Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Zalety napędu Quattro ?


galaxy189

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyny duży minus to ok. litra większe zużycie paliwa od ośki, a poza tym to same plusy :decayed:

Na mokrym czy po śniegu jazda czterołapem to bajka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Plusy w stosunku do napędu ma 1 oś to lepsza trakcja w każdych warunkach, zdecydowanie lepsza przyczepność i prowadzenie w zakręcie.

Z minusów oprócz minimalnie większego zużycia paliwa też pewnie minimalnie gorsze hamowanie (w końcu napęd 4x4) swoje waży ;D

Ale plusy zdecydowanie przysłaniają minusy ;D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż sam jeżdżę ośką to moim zdaniem jak audi to tylko quatro. Mieszkam w górach i często zimą ubolewam że moje tylne koła się tylko toczą za mną a nie pchają mnie do przodu[emoji2][emoji2][emoji2]. Polecam filmiki z YouTube z audi quatro w roli głównej.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamtej zimy wyciągałem Passata z rowu, pod śniegiem miałem lód i poszedł bez najmniejszego problemu, naprawdę coś fajnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyklad z przed wczorajszej nocy. Brat utknal Transitem dosyc dlugim w glebokim rowie przy obwodnicy. Zanim dojechalem probowal go wyciagnac gosc jakims autem z napedem 4x4 ale nie dal rady. Ja z moim OOOO zrobilismy to w moment, a wszyscy zdziwieni - jak?! :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z minusów dodam że gorsze przyśpieszenie w zakresie od 100km/h w góre.
To prawda. Nie tak dawno na tym forum wyczytałem od sioferów, że quattro w takich 1.9 tdi lub 2.0tdi to wgl nie porozumienie,ze powinno być tylko w takich od 200ps. Szału nie ma, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony z quattro. Wcześniej miałem avf ośke , a teraz Q. Wiadomo jakie następne będzie ;)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mlodziak22 napisał:

To prawda. Nie tak dawno na tym forum wyczytałem od sioferów, że quattro w takich 1.9 tdi lub 2.0tdi to wgl nie porozumienie,ze powinno być tylko w takich od 200ps.
 

Nieporozumieniem to jest powtarzanie takich głupot ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieporozumieniem to jest powtarzanie takich głupot [emoji38]


:brawo:


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, powielana głupota co do Q:) a znów co do spalania to prawda, ale też nie ma co się dziwić bo Q do ośki jest cięższe z 200kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, YoGi1984 napisał:

dokładnie, powielana głupota co do Q:) a znów co do spalania to prawda, ale też nie ma co się dziwić bo Q do ośki jest cięższe z 200kg

Sam dodatkowy ciężar nie jest najważniejszym powodem zwiększonego spalania, są nimi straty energii w dodatkowych podzespołach przeniesienia napędu , które szczególnie przy większych prędkościach są ok. dwa razy większe niż w ośce .?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się:) największe straty są niestety na przeniesieniu napędu, jednak Q musi 2x tyle napędzić co ośka + różne przełożenia daje nam efekt końcowy - oczywista oczywistość:D ale tak czy siak za chwilę zacznie się sezon na Q i nie będzie dylematów:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wszystkim których przewiozłem po zaśnieżonej drodze przydały by się pampersy , gdybym się nad nimi w końcu nie zlitował :lol1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, YoGi1984 napisał:

zgadza się:) największe straty są niestety na przeniesieniu napędu, jednak Q musi 2x tyle napędzić co ośka + różne przełożenia daje nam efekt końcowy - oczywista oczywistość:D ale tak czy siak za chwilę zacznie się sezon na Q i nie będzie dylematów:decayed:

Sezon na Q i ból d*py tych którzy mają napęd na jedno koło z przodu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy jak te moje Q się sprawdzi bo drażni mnie to że B5 po chipie z AFNem robiłem i 1200km na baku a jak przesiadłem się na B7 jestem rozczarowany jeśli chodzi o spalanie... i najgorsze że cały czas mnie to męczy :decayed:

Zobaczymy jak niedługo spadną śniegi czy Q nad spalaniem zwycięży...

Dodam jeszcze minus od siebie:

-Koszt w przypadku napraw (luzy-torsen) / wymian oleju w napedzie  w stosunku do ośki która poprostu tego nie posiada.

Edytowane przez BartoszBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko quattro . Mimo większego spalania , mimo gorszych osiągów . ( teoretycznie) to na ośkę bym nie zamienił. 

A mam porównanie bo miałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko quattro . Mimo większego spalania , mimo gorszych osiągów . ( teoretycznie) to na ośkę bym nie zamienił. 
A mam porównanie bo miałem. 


Jestem tego samego zdania. Mialem jedno i drugie. Tylko Q ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, muunv napisał:

 


Jestem tego samego zdania. Mialem jedno i drugie. Tylko Q ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Większość ludzi co wsiedli w quattro to do ośki już nie wsiądą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...