Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN] Problem z ogrzewaniem


Dinson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś roku mam problem z ciepłym/gorącym powietrzem przy ogrzewaniu w Audi A4 B5 1.9 TDI AFN '99 Sedan. Jeśli chcę ogrzać samochód nawet na w pełni dogrzanym silniku to przy ustawieniu mocy nawiewu powyżej 2 kresek zaczyna lecieć coraz chłodniejsze powietrze. Wymieniony został termostat i wymieniłem płyn chłodniczy na nowy. Niestety zbliża się zima, a w aucie podczas dużych mrozów nie czuję się zbyt komfortowo. Moja wstępna diagnoza to jakiś problem z nagrzewnicą, ale z drugiej strony skoro do 2 kresek czy przy dwóch kreskach mocy nawiewu wydobywa się bardzo ciepłe powietrze to już sam nie jestem niczego pewien. Czy któryś z forumowiczów miał taki problem? Bardzo bym prosił o pomoc.

PS. Dodam, że u znajomego w Avancie '98 z tym samym silnikiem już przy niedogrzanym silniku wydobywa się bardzo gorące powietrze w zimie czy przy niskich temperaturach.

Pozdrawiam,

Dinson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem, na szybę leciało letnie, a niżej zimne. Brakowało gąbki na klapach sterowania powietrzem. Po obklejeniu klap można się rozbierać. Oczywiście żeby to sprawdzić trzeba wyjąć deskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również stawiam na klapy. Jak już ściągniesz deskę to sprawdź w jakim stanie jest nagrzewnica, jak klęknie za jakiś czas to po co robić to samo dwa razy. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak się spodziewałem Panowie... nie uniknę ściągania kokpitu. Będę działał w najbliższym czasie. Gdyby ktoś miał coś jeszcze do przekazania to bardzo proszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak się spodziewałem Panowie... nie uniknę ściągania kokpitu. Będę działał w najbliższym czasie. Gdyby ktoś miał coś jeszcze do przekazania to bardzo proszę [emoji4]

Przed rozbieraniem wejdź w kody serwisowe klimatronika.

Może klapa temperatury ma błąd potencjometru lub silniczka, albo się przycina.

Żeby zobaczyć w jakim stanie są klapy wystarczy w klimatroniku ustawić nawiew na kratki środkowe i wtedy rozbierać.

Po odkręceniu tunelu środkowego oraz konsoli można zdjąć całą deskę wraz z poduszką i plastikami nawiewu. Wtedy przez otwartą klapę centralną można ocenić stan klapy regulującej temperaturę.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki śliczne panowie. Rzeczywiście problem był z klapą temperatury. Z powyższym filmikiem - przyjemna robota ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągałeś cały tunel? Jeśli tak to jaka naprawę przeprowadziłeś?

Czy tylko wykręcałeś silniczek od klapy temp. i go regenerowałeś?

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie wymieniałem nagrzewnicę, tylko podeszła ori czyli Behr.

Też jestem bardzo zadowolony, po zagrzaniu autka i podkręceniu na HI nie wysiedzi się w aucie.

Nawiew na HI i 3-4 kreski + obieg wewnętrzny, gdy ustawię kratki na twarz to powietrze jest tak gorące jakby skierować na siebie farelkę [emoji3]

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się sie do tematu, bo właśnie jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy i tu moje pytanie czy da się ściągnąć deskę bez odkręcania kierownicy? bo śruby od poduszki stają dęba i jedną już ukręciłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ściągnąć kierownicę i jej osłonę.
Inaczej dechy nie wytargasz.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...