Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatronik, po zmianie nie grzeje?


Karolkcia

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli temat podobny gdzieś był to proszę o przebaczenie.

Moje pytanie, czy mój problem jest taki:

Kupiłam 3 tygodnie temu audi a4 b5 z 95 roku. klimatronik nie podświetlał jednej strony. ok.  Jeździłam tak jakiś czas. Po nagrzaniu silnika dmuchało mi ciągle ciepłe powietrze niezależnie od ustawień na klimatroniku. Nawet na LO wiało ciepełko. Pomyślałam, że może czas nabić klimę, ale to dopiero czeka mnie po niedzieli. Zmieniłam panel klimatronika wczoraj i  jak zwykle nastawiłam się na mały ukropik w aucie. Otóż moje zaskoczenie polegało na tym, że nie grzało... nic a nic. dopiero jak ustawiłam na HI to leciało takie ledwo ledwo. 

I tutaj moje pytanie. Czy nienabita klimatyzacja(tego nie wiem do końca czy nie jest nabita) może mieć wpływ na to?
Czy szukać gdzieś indziej? czy może wina leży w układzie? Po podpięciu pod VAG  na klimatyzacji się biedak zawiesił.  Mam nadzieje że jakoś klarownie to napisałam. Jednak zima idzie i wolałabym żeby leciało już to ciepłe powietrze:)
 

Edytowane przez Karolkcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tani chiński kabel VAG KKL to każdy się zawiesza na sterowniku klimy.
Po podpięciu kabla do laptopa, musisz wejść w menedżer urządzeń, wyszukać z listy port (np. COM 2, zależy pod jakim portem masz ustawiony kabel) i go przyspieszyć w ustawieniach zaawansowanych z 18ms na np. 8ms
Wtedy kabelek bez problemów połączy się z panelem klimy.
Bez kabla też idzie sprawdzić czy panel zapisał jakieś błędy:


Wcisnij obieg wewnętrzny + nadmuch do góry, na panelu wyskoczy 1c (1kanał diagnostyczny) i zatwierdzasz ten kanał obiegiem wewnętrznym.
Na panelu powinny pojawiać się kody, podaj mi je to Ci napiszę z czym masz problem i razem coś wymyślimy żebyś miała ciepełko w autku :)
Pozdrawiam.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki to kabelek bo on należy do brata. :) ale podpowiem mu co ma zrobić:)

Kody:5.3 11.5 13.5 15.5. 

 

Edytowane przez Karolkcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa -> sprawdź wtyczke oraz przewody czujnika.

11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie -> klapa centralna odpowiada za nawiew na przednie kratki, często błąd silniczka lub jego potencjometru jest oznaką zapchanego komutatora silniczka przez co zwiększony pobór prądu przez owy silniczek, powoduje że sterownik wykrywa jako uszkodzenie, choć fizycznie jeszcze chodzi.

13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie -> ta klapa odpowiada za nawiew na szybę oraz nogi, często błąd silniczka lub jego potencjometru jest oznaką zapchanego komutatora silniczka przez co zwiększony pobór prądu przez owy silniczek, powoduje że sterownik wykrywa jako uszkodzenie, choć fizycznie jeszcze chodzi.

15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie -> ta klapa odpowiada za przymykanie tunelu względem prędkości pojazdu żeby szum powietrza nie był zbyt głośny w kabinie samochodu, często błąd silniczka lub jego potencjometru jest oznaką zapchanego komutatora silniczka przez co zwiększony pobór prądu przez owy silniczek, powoduje że sterownik wykrywa jako uszkodzenie, choć fizycznie jeszcze chodzi. Dostęp do tego silniczka jest możliwy tylko poprzez rozebranie wnętrza: cała konsola środkowa, deska rozdzielcza, oraz wyjecie całego tunelu nawiewu. Nie ma się czym przejmować, ten błąd ma 3/4 audiczek zwłaszcza w tych rocznikach, a roboty jest naprawdę sporo... przechodziłem to dwa razy , kupa czasu i nerwów.

Czy zmiany kierunku nawiewu działa? Z błędów nie wynika żeby był problem w grzaniu bo nie ma błędu od klapy temperatury.
Może masz niedrożną albo zapowietrzona nagrzewnicę?

Ustaw kodowanie klimatronika na 00040 (europejski ,4-ro cylindrowy benzyniak, z kierą po lewej stronie, sprężarka Zexel)
Następnie usuń wszystkie błędy a na panelu wciśnij "Auto" i wejdź w:
04 - Basic Settings ->
Potwierdzasz ->
Wpisujesz numer grupy 001 ->
Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz. ->
Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe.

Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Jeszcze raz dla pewności odczytujemy błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia kodów poczytałam ale dzięki za objaśnienia dokładne. No rozbieranie jej teraz to dla  mnie masakra.  Kodowanie zrobię. Zmiany kierunku? Tzn dól góra kratki? Wieje mi na szybę i przez kratkę od kierowcy. U pasazera nie wiem. Ale srodkoww raczej nie. Tez przyglądnę się temu. Jadę jeszcze do mechanika podpiąc pod vag.  Moze tam cos pokaze? Ogólnie poza zmianą panelu nic nie ruszałam. Możliwe jest zeby sie nagrzewnica przez ten czas zapowietrzyła? A czy problem moze lezec w pabelu?

Edytowane przez Karolkcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zmianą panelu wszystko było w porządku?

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zmianą panelu leciało ciągle ciepłe powietrze mimo ustawień na panelu. Klapy sie nie przestawiały na bank. Teraz dopiero na 27 zaczyna coś grzać. Na 26 leci zimne. Chyba że ustawiony na 18 19 czy 25 dmucha nadal zimnym?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mechanika błedy pokrywają się z tymi z panelu. Niestety nie miał czasu zrobić mi kodowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie i nastawy podstawowe to dosłownie 5 minut.

Jak to nie pomoże to silniczki do czyszczenia a potencjometry potraktować środkiem do ich regeneracji.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po usunięciu błędów zostały tylko 2. 11.7 i 13.5. Czyli czeka mnie rozbieranko kokpitu raczej. Grzać grzeje. Fakt nie ma upału i musze ustawiac na HI do 28. Niżej to ciężko mówić o jeździe w ciepełku;) chyba ze w kurtce:)

Edytowane przez Karolkcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11.7 Klapa centralna, czasem blokowana

13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)

13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie

 

Nie trzeba targać decchy, do silniczka klapy centralnej jest dojście, gorzej z czerwonym silniczkiem nogi/odszraniacz, ale idzie to zrobić.

Problem z ciepłym powietrzem będzie po stronie zapowietrzonej lub niedrożnej nagrzewnicy.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...