Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabe hamulce - twardy pedał.


M@tti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem otóż od wczoraj pedal hamulca zrobił się bardzo twardy i hamulce są bardzo słabe. Po przejechaniu się autem następuje lekka poprawa ale gdy nacisne na hamulec  kilka razy to od razu robi sie znowu twardy. Sprawdzałem że przy odpaleniu auta z wciśniętym hamulcem pedał też nie reaguje, tzn może minimalnie daje się wcisnąć (1cm) zaraz po uruchomieniu silnika ale to nie to co powinno być... Co może być przyczyną?

Edytowane przez M@tti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn ma jasny czysty kolor byl wymieniony w lutym tego roku, wygląda dobrze tylko stan jest ponad maksimum prawie po sam korek wlewu, nie wiem czy mechanik tak zalał czy zmieniło się to teraz podczas tych problemów z hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieku nigdzie nie ma na żadnym zacisku lub przewodzie? Wiesz, wystarczy najmniejszy, żeby dostało się powietrze do układu.  Ale ponieważ pedał jest twardy bym obstawiał pompę/wspomaganie. 

 

Sprzęgło działa bez zmian? Czy grzebałeś coś przy aucie? Możliwe, że wężyk podciśnienia się gdzieś przerwał lub pękł lub zsunął się. Od tego bym zaczął bo naprawa łatwa i tania jak coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło i cała reszta działa jak należy. Grzebane ostatnio było bo w aucie ostatnio wymieniany był silnik, ale podczas jazdy próbnej po wymianie nie było problemów z hamowaniem, wręcz mocno wtedy musiałem grzać hamulce bo testowałem auto czy jedzie jak trzeba i czy się nie grzeje więc hamulce były gorące, ale sprawne, problem pojawił się dzień później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vacum pompa bardzo delikatnie zasysa powietrze. To chyba słabo bo wydaje mi się ze ta pompa powinna mocno zasysać? Sprawdzałem to przy samej vakum pompie w miejscu gdzie jest trójnik z którego idzie cieńki wężyk do zaworka zwrotnego i grubszy do serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by vocuometrem pomierzyć. Vacum to najczęstsza przyczyna twardego pedału hamulca. Jak nacisniesz kilka razy pedał robi się twardy dodaj gazu i zacznie opadać. U mnie był luźny kruciec u Ciebie powinna być poprawiona pompa może nieszczelnosc na wężu lub grodzi gdzie przechodzi przewód do serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nieszczelności w tych miejscach nie znalazłem, a swoją drogą pompa vacum mogła by tak słabo by zasysać powietrze? Myślę że tam powinno być ssanie jak w odkurzaczu przynajmniej u kolegi w benzynie bez vacum jak sie odepnie przewód od serwa to jest konkretne ssanie nie to co u mnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum wartości widziałem z głowy nie pamiętam. Ssanie jest dlatego stosowali sztywny przewód przy krućcu ponieważ miękki zassalo by całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed uruchomieniem silnika wciskamy kilka razy pedał hamulca aż zrobi  się twardy później odpalamy silnik wciąż naciskać pedał ma  delikatnie się obniżyć uczą tak nawet na kursach prawa jazdy Jeżeli się nie ugnie to albo uszkodzona membrana w serwo albo padła pompa vacum bądź masz nieszczelności w układzie podciśnienia odpal auto i posłuchaj czy gdzieś nie słychać syczenia a co do płynu braku płynu co kolega się wcześniej wypowiadał się 

Jeżeli brakuje trochę płynu to najpierw przestanie działać sprzęgło bo przewód jest na górnej części zbiornika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już pisałem płyn jest na maks czyli nie brakuje, a nieszczelności też nie widać nigdzie. Przy odpaleniu auta pedał hamulca jest cały czas twardy i nawet po odpaleniu bnie cofa się prawie wcale czyli cały czas twardy (brak wspomagania hamulca). Pompa vacum u mnie słabo zasysa powietrze czy to oznaka że ona jest do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapinasz miernik i robisz pomiar - palcem to można przytkac ...

Jeżeli slaby wynik to wymiana - jeżeli miesci się w normie to szukaj nieszczelności krok po kroku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...