Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN przedlift słaby hamulec, nie mam już pomysłów...


pdk

Rekomendowane odpowiedzi

witam:hi:

AFN przedlift i odkąd go posiadam to walczę ze słabym, mało-agresywnym, "gumowym" hamulcem i to nie jest mój wymysł bo mam bezpośrednie porównanie z drugim AVG ktory jest w domu i tam hamulec jest zyleta, przy lekkim dotknieciu od razu hamuje przy mocniejszym staje dęba. U mnie jest inaczej, trzeba mocno deptac zeby to jakos hamowało i co zauwazylem najgorzej jest na malych predkosciach przy szybszej jezdzie i wiekszych obrotach jak depne to wydaje sie ze jest lepszy ale biore poprawke na rozgrzane hamulce albo vacum wiecej daje przy wiekszych obrotach...nie wiem:facepalm:

Co zrobiłem do tej pory:

  • tarcze +klocki tyl nowe
  • zaciski tyl regenerowane (oczywiście Dev) + odpowietrzone zgodnie z instrukcja Dev'a
  • tarcze + klocki przod nowe
  • zaciski przód regenerowane przeze mnie, tłoczki chodzą elegancko
  • elastyczne przewody zmienione, wszystkie
  • uklad podcisnienia przegladniety, wszystkie wezyki, zlaczka od serwo w grodzi, nawet spialem przewody bez gumowego lacznika (ten w grodzi) na krótko rureczka i bez zmian
  • sprawdzilem strzykawka czy nie ma przypadkiem wody w servo

Czytajac wiele wątków o slabych hamulcach wiem ze zostały mi juz sam grube rzeczy, czyli pompa hamulcowa albo pompa podcisnienia albo samo servo. Tylko pytanie w co celowac najpierw?Czytalem ze albo vacum nie wyrabia, albo pompa hamulcowa puszcza miedzy sekcjami ale jak wszystko bede wymienial to nie zarobie na tego starucha.

Wiec moze faktycznie pompa vacum ( zaznaczona na zdjeciu), widze ze uzywki na alledrogo za 5 dych mozna dostac, jak sie nic nie poprawi nie bedzie wielka strata. Łatwo to wymienic? faktycznie jak etka pokazuje jedna sruba i wychodzi do gory? Co mnie jeszcze skłania do wziecia sie za vacum to to że jak na odpalonym silniku nacisne pedal 3-4 razy szybko to juz robi sie twardy i dopiero mieknie, znowu trzy razy i juz beton, silnik caly czas odpalony, myslicie ze pompa nie daje rady?

Dzięki za wszystkie sugestie bo juz nie mam siły do tego, może powinienem posłuchać ojca który mówi auto stare to hamulec słaby:facepalm:

 

image.png

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu udalo sie sie pozyczyc sprzet i zmierzylem co trzeba:

-podcisnienie zaraz przed gruszka ~  0,7 , chyba ok, jak wcisne gaz to zbliza sie do zera i po puszczeniu szybko wraca do 0,7 , N75 wyglada ok

 2017-10-14_08h51_47.png

-podcisnienie jak najblizej pompy przed zaworkiem zwrotnym do serwo ~ 1, niby ok ale nizej link do filmiku jak zachowuje sie po wcisnieciu hamulca 3 razy

http://uploadfile.pl/pokaz/1235444---gdrt.html

2017-10-14_08h55_30.png

@Dev co o tym myślisz?

Edytowane przez pdk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ferodo+ferodo, tyl przejechane ponad 3 tys, przod niecaly tysiac, 900 cos,  oczywiscie docierane z glowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad miales przed gruszka 0,7 jak tyle daje nka no chyba ze robiles jednoczesnie 11bsa..?

Piszesz ze nie chcesz kasy ladowac a zaczynasz od zmiany tarcz i klockow no chyba ze juz byl czas na nie to ok.

Musisz sprawdzic czy serwo nie puszcza w powietrze.

Ppdpiac pompke podcisnie taka do odp diesla i dac prze trujnik vacuometr i patrzec co sie bedzie dzialo.

Pompa vacum nie puszcza czasem oleju???

Podcisnienie na vacum ok szukaj dziury gdzie indziej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wiosne padl mi mechanizm recznego z tylu, przypalilem tarcze ktore zreszta byly do zmiany, wiec po regeneracji zaciskow poszly od razu nowe tarcze klocki lozyska
przod zmienione ponad miesiac temu, klocki sie skonczyly tarcze mialy 21-22 mm  wiec byl juz na nie czas

w przedlificie nie mam opcji 11bs w sterowniku, a przed gruszka mam na mysli "na gruszce" 0,7, to chyba jest ok? na wolnych obrotach 0,7, dodaje gazu leci do 0 puszczam szybko wraca na 0,7. tak ma dzialac N75 czy sie myle?

pompa vacum dookola sucha, zdejme wezyk z wyjscia i sprawdze czy suchy, chociaz z tego co wiem to vacum moze cieknac tylko spod uszczelki miedzy blokiem a pompa, raczej nie ma opcji zeby przez wyjscie dawala olej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 bs jak sie nie myle nie sprawdzisz na wg na vnt spokojnie to lata nawet w przedlifcie.

