Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TURBO] BRD->CAHA


GrzesBiTurbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

   znając bolączkę BRD tzn. problemy ze jej wstawaniem postanowiłem wymienić standardowe odlewane koło kompresji 5/5 na kute koło z łopatkami typu mixed-flow w ilości 6/6 łopatek[sześć wysokich, sześć niskich] z modelu CAHA

 

20170912_154649.jpg

 

poza wymianą wirnika, wnętrze turbiny zyskało full poler co zdecydowanie polepszy przepływ, oraz łożyska 360 stopni upgraded z siedmioma punktami podparcia/poślizgu

 

20170907_094055.jpg

ostatecznie nasza BRD dostała nastawy CAHA na zmiennej geometrii aby polepszyć wstawanie turbiny.

turbina poszła do montażu do mobilTechów.

20170919_130138.jpg

BTW. wszyscy rozpisują się, że BRD to loteria ale mało kto wie czemu. Wszystko chodzi o gruszkę (actuator, nastawnik zm. geometrii) i jej specyfikę. Gruszka KKK mocowana jest do obudowy za pomocą dwóch śrub, szkopuł jest w tym że na obudowie gruszki jest ogranicznik zmiennej geometrii. Niechlujne zamontowanie gruszki spowoduje zły kąt łopatek zmiennej geometrii. Najbardziej odczuwalne to będzie przy niskich obrotach gdy spaliny mają małą energię = późne wstawanie. Dlatego przy wymianie gruszki liczy się pewna staranność.

 

Pozdrawiam

GBT

 

20170912_172708.jpg

20170907_095728.jpg

Edytowane przez GrzesBiTurbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisać jaki koszt takiej operacji ? Mam jedną turbinę BRD na półce w stanie średnim i może bym coś z nią zrobił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, GrzesBiTurbo napisał:

odpisałem na PW

Pozdrawiam
GBT

także jeżdżę na turbinie BRD, poproszę o informację, może być i na PW.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2017 o 19:44, GrzesBiTurbo napisał:

odpisałem na PW

Pozdrawiam
GBT

Grzesiek, napisz prosze coś więcej na temat tego zabiegu.

Jakie to mniej więcej koszta? Jakie części trzeba by kupić? Czy może Ty się tym zajmujesz i możesz to ’sprzedawac’ :) może wiesz na ile wydajne jest takie turbo itd

Na pewno znajdą się chętni, ja pierwszy w kolejce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo od 2 tyg jest wsadzone w A4. 

Jak to powiedzial Adrian z Mobiltechu do tej do tej pory tamte turbiny(brd awx ect...) to byly zabawki dla malych dziewczynek..

Ma mi przeslac jakies dane(chocby logi) ale nie moze odrobic sie

Ktos mnie pytal czy samemu zrobi taki upgrade->odpowiadam tak jesli ma taka maszyne i kilka innych..

Pozdrawiam

GBT

WP_20170105_005.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu i są już jakieś kreski z silnikiem BRD na tym turbie? Bo sam jestem zainteresowany takim zabiegiem.

 

Możesz napisać jaki to koszt, jeśli wysyłam do Ciebie swoje sprawne turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm dobre mam do nich blisko i turbo tez do roboty może zerknę.

Fajnie to wyglada... tylko jakie $$$$ tej przyjemnosci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo. Koszt takiej hybrydy to ok 1500-1800 zł. Wstaje praktycznie jak seria AVF/AWX pod 200Ps starczy, i jest P&P.
Pytanie czy jest sens ... jak gtb20 wyjdzie cenowo podobnie jedynie troszkę przeróbki wydechu i tipa a potencjał znacznie większy. Wszystko zależy kto co chce :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniłem rdzeń od BRD na CAHA. Pasuje P&P.  Ta od BRD brała pół litra oleju na 1000 km.  Nie ma potrzeby demontować turbiny od kolektora. Wystarczy zdemontować chłodnicę EGR i gruszkę od turbo oraz przewody olejowe turbiny. Rdzeń z wirnikami wyważonymi kupiłem na Alibaba.com za 100 $. Nastawy gruszki nie mają aż tak istotnego znaczenia, bo w gruszce znajduje się czujnik położenia i jego sygnał jest porównywany z mapą w sterowniku.

Kolega GrześBiTurbo sprzedał wam kit i jemu też sprzedali "fachofcy". Jedyna regulacja to pozycja spoczynkowa na cięgle gruszki. W rdzeniu turbiny jest kołek ustalający do zmontowania z częścią gorącą, natomiast po stronie zimnej jest wybity punkt, który powinien być w osi z wlotem oleju do turbiny. Mnie wymiana rdzenia zajęła około 40 minut za pierwszym podejściem.

Turbiny1.jpg

Turbiny2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2017 o 21:14, GrzesBiTurbo napisał:

 znając bolączkę BRD tzn. problemy ze jej wstawaniem postanowiłem wymienić standardowe odlewane koło kompresji 5/5 na kute koło z łopatkami typu mixed-flow w ilości 6/6 łopatek[sześć wysokich, sześć niskich] z modelu CAHA

tylko że to nie jest seryjny  kompresor z CAHA

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2019 o 17:47, azalewsk napisał:

Właśnie wymieniłem rdzeń od BRD na CAHA. Pasuje P&P.  Ta od BRD brała pół litra oleju na 1000 km.  Nie ma potrzeby demontować turbiny od kolektora. Wystarczy zdemontować chłodnicę EGR i gruszkę od turbo oraz przewody olejowe turbiny. Rdzeń z wirnikami wyważonymi kupiłem na Alibaba.com za 100 $. Nastawy gruszki nie mają aż tak istotnego znaczenia, bo w gruszce znajduje się czujnik położenia i jego sygnał jest porównywany z mapą w sterowniku.

Kolega GrześBiTurbo sprzedał wam kit i jemu też sprzedali "fachofcy". Jedyna regulacja to pozycja spoczynkowa na cięgle gruszki. W rdzeniu turbiny jest kołek ustalający do zmontowania z częścią gorącą, natomiast po stronie zimnej jest wybity punkt, który powinien być w osi z wlotem oleju do turbiny. Mnie wymiana rdzenia zajęła około 40 minut za pierwszym podejściem.

Turbiny1.jpg

Turbiny2.jpg

Jak sprawuje się turbo po zmianie rdzenia, wstaje lepiej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2019 o 22:39, PITer4x4 napisał:

Logi na 4 biegu, tak u mnie wstaje brd z chra od caha

i czemu motor nie potrafi utrzymać równo boosta?

BTW: to nie jest rdzeń CAH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...