Płukanka-stosować czy nie

    20 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam wszystkich. Mam takie pytanie moja audika przeleciała już 300tys km olej był zmieniany na czas głównie castrol , teraz przyszedł czas na kolejna wymianę ale czy warto przepłukać płukanka np liquin moly czy nie warto i wymienić olej, filtr itp i jechać dalej?

     

     

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie zaszkodzi, tym bardziej ze motor pracował na szajstolu.
    Wlej płukankę na rozgrzanym, zostaw na jałowych obrotach przez 10 max 15 minut i zlej stary olej.
    Zalej silnik lepszą oliwą np. Valvoline lub Motula
    Jaki masz silnik, VP czy PD?

    Wysłane z OP3T

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Nie zaszkodzi, tym bardziej ze motor pracował na szajstolu.
    Wlej płukankę na rozgrzanym, zostaw na jałowych obrotach przez 10 max 15 minut i zlej stary olej.
    Zalej silnik lepszą oliwą np. Valvoline lub Motula
    Jaki masz silnik, VP czy PD?

    Wysłane z OP3T



    O co chodzi VP czy PD?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Nie zaszkodzi, tym bardziej ze motor pracował na szajstolu.
    Wlej płukankę na rozgrzanym, zostaw na jałowych obrotach przez 10 max 15 minut i zlej stary olej.
    Zalej silnik lepszą oliwą np. Valvoline lub Motula
    Jaki masz silnik, VP czy PD?

    Wysłane z OP3T



    Mam zakupiony już LM top tec 4100 5W40 i płukankę tez LM


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Nie zaszkodzi, tym bardziej ze motor pracował na szajstolu.
    Wlej płukankę na rozgrzanym, zostaw na jałowych obrotach przez 10 max 15 minut i zlej stary olej.
    Zalej silnik lepszą oliwą np. Valvoline lub Motula
    Jaki masz silnik, VP czy PD?

    Wysłane z OP3T



    Jeden z warsztatów udzielił mi takiej informacji ze najlepiej zlać start kupić nowy i dopiero zalać płukankę i spuścić, nie wiem czy to było naciąganie na nowy olej czy cenna informacja


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wg mnie płukanka konieczna.

    Z racji że pewnie nigdy nie był płukany część osób zaleca po płukance wymienić jeszcze raz filtr oleju po przebiegu 2-3k km.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    6 minut temu, Marek Skorupski napisał:


    Jeden z warsztatów udzielił mi takiej informacji ze najlepiej zlać start kupić nowy i dopiero zalać płukankę i spuścić, nie wiem czy to było naciąganie na nowy olej czy cenna informacja


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Bzdura, zalej ją na starym oleju.

     

    Edytowane przez qruku

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Nie zaszkodzi, tym bardziej ze motor pracował na szajstolu.
    Wlej płukankę na rozgrzanym, zostaw na jałowych obrotach przez 10 max 15 minut i zlej stary olej.
    Zalej silnik lepszą oliwą np. Valvoline lub Motula
    Jaki masz silnik, VP czy PD?

    Wysłane z OP3T



    Kolego o co chodzi VP czy PD?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Gdy zalewałem płukankę u siebie, to mechanik mnie uprzedził, że jeśli jest coś już tam wyrobione to po płukance może wymyć warstwę osadów i innych rzeczy, które wytłumiały to uszkodzenie i mogą pojawić się większe koszty, które mogły by się pojawić dopiero za jakiś czas.

    No i się pojawiły...

    Okazało się, że leje się spod pokrywy zaworów jak i wałków rozrządu, a poprzedni właściciel specjalnie zalał gęstszy olej, aby ukryć te wycieki (a ja się zastanawiałem, po jakiego grzyba on zalał gęstszy olej i to w dodatku pół-syntetyk :co:). Ale dobrze że wyszło to teraz, bo rozrząd przy okazji oberwał od tego wycieku.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego o co chodzi VP czy PD?

     

     

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    VP to silnik zasilany w paliwo przez pompę paliwa a PD poprzez pompowtryski.

    Różnią się także stosowanymi normami oliw, dla VP normą 505.00, dla PD jest to 505.01

     

    Lej płukankę do starego oleju. Zalewanie jej do nowego i ponowna wymiana oleju i filtra jest bezsensowna.

     

    Kolego wyżej, silnik zawdzięcza swoją szczelność przez uszczelki a nie przez nagar który latami się w nim zgromadzill.