Mniejsza o to i o to jak dziala nka.

Napewno przez dodanie gazu nie powinno ci spadac podcisnienie.

Do oblukanie oba zaworki kierunkowe tj na serwie i przed nka taki czarno bialy.

Serwo masz 1 komorowe czy 2 komorowe??

Vacum najczesciej poddaje sie pod deklem nie w miejscu wejscia w silnik.

Do tego puszcze kruciec i tamtedy puszcze samo cisnienie.profilaktycznie 2 skladnikowym mozesz go potraktowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wesz82 dzieki za link, temat przeczytany ale tak jak pisalem wszczesniej raczej nie bedzie to gumowy lacznik w grodzi ani woda w serwo, to juz sprawdzone

Serwo mam 1-komorowe.
Sprawdze teraz tylko serwo, tak jak mowisz z trojnikiem, na pewno nie jest super szczelne, bo np po tygodniowym postoju na parkingu wsiadam pedal twardy, ale po 1-2 dniach jest jeszcze troche miekki...mam sprawdzic czy jak dobije pompka np do 0.9 to ma trzymac przez dluzszy czas i nie spadac prawda?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napompuj -1 i czekaj.

Pytam o serwo bo ktos tu juz walczyl z tym samym i wymiana serwa na 2 komorowe dala brzytwy.

W avg masz 2 komorowe wiec cos w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie poszedlem pomierzyc srednice wezykow do serwo zeby pokompletowac cos do tego pomiaru i co zwrocilo moja uwage, przy wypieciu weza przy zaworku zwrotnym dosyc solidne "syknelo" czyli serwo jednak cos trzyma, auto stalo od niedzieli na parkingu, cos czuje ze pomiar wyjdzie ok ale to dam znac w sobote, 

tylko sie zastanawiam, czy jest mozliwe ze na postoju serwo trzyma podcisnienie nawet kilka dni ale podczas pracy i hamowania jakos je gubi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syczy ale wiesz czy tyle powinno byc??

Slyszysz syczenie ale nie wiesz jakie jest podcisnienie 

Ja bym kupil 2 komorowe i zapakowal je 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tak czy tak zmierze i dam znac.

Dwukomorowe, juz przekopalem znane portale i nie jest to duzy wydatek tylko zniecheca mnie rzezba ktora trzeba zrobic, znalazlem taki temat

https://a4-klub.pl/topic/322282-wymiana-serwa/

Ale autor nieobecny na forum 2 lata, wiec pewnie nie dopytam o szczegoly i zdjecia:decayed:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup serwo wraz ze srubami tymi dlugimi co wkrecasz  w otwory w pomie i powoli dasz rady.

Patrz by bylo malo pordzewiale na tych duzych srubach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w końcu zmierzone na serwo, tak jak na foto, nie bylem w stanie zrobic wiekszego podcisnienia niz 0.1 - 0.2:question: wiem ze pomiar mega zalezy od szczelnosci wpiecia ale robilem to najdokladniej jak moge, 

czyli serwo szrot? 

jakies wskazowki przy wymianie serwo? wiem jak sie do tego dobrac, ale jak z ew zapowietrzeniem? pytam od odcinek pompa ham-> pompa abs, czy wystarczy po zalozeniu serwo lekko dokrecic przewody do pompy ham i depnac pare razy zeby wypchnelo powietrze?

 

2017-10-21_09h30_19.png

Edytowane przez pdk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwo + pompa juz zamowione, na dniach bede to przekladal, 

czy ktos doradzi jak nie zapowietrzyc pompy abs wyciagajac pompe ham i serwo? jak szukam po necie to ile ludzi tyle sposobow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaj mi sie ze nie da sie.

Jak bys chcial zmienic zacisk i nie zapowietrzac go.

Co innego jakbys przekladal same serwo to wtedy sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasna sprawa, moze zle zapytalem, wiadomo dla pewnosci odpowietrze wszystkie kola jeszcze raz, chce tylko uniknac problemow z pompa abs, bo teraz ew pecherzyki powietrza bede pchal wlasnie na abs a nie jak przy zacisku od abs do kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abs zabija syf ze zbiorniczka nie powietrze.

Kiedys w swoim zostawilem uklad otwarty i plyn sciekl a z nim syf polecial do pompy abs.

Do wymiany pompa oraz przewod z 2 sekcjii.

Mozesz sprobowac wstepnie odp przy abs ale uwazaj na cisnienie by nie dostac po oczach jakas szmata sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...