Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 1.8T - prośba o pomoc z błędami 16891 i 17544


CinekW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od niedawna jestem posiadaczem B6 z silnikiem 1.8T. Na początku przejechałem 1,5-2tys. kilometrów na benzynie i co 150-250km zapalał mi się kod błędu:

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
            P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded

ale później założyłem gaz i przez pierwszych kilkaset km był spokój(wyjątkowo długo bez check engine) po czym wysypało się ich sporo:
 

Spoiler

 

Address 01: Engine
   Controller: 8E0 909 518 AL
   Component: 1.8L R4/5VT     G   0003
   Coding: 0011501
   Shop #: WSC 63351
4 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
            P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded
16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
            P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
            P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded
Readiness: 0000 1000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
   Controller: 8E0 614 517
   Component: ABS/ESP front       4529
   Coding: 04475
   Shop #: WSC 06435
1 Fault Found:
01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30
            35-10 - - - Intermittent

 

no, ale wiedziałem, że mogą być efektem zakładania instalacji lpg i odłączenia aku, więc je po prostu zresetowałem, od tamtego czasu napastują mnie tylko dwa błędy(przejechane ok. 1000km):

Spoiler

16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
        P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

Przy czym nie odnotowałem jakiegoś negatywnego wpływu na jazdę. Gaz-majster twierdzi, że gdzieś jest pewnie nieszczelny przewód i zasysa powietrze.

Co o tym myślicie? Czemu często występujący kod związany z wtórnym powietrzem został zastąpiony dwoma nowymi: wysokimi obrotami na jałowym i ubogą mieszanką paliwową?

Nie wiem jak podejść do tematu, czy mogę obwiniać instalację gazową i czy oba błędy aktualnie występujące(16891, 17544) mogą być powiązane z tym wcześniejszym(16794)?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz korekty w grupie 32? Jak na PB było ok to wychodzi, że gaz do regulacji. Jaki zestaw masz zamontowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być powiązane i majster LPG może mieć rację. Trzeba sprawdzić 032 jak mówi kolega wyżej. Do tego log 033 statyczny z przełączaniem paliw. Do tego koniecznie obejrzeć odmę i dolot a najlepiej sprzedających ciśnieniowo. I SAI też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyznam, że jestem trochę zielony, to mój pierwszy samochód na wyłączność i początek zabawy jeśli chodzi o mechanike, ale to co wiem:

jeśli chodzi o instalacje lpg:
Parownik/reduktor, zawór odcinający: Tomasetto AT.13
Wtryski: Hercules GISM-I1000

jeszcze jak wykasowałem sobie błędy to obroty na jałowym jakby spadły do 800-900(z check enginee i błędami były ok. 1,1k), ale jest wyczuwalne drżenie, starczy lekko dodać gazu i ustępuje, a w trakcie sprawdzania poniżej opisanych rzeczy obroty na jałowym znowu wskoczyły na ok. 1k i drżenie ustąpiło

nie jestem pewny, czy dobrze wykonałem pomiary, ale na grupie 32 pokazywało mi:
na początku na gazie 9% i 0%, przełączałem gaz benzyna to w pewnym momencie na benzynie coś zaczęło się ruszać i zamiast 9% było np. 8,4% i 0%

na grupie 33:
na początku było 25% 2.180V na gazie/benzynie
później np. na gazie 20.3% 1.540V na benzynie 24,2% 1.520V

Proszę o wyrozumiałość, bo jak wspomniałem wcześniej jestem zielony i mogę mówić trochę innym językiem

odma, dolot - ciągle leje a po pracy ciemno więc pewnie będę mógł to ogarnąć w sobotę

SAI to rozumiem, że to ta pompa wtórnego powietrza? idzie to jakoś sprytnie sprawdzić?

Dzięki za pomoc.

Jeszcze jakieś screeny:

Spoiler

bena33.PNG

benzyna32_pozne.PNG

gaz32.PNG

gaz33.PNG

Przechwytywanie.PNG

PrzechwytywanieBena.PNG

PrzechwytywanieBena32.PNG

 

 

 

Edytowane przez CinekW
dodanie spojlera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasuj błędy i wtedy zrób log statyczny. Generalnie robi się 033 samo... Ale zrób 032+033. Stattyczny tzn skasuj błędy i logujesz na wolnych na ciepłym silniku bez żadnych przygazowek itp. Daj mu pochodzić parę razy po 60sek Pb potem 60lpg i tak kilka razy na zmianę wciąż logując. Obejrzyj przewód od SAI czyli tej pompy. Generalnie przy takich wynikach to raczej nieszczelność. Wątpię żeby byl zbieg okoliczności że i pb i lpg brakuje paliwa (Pb LPG a nawet węgiel to paliwo). Może gazman zrobił  nieszczelność we wkretkach przy kolektorze ale wątpię. Raczej to wcześniejsza nieszczelność. Filtr powietrza nie jest zatkany?

