ma grubo ponad 200 tys to już lepiej wymienić komplet niż za pół roku znowu drzeć skrzynię. Kiedyś zmieniałem komplet sprzęgła w avj z Q przy oryginalnych 195 tys i dwumas był spalony. U siebie w wakacje zmieniłem na sztywne koło i dwumasa miała spore luzy, ale tarcza dojechana już całkiem - 240 tys. przebiegu.

Nie spotkałem się, żeby ktoś po zmianie sprzęgła na np. awx narzekał. Jest to raczej sprawdzone rozwiązanie.

Jak zmieniałem na jednomas to też dużo krzykaczy mówiło, że źle i nie wiadomo co się stanie. Odpowiem tyle - gówno prawda :P W dieslu może jest jakiś dyskomfort ale nie w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem samochód w którym dwumas lekko postukiwał. Wcześniej w aucie była skrzynia multitronic i prawdopodobnie robiąc przekładkę ktoś założył używany dwumas. Interesuje mnie pasowanie całego kompletu (sprzęgło+dwumas) z silnika AWX do 1.8T. Koszt takiego kompletu to 1500zł gdzie sam dwumas do 1.8T BEX to koszt 1900zł. Jeżeli dwumas wagą i wykonaniem w AWX i BEXie jest taki sam to nie widzę sensu przepłacać.

 

Aby podsumować: interesuje mnie czy dwumas z AWX pasuje do BEXa. Wiem, że sprzęgło pasuje dlatego nie rozpisujmy się na temat sprzęgła. Ewentualnie czy ktoś ma jakieś doświadczenia z regenerowanymi dwumasami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bmajk napisał:

interesuje mnie czy dwumas z AWX pasuje do BEXa. Wiem, że sprzęgło pasuje dlatego nie rozpisujmy się na temat sprzęgła. Ewentualnie czy ktoś ma jakieś doświadczenia z regenerowanymi dwumasami ?

Zapytaj w B6 Division :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do avj/bfb wszystko pasuje łącznie z dwumasem od awx więc zapewne do bex również ale niech ktoś potwierdzi jeszcze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła, konkretnie chciałbym wstawić zestaw LUKA 600 0040 00 (sprzęgło+dwumas) dedykowany dla AWX do BEXa.  Zastanawia jak sam dwumas do BEX'a ( LUK 415 0350 10 ) kosztuje 1800 zł, a cały zestaw dwumas + sprzęgło do AWX 1600 zł. Ktoś ten temat przerobił?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z człowiekiem który zajmuje się regeneracja dwumasow. Dwumas od AWX jest konstrukcyjnie identyczny jak dwumas w silniku BFB. Nie był w stanie mi nic powiedzieć na temat BEXA ponieważ jest to mniej popularny silnik i akurat nie miał na stanie żadnego dwumasu. Prawdopodobnie zdecyduje się na opcję całego kompletu luka do silnika AWX. Także po montażu zdam relacje co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak z tymi dwumasami u Was? Wymienione? Problemy ustały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie siedzi komplet z AWX. Przejechałem ok. 1000km. Ale z autem mam jeszcze drobne problemy i nie chcę zwalać tego na dwumas. Ogólnie po wymianie mam wrażenie, że jeździ się troche jak na sztywnym kole. Po gwałtownym dodaniu lub puszczeniu gazu czuć szarpnięcie silnikiem, wcześniej tego nie było. Ogólnie jestem raczej zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po programie samochod wpadal w dragnia przy obciazeniu silnika I naglym przyspieszeniu. Wiec do mojego bexa w quattro zaadoptowalem dwumase z avf 240. Problem znikl a caly zestaw spasowal bez problemu. Musialem jedynie kilka elementow zmienic m.in rozrusznik. Jezeli ktos bylby chetny z okolic Rzeszowa moge pomoc z takim modem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jawor013 napisał:

U mnie po programie samochod wpadal w dragnia przy obciazeniu silnika I naglym przyspieszeniu. Wiec do mojego bexa w quattro zaadoptowalem dwumase z avf 240. Problem znikl a caly zestaw spasowal bez problemu. Musialem jedynie kilka elementow zmienic m.in rozrusznik. Jezeli ktos bylby chetny z okolic Rzeszowa moge pomoc z takim modem. 

Czy coś jeszcze trzeba rezać, czy tylko rozrusznik? dystans na skrzyni? wysprzęglik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,tak czytam i czytam i sie zastanawiam czy sprezyny w dwumasie AWX nie beda mocniejsze ze wzgledu wiekszych drgan TDi?I w 1,8T bedzie to mialo negatywny wplyw na wylapywanie duzo mniejszych drgan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. I jak sięu Was temat z dwumasą w BEXie rozwiązał?

U mnie siedzi stary dwumas od mojego BEXa quattro (skryznia 6b) i obity kevlarem zestaw z AWX. Poprzednie sprzęgło gdy mi padło, to tarcza była rozerwana.

Dwumasa została stara.  Tak mi sięwydaje że od tego czasu przy przyspieszaniu na 5 i 6 biegu w granicach 1900-2100 obr mam mega drgania na budzie. Po tym spokój.

Mam też drgania na postoju - przyłoży się rękę do lampy i czuć drgania. Jak położyć rękę na kolektor dolotowy to już ogóle mocno wyczuwalne drgania.

Tak się teraz zastanawiam, czy to nie czasem wina tej starej dwumasy. Auto przejechane ma 310 tys.

Dlatego pytanie - co u was podziałało, jaki w końcu zestaw wrzuciliście by wszsytko było ok?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boczne + skrzyni wymieniona z tydzień / 2 tyg. temu., przedni odbój wymieniony z 2 miesiące temu.

Nic nie pomogło.

Edytowane przez Norakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2019 o 17:02, Norakus napisał:

Cześć. I jak sięu Was temat z dwumasą w BEXie rozwiązał?

U mnie siedzi stary dwumas od mojego BEXa quattro (skryznia 6b) i obity kevlarem zestaw z AWX. Poprzednie sprzęgło gdy mi padło, to tarcza była rozerwana.

Dwumasa została stara.  Tak mi sięwydaje że od tego czasu przy przyspieszaniu na 5 i 6 biegu w granicach 1900-2100 obr mam mega drgania na budzie. Po tym spokój.

Mam też drgania na postoju - przyłoży się rękę do lampy i czuć drgania. Jak położyć rękę na kolektor dolotowy to już ogóle mocno wyczuwalne drgania.

Tak się teraz zastanawiam, czy to nie czasem wina tej starej dwumasy. Auto przejechane ma 310 tys.

Dlatego pytanie - co u was podziałało, jaki w końcu zestaw wrzuciliście by wszsytko było ok?

 

Jezeli nie rozpykales tematu to powodem moze byc to ze tarcza z AWXa nie ma w sobie tłumika drgań tak jak miala ori tarcza ze sprzegla BEX.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2019 o 12:41, Norakus napisał:

Boczne + skrzyni wymieniona z tydzień / 2 tyg. temu., przedni odbój wymieniony z 2 miesiące temu.

Nic nie pomogło.

ori czy zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...