Audi a4 b8 - jaki silnik?

    52 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Bardzo poważnie zastanawiam się nad zakupem audi a4 b8 i jak czytam różne opinie na tym forum, to wygląda na to, że powinienem do tego samochodu uciekać jak najdalej i pewnie całej grupy VAG. Bo mieszkając w małym mieście i robiąc rocznie do 10 tys km, jestem w zasadzie skazany na benzynę. No i tutaj pojawiają się słynne TFSI itd. I na każdy z nich pojawia się bardzo wiele krytycznych uwag a koszty remontów przerażają. Czy to rzeczywiście tak jest, że grupa VAG nie ma porządnego silnika benzynowego od 2010 roku? Myślałem o aucie z roku 2010 -2011, ale jak widać trzeba chyba przerzucić się np. na toyotę. Mimo, że audi a4 podoba mi się 10 x bardziej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    oczywiscie ze ma 3.0 TFSI. Bedziesz zadowlony

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    czyli te wszystkie 1.8 czy 2.0 to raczej złom? Trochę wstyd, że taki koncern nie jest w stanie zrobić dobrego silnika.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no niestety fakt..dali ciała z benzynami..

    ale jak byś kupił 2013 w gorę to powinno być już ok.

    a co się tyczy a4...nawet po tym forum widać że to już nie to..

    jeszcze kilak lat temu jak tu zaglądałem to tu byli sami fanatycy.. audi audi i tylko audi..no i oczywiście tylko quattro..

    a teraz coraz częściej koledzy piszą - kup se coś innego za tą kasę , będziesz miał mniej problemów..

    Cin , miałeś kiedyś takie 3tfsi ? dużo pali w trasie ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To chyba ogólna tendencja, że im nowsze auto, tym gorsze. Dzisiaj, zawiedziony silnikami VAG, zacząłem trochę czytać opinii o toyocie avensis. I dokładnie to samo...reasumując - dzisiejsze toyoty mają już niewiele wspólnego z tymi dawnymi. a z silnikami okazuje się być także problem.  Pytanie, czy chociaż diesle poprawili...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

     

    ja mam 2,0 tfsi i sobie chwalę... no i oczywiście tylko Q

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam,

    mam audi A4 B8 od dwóch lat. Silnik diesel 2.0 tdi 143km. Przejechałem przez te dwa lata trochę ponad 20tys. km i nie sądzę abyś był zmuszony tylko na benzynę, ale każdy decyduje sie na to co uważa za rozsądne. Przez caly ten czas nie mialem absolutnie żadnego problemu z silnikiem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To cenna uwaga. Gdzieś przeczytałem i było to potem powielane, że zakup diesla opłaca się przy min 30 tys rocznie. I od razu wszyscy mnie straszyli, że użytkowanie go w mieście + kilka wyjazdów wakacyjnych itd, to smierć dpf-a.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    1 godzinę temu, Cin napisał:

    oczywiscie ze ma 3.0 TFSI. Bedziesz zadowlony

    Nie ma takiego silnika w A4 B8. Nawet z A6 C7 został już wycofany. Jest w S4 ale to inna półka cenowa.

    Brak silników 6-cio cylindrowych w normalnych wersjach uważam za nieporozumienie w segmencie premium. Tym bardziej że nawet KIA ma w ofercie 3.3 V6 np. w modelu Stinger.   

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Byc może tak jest jak mówią inni, ja natomiast wiem to na własnym przykładzie. I nie jest to mój pierwszy i jedyny jak na ta chwile diesel. U mnie dokladnie jest tak jak piszesz. Trochę jazdy po miescie, codzienny dojazd do pracy i kilka razy wakacje. I pewnie sie będę powtarzal, ze żadne problemy mnie nie spotkaly. Dbam o samochod i mysle ze on odpłaca mi sie tym samym:)

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja posiadam Avanta 2013 od roku w 2.0 tdi 120km manual.najechałem 30.000 w rok.mapa na 185km 400nm.serwis wymiana oleju 2 razy.pozatym zero usterek.troje kolegów Mazda 6 2013.Huindai i40.vw passat 2012.wszyscy wymieniali łożyska .huindai rozrząd.vw amorki i spręzyny.Auto pali na trasie 5.0_5.5.Polecam najlepiej w quattro.Wyciszenie wnętrza o klase wyzej niz u kolegów..1cf52b8aa40c3e2dd51cc449ce5c844c.jpg

     

    Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

     

     

     

     

     

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hej,

    Miałem B8 2.0 TFSI w Q z 2010 (po naprawie olejowej). Zero problemów. Spalanie 12l, wysokie jak na takie osiągi. Latam teraz 2.0 TDI i też zero problemów.  Większość złych opini są o autach które lata świetności mają już za sobą.
     

