Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oryginalne radio a info na FISie.


Brzeziak

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano, tak się ostatnio zastanawiałem. Od jakiegoś dłuższego czasu mam ori radio Concert I, auto z fabryki wyjechało z ori fisem.
I nurtuje mnie pytanie skoro posiadam ori radio to czemu nie wyświetlają mi się na FISie informacje? Tak jakby radio nie było połączone z licznikiem.
Ktoś rozkminiał oco chodzi? :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Brzeziak napisał:

Siemano, tak się ostatnio zastanawiałem. Od jakiegoś dłuższego czasu mam ori radio Concert I, auto z fabryki wyjechało z ori fisem.
I nurtuje mnie pytanie skoro posiadam ori radio to czemu nie wyświetlają mi się na FISie informacje? Tak jakby radio nie było połączone z licznikiem.
Ktoś rozkminiał oco chodzi? :co:

A może posiadasz "oriradio" ale nie posiadasz już "orilicznika"? albo ktoś babola w kodowaniu postawił przy jakichś zabawach/kombinacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik to VDO więc raczej to nie jego wina. Co do kodowania to może faktycznie ktoś tam coś mieszał, tego nie mogę wykluczyć. Wiem na pewno że jak montowałem Concerta to w kostce była wypięta linia K. Musiałbym sprawdzić czy idzie to jakoś zakodować.
Ma może ktoś jakąś rozpiskę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz rozpiskę dla Symphony II, sprawdź , może się pokrywa większość (tak sądzę):

Po wyreżaniu pełnego komputera pokładowego :cool1: brakowało mi tylko informacji z Radia wyświetlanego w górnej części FIS'a. :no: Wymieniłem radio na Symphony II + can adapter wiec nadarzyła się okazja do tego moda. :naughty:

Licznik przedliftowy (brak numeracji manualnego zegarka)
Radio Symphony II + CAN adapter z funkcją FIS (200zł)

Potrzebne nam będą 3 kabelki (50 cm powinno wystarczyć). Od strony licznika wpinamy się w czerwoną kostkę od FIS (20pin). Poniżej rozpiska w które piny się wpiąć.
connector, 20-pin
1 -Consumption signal
2 -not used
3 -not used
4 -not used
5 -Ambient temperature
6 -Gear indicator
7 -not used
8 -not used
9 -Coolant level
10 -Hydraulic system pressure
11 -On-board computer - Reset
12 -Radio/telephone - Clock
13 -Radio/telephone - Data

14 -On-board computer, left
15 -Radio/telephone - Enable
16 -Tail lights/dipped beams
17 -Glow plug relay
18 -On-board computer, right
19 -Brake light
20 -not used

Kabelki przeciągamy za konsolą do kieszeni radia. Tam podłączamy je albo bezpośrednio do radia jeśli jest to radio bez CAN albo do adaptera jeśli takowy posiadamy :gwizdanie:

Radio (mini ISO zielona) Licznik (kostka 20 PIN czerwona)

pin pin
8. Clock 12 -Radio/telephone - Clock
9. Data 13 -Radio/telephone - Data
10. ENA 15 -Radio/telephone - Enable

Fajna stronka z rozpiskami poszczególnych radioodtwarzaczy :good:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isooem.htm

Do radia bądź CAN adaptera wpinamy się taką kostką (zdjęcie)
Jeśli chodzi o sprawy manualne to wszystko :good: Uruchamiamy samochód, włączamy radio i cieszymy się RDS'em na FIS :naughty:

Jeżeli jednak komuś nie zadziała, trzeba podpiąć VAG i zmienić kodowanie:
17-Instruments > 7-recode > xx1xx


Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2017 o 21:28, Decybell napisał:

Tu masz rozpiskę dla Symphony II, sprawdź , może się pokrywa większość (tak sądzę):

Po wyreżaniu pełnego komputera pokładowego :cool1: brakowało mi tylko informacji z Radia wyświetlanego w górnej części FIS'a. :no: Wymieniłem radio na Symphony II + can adapter wiec nadarzyła się okazja do tego moda. :naughty:

Licznik przedliftowy (brak numeracji manualnego zegarka)
Radio Symphony II + CAN adapter z funkcją FIS (200zł)

Potrzebne nam będą 3 kabelki (50 cm powinno wystarczyć). Od strony licznika wpinamy się w czerwoną kostkę od FIS (20pin). Poniżej rozpiska w które piny się wpiąć.
connector, 20-pin
1 -Consumption signal
2 -not used
3 -not used
4 -not used
5 -Ambient temperature
6 -Gear indicator
7 -not used
8 -not used
9 -Coolant level
10 -Hydraulic system pressure
11 -On-board computer - Reset
12 -Radio/telephone - Clock
13 -Radio/telephone - Data

14 -On-board computer, left
15 -Radio/telephone - Enable
16 -Tail lights/dipped beams
17 -Glow plug relay
18 -On-board computer, right
19 -Brake light
20 -not used

Kabelki przeciągamy za konsolą do kieszeni radia. Tam podłączamy je albo bezpośrednio do radia jeśli jest to radio bez CAN albo do adaptera jeśli takowy posiadamy :gwizdanie:

Radio (mini ISO zielona) Licznik (kostka 20 PIN czerwona)

pin pin
8. Clock 12 -Radio/telephone - Clock
9. Data 13 -Radio/telephone - Data
10. ENA 15 -Radio/telephone - Enable

Fajna stronka z rozpiskami poszczególnych radioodtwarzaczy :good:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isooem.htm

Do radia bądź CAN adaptera wpinamy się taką kostką (zdjęcie)
Jeśli chodzi o sprawy manualne to wszystko :good: Uruchamiamy samochód, włączamy radio i cieszymy się RDS'em na FIS :naughty:

Jeżeli jednak komuś nie zadziała, trzeba podpiąć VAG i zmienić kodowanie:
17-Instruments > 7-recode > xx1xx


Pozdrawiam :hi:

Mam właśnie taką rozpiskę pod b5, ale dzięki za chęci i pomoc:drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...