Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wartości napięcia akumulatora a alternator


adasijo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam takie pytanie, jakie powinny być wartości napięcia na akumulatorze podczas pracy?

Dziś zrobiłem test i tak:

wyłączony: 12.1V

po odpaleniu: 13,5V - 13,7V

po dodaniu gazu: na chwile wartość rośnie do 14V -14,1V i powraca to ww. wartości, nawet jak przytrzymam gaz to na chwile podskoczy i wraca

Wydaje mi się, że to alternator ale chciałbym żeby się ktoś wypowiedział na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle dobrze, ale w takim razie co może być przyczyną, że przy dodaniu gazu wszystkie lampki w samochodzie, licznik, światła na chwile mocniej zaświecą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to wina regulatora napięcia ( przy alternatorze) 

Antek daje 14.4 - 14.8 volta a regulator puszcza na akumulator około 13.5v.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczotki się kończą albo regulator napięcia. 12.1V to na zapłonie czy bez? Jak bez to masz aku bliski rozładowania przez niedomagający alternator. Nie powinieneś mieć takich skoków. Od tego jest regulator napięcia by na każdych obrotach było w miare stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12.1V to bez zapłonu, na zapłonie nie sprawdzałem. Mi się też wydaje że powinno być stałe napięci mimo dodawania gazu. Dodam że przy odpalaniu czasami z 2,3 razy mrugnie kontrolka ładowania.  Wstawiam filmik o co chodzi, autko już odpala normalnie ale nadal pojawia się kontrolka co jakiś czas.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12.1 to już aku słaby. Długo tak masz?Mógł się już zasiarczyć. Przerabiałem to u siebie i udało się uratować. Co do altka, po odpaleniu powinieneś mieć powyżej 14V, a pod dodaniu gazu to skok o jakieś setne wartości volta. Może spaść poniżej 14, ale to już przy dużym obciążeniu(wszystkie światła, grzanie szyby itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak z 8 miesięcy z tym aku. Wydaje mi się ale, że wymieniałem go 4 lata temu ale nie pamiętam. A z tymi światłami od 3 lat. No po odpaleniu nie ma 14V, dodanie gazu powoduje skok na moment o jakieś 0,3V. Była tylko klima włączona bez świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem altek do sprawdzenia/regeneracji. Możesz jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze(żeby wykluczyć spadek na kablach). Aku pod prostownik. Naładowany odłączony po kilku godzinach powinien mieć 12,6-12,8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, adasijo napisał:

Była tylko klima włączona bez świateł

Klima też sporo bierze. Zmierz jeszcze raz najlepiej po nocy ile ma przed odpalenie i ile jak odpalić silnik. Potem dopiero włącz światła i mierzy ze światłami. Altka dobrze by było sprawdzić .

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, rano sprawdziłem o 5:30 i tak:  przed odpaleniem 11.98V, po 14.1V, po włączeniu klimy i świateł 13.7V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaj alternator i kable. Przyjdzie mróz i nie odpalisz. Aku praktycznie rozładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jeszcze zależy jak rano kręci .jeśli lekko i pali od strzału to nie jest źle. 13.7v pod obciążeniem to dobre napięcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalił bez problemu. Ale profilaktycznie sprawdzę wszystko żeby później nie było problemów. Dzięki za info:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za nim co kolwiek bedziesz naprawial przy altku

naładuj aku prostownikiem

posprawdzaj klemy czy nie pośniedziałe i kable przy altku

wtedy pomierz jakie napiecia sa na altku a jakie na klemach

aku przy odpaleniu sprawdz do jakich wartosci spada jak ponizej 11V przy kreceniu rozrusznika aku złom

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się do tematu. Mój problem polega na zbyt wysokim napięciu na aku. Nie mam pojęcia od jakiego czasu to trwa, ale zobaczyłem to przy sprawdzaniu świec bo na zimnym gorzej zaczął palić. Niby wszystkie są ok, napięcie jest na kablach. Chodzi oto ze na aku multimetr pokazuje 18,5V - 18,9V nawet. Przy rozruchu silnika spada do 15V z haczykiem. I na odpalonym pokazuje 22,3V - 22,4V Odpowiada za to regulator napięcia na alternatorze, tak? Czy samemu idzie to zrobić? Czy do "warsztatu" trzeba? I jak wpływa takie napięcie na aku i całą elektryke w aucie? Pomóżcie prosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sprawdzi multimetr.
Jeśli multimetr sprawny a ładowanie powyżej 20v to jest równoznaczne z gotowaniem akumulatora.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany podpowie ktos wiele powinien dawac altek(120) na aku pod totalnym obciazeniem tj swiatla,muza,klima itp?

Thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wesz82 napisał:

Pany podpowie ktos wiele powinien dawac altek(120) na aku pod totalnym obciazeniem tj swiatla,muza,klima itp?

Thx

Ja kiedyś to sprawdzałem i pomiar ładowania  wynosił 12,9 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...