Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana osłony przegubu wewnętrznego


barb123

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie da radę wymienić osłonę przegubu wewnętrznego bez demontowania całej półosi? Tzn odkręcając półoś od strony skrzyni i demontować przegub z osłoną na aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ciężko, ale się da, o wiele łatwiej odkręcić śrubę trzymającą przegub od strony koła (oraz zdjąć koło) i półośka wyjdzie po odpowiednich manewrach bez konieczności rozpinania zawieszenia.  Wtedy masz dostęp, przegub wewnętrzny wcale tak łatwo nie schodzi z wielofrezu. Trzeba go albo zbić albo użyć ściągacza. No i o wiele łatwiej się coś robi na powietrzu niż w kanale [emoji14] Próbowałem wymienić z kanału własnie przegub i po kilku minutach manewrowania kielichem flanszy przy skrzyni stwierdziłem, że szybciej będzie wyciągnąć całą półoś niż się męczyć...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2017 o 21:05, barb123 napisał:

da radę wymienić osłonę przegubu wewnętrznego bez demontowania całej półosi? Tzn odkręcając półoś od strony skrzyni i demontować przegub z osłoną na aucie?

tak da radę ja tak robiłem z prawą stroną na kanale tylko jest wtedy małe "ale" nie można podnosić auta do góry bo nie odchyli się wtedy półośki :-)

u mnie bez problemu wszystko poszło jedynie do zbicia kielicha musiałem użyc "wiecej" siły

im częściej odkręca się srubę od piasty tym szybciej łozysko się skończy

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem zew. i da rade. Jest owszem trochę siłownia ale obyło się bez demontowania półosi.

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegub wewnętrzny jest zabezpieczony segerem?

Edytowane przez barb123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, barb123 napisał:

Przegub wewnętrzny jest zabezpieczony segerem?

Tak - w komplecie przegubu od Spidan'a miałem nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MemberA4 napisał:

tak da radę ja tak robiłem z prawą stroną na kanale tylko jest wtedy małe "ale" nie można podnosić auta do góry bo nie odchyli się wtedy półośki :-)

u mnie bez problemu wszystko poszło jedynie do zbicia kielicha musiałem użyc "wiecej" siły

im częściej odkręca się srubę od piasty tym szybciej łozysko się skończy

Jak bez rozpinania zawieszenie da radę wyjąć półoś to w sumie najlepiej tak zrobić. Ale jakoś wydaje mi się, że będzie ciężko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby do tego rozpinac zawieszenia, auto stało cały czas na kołach.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bez kanału da radę odkręcić półoś od skrzyni żeby ją wyjąć i osłonę przegubu wymienić , to samo na tylnym moście wewnętrzna do wymiany :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol umęczysz się, ale da radę, przedłużka i dojdziesz do flanszy, tylko stabilnie na kobylki...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol umęczysz się, ale da radę, przedłużka i dojdziesz do flanszy, tylko stabilnie na kobylki...
A jak to jest z flansza, jak odkrece śruby od niej to odejdzie od skrzyni bez problemu? Czy trzeba się uszarpać. Powiem szczerze że jak mam się umęczyć to wolę do warsztatu wstawić ;) 120 za jedną osłonę powiedzieli.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odejdzie latwo

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...