     

    Edytowane przez frybiz

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    53 minuty temu, frybiz napisał:

    Hej,

    Miałem B8 2.0 TFSI w Q z 2010 (po naprawie olejowej). Zero problemów. Spalanie 12l, wysokie jak na takie osiągi. Latam teraz 2.0 TDI i też zero problemów.  Większość złych opini są o autach które lata świetności mają już za sobą.
     

     

    Tylko, że naprawa olejowa w wielu warsztatach w tych modelach, to koszt dochodzący do 7 tysięcy. Same nowe tłoki to ponad 2 tysiące. Cały czas nie mogę zrozumieć, jak taki koncern mógł tak zejść na psy z silnikami benzynowymi. Już chyba Koreańczycy są dużo lepsi pod tym względem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mi się udało kupić już po naprawie w ASO. Poprzedni właściciel dobrze żył z nimi i się dogadali. Racja że wtopa ,ale np w USA naprawiali w ramach gwarancji, tylko w Europie takie coś odstawili. Dobrym nawykiem jest też kupowanie aut nie z początku produkcji gdzie na bank wyjda jakieś wady. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No to Ci się udało. Ale swoją drogą 12 l spalanie to trochę dużo.  Jak rozumie, tyle spalał średnio w cyklu mieszanym czy masz na myśli tylko miasto? 

    Właśnie przed chwilą rozmawiałem ze znajomym, który ma 1,5 roczną skodę octavię z 1,4 TSI.  Pali 1,5 l oleju na 1000 km i serwis uważa, że "to niemożliwe"....Jak widać problem oleju dotyka także te mniejsze silniki...Inna sprawa, że olej to chyba nie wszystko....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    znajomy mial tez skodę z silnikiem benzynowym 1.4. Jadąc z wlkp na mazury w drodze powrotnej musiał dolewać olej :/ wymienił ją na nowy model skody, widocznie go to nie przestraszylo i nadal jest zwolennikiem tej marki:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Oj...to trochę zaczyna wyglądać tak, że jednak albo diesel albo inna marka :-).  Ja trochę pojeździłem swoim 1,6 wolnossącym 102 KM  i powiem szczerze, że w trasie to wstyd. To takie słabe auto,. A ponieważ często jeździmy w Karkonosze, to podjazd pod jakąkolwiek górkę kończy się wielkimi rumieńcami, kiedy wszyscy nas wyprzedzają.  Dlatego myślałem o benzynie min 1,8 lub 2.0 aby powalczyć dzielnie na autostradzie z kią :-).   Ale jak się domyślam diesel 143 KM też daje radę ?

    Edytowane przez MariuszKoz

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja osobiście od 2014 roku jeżdżę A4 B8 2,0 tdi 143KM ,rocznie 13-15 tys km i nie wiem że mam auto,rok temu zakupiony lift 2012 zrobiony na euro 5 w ramach akcji i nic sie nie działo ,teraz 2014 rok 177KM diesel automat 154 tyś najechane i spoko,nie zamieniłbym na nic innego ,kupuj diesla ,jeśli nie kupisz cofniętej fury to nie ma czego sie obawiać ,narzekają Ci ,co nie jeździli a sie naczytali,albo Ci ,co kupili złomka w okazyjnej cenie z cofniętym licznikiem z 500 na 170

     

     

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak...tylko muszę jakoś uporać się z 3 lękami :-). Pierwszy - cały czas jestem przyzwyczajony do skrzyni manualnej a wiele aut ma automaty. Cały czas gdzieś mam w głowie, że automat zaraz mi się popsuje i będzie wielki problem. Drugi - wtryski i wiele opowieści ludzi, ile to ich kosztowało itd. Trzeci - dwumasa ze sprzęgłem która potrafi paść szybciej niż by się chciało :-). 

    A kupno auta z pewnym licznikiem to pewnie albo nowy w salonie, albo przywożony bezpośrednio z Niemiec. No chyba, że trafi się okazja w Polsce, ale to na pewno nie w komisach i nie od handlarzy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 12.10.2017 o 20:15, MariuszKoz napisał:

     Gdzieś przeczytałem i było to potem powielane, że zakup diesla opłaca się przy min 30 tys rocznie.  

