Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania i szarpanie przy ruszaniu A4 B6 1.8T BFB


mielcarm

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

Na początek kilka słów na temat pacjenta: Audi A4 B6 1.8T (bfb) FWD.  Przebieg 300kkm. 

A teraz coś o problemie: Generalnie od dłuższego czasu (jakieś pół roku) szarpie/drga przy ruszaniu.  O ile na początku nie było to tak uciążliwe, to teraz już niestety jest i coraz trudniej ruszyć płynnie, normalnie. Sprawa nasila się przy obciążeniu (auto zapakowane, ruszanie pod górkę, itp.), co mogłoby wskazywać na przeguby, ale mechanik je sprawdzał i niczego niepokojącego nie wykrył. Co ciekawe problem nie występuje zawsze, np. kiedy auto postoi sobie przez noc (ostygnie) to rano raczej problemu nie ma, bądź jest niezauważalny.  Ogólnie odpowiednie manewrowanie pedałem gazu i sprzęgła pozwala ruszyć płynnie, aczkolwiek też nie zawsze...  Zaznaczam, że problem występuje tylko przy ruszaniu. W trakcie jazdy nie ma wibracji. Na drążku też nie czuć niczego niepokojącego. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków przy gaszeniu i odpalaniu auta... Tak wiem - 1. dwumasa, 2.przeguby, 3.poduszki silnika, 4.poduszka skrzyni, itd. itp.  Ale byłem w kilku warsztatach i żaden mechanik nie był w stanie wskazać konkretnej usterki po przejażdżce - owszem mówili, że to MOGĄ być początki końca dwumasy, ale jak zapytałem, czy gwarantują, że po wymianie kompletu sprzęgła będzie OK, to wtedy słyszałem, że "powinno być", "że może być coś jeszcze", itd. itp.  Czyli generalnie wymienimy sprzegło, Pan zapłaci 3000zł i zobaczymy, co dalej:-) Metoda prób i błędów jest OK i bardzo ją lubię, ALE ;-) jak mam wydawać tysiące złotych na kolejne próby to średnio mi się to podoba... Usłyszałem też, żeby tak jeździć, aż się posypie doszczętnie- wtedy będzie wiadomo co się posypało, ale takie rozwiązanie mi się nie podoba - po 1. już i tak długo z tym jeżdzę, po 2. boje się, że coś dalej może się posypać od tego szarpania...

Stąd też prośba o pomoc w diagnozie, czy też wskazanie dobrego warsztatu, mechanika w Warszawie, bądź okolicy? 

A więc jeszcze raz:

ad1. Dwumas -  możliwe, ale poza owym szarpaniem raczej nie ma innych objawów wskazujących na dwumas, albo ja (i 3 mechanicy) nie potrafimy ich znaleźć. (może jakieś wskazówki jaką diagnostykę zastosować?) 

ad.2. Przeguby - jak wspominałem przeguby raczej OK - też sprawdzane.

ad. 3 poduszki (zarówno skrzyni i silnika) wyglądają OK.

Koledzy pomóżcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wysprzeglik?  U mnie na zimnym też pojawiło się szarpanie przy ruszaniu z jedynki i to tak nagle...

Na początku chce wymienić płyn w wysprzegliku, choć naczytalem się, że nie zawsze po wymianie jest okej :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, znalazłeś przyczynę swojego problemu? Borykam się z dokładnie tym samym  u siebie już pół roku i nie mam pomysłu co to może być. Dwumas i poduchy silnika wymienione 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2023 o 17:29, lukibu1 napisał(a):

Siema, znalazłeś przyczynę swojego problemu? Borykam się z dokładnie tym samym  u siebie już pół roku i nie mam pomysłu co to może być. Dwumas i poduchy silnika wymienione 

pozdro

Udało Ci się znaleźć przyczynę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Langista napisał(a):

Przeguby lub półoś uszkodzona.

Da się sprawdzić przeguby wewnętrzne bez wymiany? Na angielskich forach piszą, że to może być napinacz rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się, aby napinacz rozrządu powodował wibracje przy ruszaniu. Poczytaj w necie lub obejrzyj filmik, jak sprawdzić zużycie przegubu. Laptopy raz za półoś i szukasz luzu osiowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Langista napisał(a):

Nie spotkałem się, aby napinacz rozrządu powodował wibracje przy ruszaniu. Poczytaj w necie lub obejrzyj filmik, jak sprawdzić zużycie przegubu. Laptopy raz za półoś i szukasz luzu osiowego.

Rozumiem, po południu odkręcę półosie i sprawdzę luzy na przegubach wewnętrznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Langista napisał(a):

Nie trzeba ich odkręcać, sprawdzisz poruszając osią.

 

 

Wygląda jak by luz był na flanszy skrzyni. W osi jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W osi będzie minimalny, trzeba dobrze sprawdzić trzymając za przegub i półoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał(a):

W osi będzie minimalny, trzeba dobrze sprawdzić trzymając za przegub i półoś.

Tak sprawdzałem i nie drgnęło, a ten luz na flanszy to nie problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile jest to luz w osi to jest ok, zwyczajnie luz między zębami w skrzyni, jak poprzeczny to znaczy, że łożysko mogło się już wyrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Langista napisał(a):

O ile jest to luz w osi to jest ok, zwyczajnie luz między zębami w skrzyni, jak poprzeczny to znaczy, że łożysko mogło się już wyrobić.

Tak jak na filmiku można obrócić półoś razem z flanszą o jakieś pół cm, wiec to nie jest luz poprzeczny ani w osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wygląda ok. Zdejmij koła i sprawdź dokładnie zewnętrzne przeguby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wychodzi na to, że to koniec tego sprzęgła. Jak na 'dzisiejszy' zamiennik to i tak długo wytrzymało.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...