Sama SAI nie słyszałem żeby ktoś diagnozował to chyba raczej ciężkie do interpretacji. Za to widziałem kiedyś poradnik jak ja regenerowac.

032 i 033 są ze sobą powiązane. 032 to trw korekta długa ltft 033 to krótka stft. To co jest przez długi czas w krótkiej zmienia się w długą. Dlatego wartość z 25% w 033 zaczęła lekko spadać. Jak skasujesz błędy to 032 się zeruje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poczytaj sobie jak robimy logi, bo wklejanie screenów nie ma sensu :P Grupę 32 możesz sprawdzić po kilkudziesięciu km od ostatniego kasowania błędów i będzie to wtedy miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, zrobiłem pomiary jak mówiliście, rozgrzany silnik, na postoju i bez gazu(wcześniej skasowałem błędy i zrobiłem ok. 50km):
pierwszych ~60sekund na LPG, drugie ~60 sekund na benzynie, a później odkryłem przycisk "Mark" i wciskałem go przy przełączaniu paliwa czyli mark 1=lpg>mark 2=benzyna>mark 3=lpg ... itd.

http://vaglog.com/log-032_033_TkZ08G5.html

patrzyłem też te odmę nad silnikiem:
22553756_855645467930450_1517059506_o.jp22450384_855645521263778_445950868_o.jpg

puszcza powietrze w obie strony: to dobrze, czy źle?

W dniu 11.10.2017 o 19:56, zwonko napisał:

Filtr powietrza nie jest zatkany?

był, ale filtry to pierwsze co zrobiłem po zakupie razem z rozrządem więc teraz są nowe

Edytowane przez CinekW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakaś tragedia. Ciężko z tego powiedzieć czy to gaz. Musisz sprawdzić szczelność bo ubogo na potęgę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dopiero zauwazylem ze to syczenie dobiegalo od strony bagnetu, uchwyt jest lekko pekniety i powietrze zasysalo z boku, to chyba nie za dobrze jak wciaga tak bagnet? Poprawilem go to syczenie ustapilo z tej strony, ale wywalilo blad 17705 p1297 no i syczy ten zaworek do odmy co wysylalem foto wyzej.

Cos slamazarnie mi to idzie, ktos kojarzy moze jakiegos kokretnego mechanika co mi kompleksowo to ogarnie w okolicy Bydgoszczy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 1.8t. u mnie podniesienie bagnetu nie zmienia składu mieszanki. Ale na Ross tech jest filmik z jakiegoś TSI i tam idzie na ubogo. Także tam ciągnie przez bagnet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zwonko: a mógłbym prosić o rzut okiem teraz na logi: http://vaglog.com/log-032_033_70N19X5.html

W sumie nie zrobiłem nic poza uszczelnieniem tego bagnetu(co ciągle nie jest zrobione idealnie, bo czekam na nową część), ale wyniki się lekko zmieniły.

Jest coś lepiej, czy jeden kij? W ogóle jak to czytać? jakie powinny być prawidłowe te wartości % i napięcie na sondach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lepiej sonda działa a napiecia nie są totalnie z D. Jeśli te mark'i to zmiany paliwa to jest źle wyregulowane LPG. 

Procentypowinny być bliskie 0 a dokładniej oscylować wokół 0 czyli zmieniać się z minus na plus powiedzmy plus minus 5%. Napięcie to 1.5v powiedzmy plus minus 0.04v. oczywiście wszystko to tyczy się wolnych obrotów a dokładniej tzw closed loop

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz gdzieś nieszczelność w podciśnieniach lub odmie, sprawdz też zaworek w trójniku odmy pod kolektorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2017 o 01:59, Łukasz13 napisał:

Masz gdzieś nieszczelność w podciśnieniach lub odmie, sprawdz też zaworek w trójniku odmy pod kolektorem.

Zaworek byl winny, po wymianie przestal ssac powietrze z zewnatrzi chyba teraz bedzie ok

Zwonko, Przem8, Łukasz13 - dzieki za pomoc

Edytowane przez CinekW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...