    Przy zakupie nowego tak ale przy zakupie używanego nie ma to już większego znaczenia, ja robię rocznie 22-25 tys km i w życiu bym Pb nie kupił, mam "osławionego" 2.0D N47 w X1 4x4 z  Monachium z softem zrobionym z 143 na 178ps i jestem fest zadowolony, ale szukam A4 allroad bo SUVy już mi się przejadły, są przereklamowane. Ostatnio testowałem Q7 3.0 TDI to masakra, ta krowa w ogóle nie jedzie w porównaniu z moją X1

    Edytowane przez Mettenoos

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jak najbardziej diesel 143km daje radę. Tez dużo jeździmy po górach i wstydu nie bylo. A i na autostradzie jest czym przycisnąć :) co do Twoich obaw to mialem to samo. Zawsze broniłem sie przed automatyczną skrzynią a teraz nie zamieniłbym jej na manuala. W moim 2010(model 2011) jak i w innych w tym roczniku wtryski są common rail a więc tez nie powinno być z nimi większych problemów ( wystarczy dobre paliwo i dobrej jakości olej:) A co do dwumasy to automat nie pozwoli nikomu szarpać samochodem przy pseudosportowej jeździe, ani dusić silnika na wysokim biegu, więc siłą rzeczy dwumasa dłużej pożyje.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A zapytam jeszcze o jedno. Czy jeżdżąc 10-15 tys rocznie nie macie problemów z dpf-em? Bo to kolejny "koszmar", który fani benzyny wypominają dieslowcom.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    8 minut temu, MariuszKoz napisał:

    A zapytam jeszcze o jedno. Czy jeżdżąc 10-15 tys rocznie nie macie problemów z dpf-em? Bo to kolejny "koszmar", który fani benzyny wypominają dieslowcom.

    w B8 nie ma z tym problemów :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    5 godzin temu, MariuszKoz napisał:

    A zapytam jeszcze o jedno. Czy jeżdżąc 10-15 tys rocznie nie macie problemów z dpf-em? Bo to kolejny "koszmar", który fani benzyny wypominają dieslowcom.

    Dokladnie potwierdze to samo co kolega wyżej (Wihajster). W B8 nie ma z tym problemów.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    silniki 2.0TFSI jak i 3.0TFSI to swietne jednostki.

    Te pierwsze od 2012.

    Oba bardzo rozwojowe, poczytaj ile tunerzy mocy wyciskaja i co znosza te silniki.

    Mozesz kupic tdi, ale wiekszosc juz bedzie upodlona i umeczona.

    Nie sluchaj bzdur ludzi, ktorzy pisza w internetach zaslyszane gdzies nietrafione informacje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Prawda jest taka że żeby jeżdzić bardzo dobrym bezawaryjnym benzyniakiem to szukaj Hondy Accord 2,4 najlepiej w wersji s type i jezdzisz 500 000 km bez zaglądania.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, dołączę się do dyskusji.
    Półtora roku temu kupiłem b8 z silnikiem 2.0 tdi 170 km. Samochód miał przejechane prawie 200 tys km. Obawiałem się ze zaraz muszę wymienić dwu masę i bedą problemy z filtrem cząstek stałych.
    Rocznie robię do 17 tys km i dwumasa nadal jest Ok chociaż po zakupie mechanik powiedział ze już się kończy. Turbo rownież jest w dobrym stanie.
    Jeżdzę samochodem do pracy i na wakacje. Być może trafiłem na dobry egzemplarz. Tankuje vervę i jeżdzę jak do tej pory bez awaryjnie. Polecam diesle. Spalanie w trasie 6.8 a z dpf-em nie ma problemów.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Witam, dołączę się do dyskusji.
    Półtora roku temu kupiłem b8 z silnikiem 2.0 tdi 170 km. Samochód miał przejechane prawie 200 tys km. Obawiałem się ze zaraz muszę wymienić dwu masę i bedą problemy z filtrem cząstek stałych.
    Rocznie robię do 17 tys km i dwumasa nadal jest Ok chociaż po zakupie mechanik powiedział ze już się kończy. Turbo rownież jest w dobrym stanie.
    Jeżdzę samochodem do pracy i na wakacje. Być może trafiłem na dobry egzemplarz. Tankuje vervę i jeżdzę jak do tej pory bez awaryjnie. Polecam diesle. Spalanie w trasie 6.8 a z dpf-em nie ma problemów.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    I to jest konkret


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Godzinę temu, MikeP79 napisał:

    Witam, dołączę się do dyskusji.
    Półtora roku temu kupiłem b8 z silnikiem 2.0 tdi 170 km. Samochód miał przejechane prawie 200 tys km. Obawiałem się ze zaraz muszę wymienić dwu masę i bedą problemy z filtrem cząstek stałych.
    Rocznie robię do 17 tys km i dwumasa nadal jest Ok chociaż po zakupie mechanik powiedział ze już się kończy. Turbo rownież jest w dobrym stanie.
    Jeżdzę samochodem do pracy i na wakacje. Być może trafiłem na dobry egzemplarz. Tankuje vervę i jeżdzę jak do tej pory bez awaryjnie. Polecam diesle. Spalanie w trasie 6.8 a z dpf-em nie ma problemów.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Ja dla równowagi polecam dużą benzynę. Spalanie z dzisiejszej trasy 7.7 (zdjęcie poniżej).

    20171014_181523.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tylko po co mu 3.0 v6 jak robi niecałe 10 tyś kilometrów rocznie??

    Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy