Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BDH] Telepie na wolnych obr. po rozgrzaniu.


StoRK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem jak w temacie, mianowicie, silnik jak jest zimny to chodzi równo, a jak się porządnie zagrzeje to na wolnych obrotach rzuca nim w taki sposób jakby w benzynie wypadał zapłon. Obroty na zegarach stoją w miejscu,  nie widać falowania. Zastanawiam się czy to kwestia poduszki pod silnikiem czy coś innego? Jak myślicie co jest przyczyną?

 

Pozdrawiam,

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie będę zbyt odkrywczy,ale kompa podłączałeś? Jakieś błędy były? Poza ty, z tego co pamiętam, silniki B** miały z tym problem, poszukaj, nawet na tym forum było o tym

Edytowane przez GOLI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie podłączałem kompa, muszę kabel kupić. No właśnie czytałem na forach, że to bolączka tych BDH, ale jedni piszą, że wtryski do ogarnięcia, jeszcze gdzieś indziej czytałem, że to wada oprogramowania ECU i trzeba jakieś aktualizacje robić. Ogólnie nie wiadomo, ale muszę posprawdzać dawki paliwa na wtryskach. Dla mnie te drgania to masakra, bo przesiadłem się z 330d gdzie silnik chodził równo jak benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka uroda BDH I BDG niestety:((.  Sam przez to przechodzilem. Prawdopodobnie nie zrobisz z tym nic, choc podobno trzeba sprawdzic wtryskiwacze i ewentualnie wymienic koncowki rozpylacza. Tylko ze to nie zawsze pomaga.

Ja w swoim przypadku wymienilem wtryskiwacze , pompe i ecu  z modelu AKE/BAU. 

Jak ręką odjął....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać przybliżony koszt takiej przeróbki? Pewien dosyć zaufany mechanik wspominał że może to być też kwestia przerobienia odmy, ale ogólnie twierdził, że temat rzeka z tą nierówna pracą tego silnika. 

Myślałem też żeby ustawić o 50 wyżej obroty na biegu jałowym, bo jak gazem zwiększam i tak trzymam to jest względny spokój. 

Edytowane przez StoRK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe kupilem uzywke za 700 pln z przelotem 270 kkm. Wtryskiwacze trafilem nowe za 1200 za 5 sztuk. Padl mi wtrysk sterujacy kupilem nowy za 1200 i ecu za 100 pln.

pompe , wtryski(uzywki) kupisz za okolo 1500 lącznie, ecu i do dziela. Przy okazji wymienilem hydrosztosy na nowe i teraz silniczek mruczy az milo.

 

odma nie ma nic do telepania.

ustawienie wyzszych obrotow nie rozwiązuje sprawy telepania a tylko maskuje problem bo osprzet silnika nadal niedomaga , a moze sie dodatkowo okazac po pewnym czasie ze wypali Ci dziure w komorze wirowej tloka. 

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe kupilem uzywke za 700 pln z przelotem 270 kkm. Wtryskiwacze trafilem nowe za 1200 za 5 sztuk. Padl mi wtrysk sterujacy kupilem nowy za 1200 i ecu za 100 pln.

pompe , wtryski(uzywki) kupisz za okolo 1500 lącznie, ecu i do dziela. Przy okazji wymienilem hydrosztosy na nowe i teraz silniczek mruczy az milo.

 

odma nie ma nic do telepania.

ustawienie wyzszych obrotow nie rozwiązuje sprawy telepania a tylko maskuje problem bo osprzet silnika nadal niedomaga , a moze sie dodatkowo okazac po pewnym czasie ze wypali Ci dziure w komorze wirowej tloka. 

 

Najlepiej wrzuc logi

 

001,004,013,014 zobaczymy wstepnie co sie dzieje

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymiana odmy, jak pisze kolega nic ci nie da ponieważ w twoim silniku siedzi już ta nowego typu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę kupić kabel i zacząć przygodę z Vag com, jak zrobię logi to się odezwę w tym temacie. Dzięki za pomoc, Panowie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

zrobiłem dzisiaj logi grupy 001, 004, 013 i 014. Możecie rzucić okiem i ocenić jak to wygląda?

Przyznam szczerze, że pierwszy raz w życiu dzisiaj wykonywałem logi więc nie wiem czy dobrze to zrobiłem. Silnik był rozgrzany, porządnie przegoniony przed logowaniem. Trochę się zdziwiłem jak sprawdzałem grupy 013 i 014, że pokazywało tylko 5 wartości, a nie 6.

 

Pozdrawiam,

Patryk

logi 001-004.jpg

logi 013-014.jpg

Edytowane przez StoRK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sam miałem podobny problem z BDG czyli bliźniakiem Twojego, rozwiązanie podał kolega slawinio, kolega który ode mnie odkupił A4 przerobił go na BAU(pompa, wtryski do tego nowe szklanki) i problem znikł, pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2018 o 22:25, StoRK napisał:

Witam ponownie,

zrobiłem dzisiaj logi grupy 001, 004, 013 i 014. Możecie rzucić okiem i ocenić jak to wygląda?

Przyznam szczerze, że pierwszy raz w życiu dzisiaj wykonywałem logi więc nie wiem czy dobrze to zrobiłem. Silnik był rozgrzany, porządnie przegoniony przed logowaniem. Trochę się zdziwiłem jak sprawdzałem grupy 013 i 014, że pokazywało tylko 5 wartości, a nie 6.

 

Pozdrawiam,

Patryk

logi 001-004.jpg

logi 013-014.jpg

Pompa wali bardzo wysokie cisńieńie . Wtryski mają bardzo wysokie korekcje.  Zalewaj Mixol do baku. 300 ml na cały zbiornik. Zrób kilka takich zabiegów może rozruszasz to wszystko.

nie wyeliminujesz problemu ale może trochę wtryski rozruszasz.

wrzuc loga 004 Bs i pokaz kąt wtrysku. Tylko nagrzej dobrze motorownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...