    Jak z silnika zaczyna ciec po wymianie oleju lub zastosowaniu płukanki to znaczy że kondycja motoru nie jest taka jakby się wydawało na pierwszy rzut oka.

    Każda wymiana oleju to płukanie silnika, a jak gdzieś cieknie to wymienia się uszczelnienia a nie zalewa gęściejszy olej.

    To było wałkowane miliony razy na forach.

     

     

     

    Wysłane z OP3T

     

     

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego Hezen, twoja wypowiedź brzmi tak jakby to była moja wina że poprzedni właściciel auta zaniedbał naprawy silnika i doprowadził do stanu gdzie zaczęło przeciekać i aby to jakoś sprzedać wlał gęściejszy olej. No chyba że nie potrafię czytać ze zrozumieniem, to przepraszam, wrócę do szkoły i się trochę podszkolę :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie napisałem że to Twoja wina, bo nie miałeś na to wpływu. Ale nie strasz że płukanka wypłucze to czy tamto i zaczną się koszta, bo jak motor jest zdrowy i jestesmy pewni jego stanu to płukanka nie wyrządzi żadnych szkód.

    Przypadek jak Twój powodują iż na forach ludzie piszą że np. płukanka rozszczelniła im silnik i nie warto jej lać, bo przynosi więcej szkód niż pożytku. A tak naprawdę wymienili by sam olej i stałoby się to samo.

     

    Wysłane z OP3T

     

     

     

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Na temat płukania silnika mam takie pytanie. Czy jak spuszcze olej z silnika to mogę zalać to benzyną żeby wypłukac syf z miski olejowej bez jej ściągania? Pomyślałem też że może taki zabieg pomóc na zapychajaca się odme  gdybym wlal benzynę do odmy w rurkę biegnąca do pokrywy zaworów po to zeby to maslo co tam siedzi wypłukac do dolu tylko nie wiem czy to zadziała i czy późnej nie muszę poczekać chwilę żeby benzyną odparowala i dopiero zalać nowy olej?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sugerowałbym raczej wlać ropę niż benzynę. Po pierwsze bezpieczniej (opary Ci się przypadkiem nie zapalą), po drugie ropa lepiej czyści i nie jest tak "sucha" jak benzyna, dzięki czemu silnik będzie mógł na niej kilka minut pochodzić, (zamiast oleju) aby wszystko ładnie sobie wypłukać. 

    Jeśli w ogóle chodzi o płukanie ropą, to nigdy sam tego nie robiłem, ale wiem że tak można i wiem też, że zaraz znajdzie się ktoś kto powie że nie wolno tego robić :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W Volviaku na YT Chris Kubeczko zalał klekota samą ropą i nic się nie stało.
    Benzyna się nie nadaje, za sucha i koniec kropka., Już lepiej wlać do starego oleju 0.5L nafty lub płukankę - zrobić tak przez pierwsze dwie wymiany oleju.

    Wysłane z OP3T

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    11 minut temu, Hezen napisał:

    W Volviaku na YT Chris Kubeczko

    O tym filmiku myślałem, pisząc swój post :grin:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie ten filmik podsunął i mi taką myśl:) dzięki za info dzisiaj spróbuje z płukania a później najwyżej zaleje  ropą jak zdążę ale to jeszcze zostawię pod przemyślenia bo trochę się cykam:) 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie po robocie już i wszystko niby spoko ale cieknie mi olej spod filtra oleju:/ nie wiem czemu ale przed wkreceniem nasmarowalem uszczelkę olejem i dokrecilem mocno ręką:/ dobrze dokrecilem jeżeli chodzi o gwint a bardziej odkręcić nie moge:/

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Odkręć filtr i sprawdź czy czasem nie puścił na zawinięciu i czy uszczelka jest cała i na miejscu.  Może cieknie coś powyżej filtra a po nim tylko ścieka.

    Edytowane przez iwadrian

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Na jakim zawinieciu? Zauważyłem że cieknie dokładnie spod filtra bo jeszcze myślałem że może uszczelka chłodnicy oleju ale widzę że chłodnica od spodu jest sucha a mokrą jest puszka filtra. Problem jest w tym że wyjechałem do Wawy i nie mam narzędzi a ręką już go nie mogę odkręcić dlatego dopiero w domu to zrobię:/

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy