Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chińskie radio na ANDROIDZIE (rsne)


tomeeex1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Otóż tak jak w temacie zakupiłem sobie takie radyjko. Jednak pierwsze radio jakie tam siedziało to CONCERT2, więc musiałem przerobić tunel i reszte. Po założeniu nowego radia i podłączeniu uruchomił się i działał. Jednak po jakimś czasie wyświetliła się infromacja o zamykaniu systemu i od tamtego momentu już nie chce się uruchomić. Dodam jeszcze, że uruchomił się gdy samochód był na zapłonie, bez niego nawet ten pierwszy raz się nie udał. Przy próbie resetu podświetlenie raz się mignie i to wszystko. Więc jakieś tam główne zasilanie do radia dochodzi. Coś tam czytałem, że może się wadzić z linią CAN, ale nie znam się i nie mam bladego pojęcia. Próbowałem odłączać akumulator, podłączać kabel wychodzący z kostki GMD(uziemienie), ale też brak reakcji. Już sam nie wiem jak ugryźć temat więc pisze tutaj. Może ktoś ogarnia temat i spróbuje pomoc, lub zna kogoś kto mi pomoże. Bo ja już jestem bezradny.

 

Pozdrawiam.

 

edit.

Dołączam zdjęcie.

 

 

6-0-1-Octa-Rdze-2G-RAM-Android-Samochodowy-Odtwarzacz-DVD-Radio-Dla-Audi-A4-2003.jpg

Edytowane przez tomeeex1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak gdzieś czytałeś o tych can'ach, to może podłącz radio podpinając tylko prąd i masę. Jak się uruchomi to będziesz wiedział co w trawie piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączając tylko + i - z aku jest ta sama reakcja. Jakby brakowało mu czegoś do zareagowania. Już nie mam pomysłów jak ugryźć temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałeś concerta wiec zapewne nie wszystkie kable Ci pasują. nie wiem czy przekładałeś jakieś czy nie. Pierwsze co to prawidłowo należy podłączyć radio. Czyli zasilania, cany, itp.

po tekście ze podłączyłeś ale nie wiesz co i jak bo się nie znasz można wywnioskować ze zrobiłeś to źle.

często radio pomimo podłączenia plusa i minusa nie wstanie bo nie ma canów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka z radia była dedykowana do mojego samochodu(a4 b7) nie wiem czy jest różnica czy to radio było 1 din czy 2 din, ale kostka z radia też jest dedykowana. Ma sloty na 3 kostki. Choć mam 4 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega  wyżej pisze,  najlepiej zrób foty kabli wychodzących z auta i foty wyjść z radia i jakiś opis do tych z radyjka. Wtedy będziemy wiedzieli na czym stoisz i co ew. trzeba zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc podsyłam fotki

 

Na pierwszym kostki wychodzące z samochodu do radia (4). Na drugi kostki podłączone do gniazda wychodzącego z kabli od radia. Na trzecim jak to mniej więcej wygląda, a 4 to rozpiska wyjścia radia.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widzę to, żeby radio odpaliło to musisz podłączyć + do ACC, ILLUMI, - do GND, SW-GND oraz cany CAN-TX, CAN-RX, tylko nie mam pojęcia który z nich to CAN-L (CAN-), a który to CAN-H(CAM+). Poczekaj jeszcze może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc doczytałem, że te cany to trzeba połączyć przez CAN BUS DEKODER, ale jak to zrobić to już niech się ktoś inny wypowie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjęciach widać ze jest can decoder, zasilanie + z instalacji radia musi być podłączony do B+ w radiu, a acc idzie przez can decoder. Acc to sygnał + po zapłonie jest po to żeby radio włączało się jak przekręcisz kluczyk. Masa czy tez - to inaczej GND. Oczywiście CAN decoder też musi być zasilany więc zapewne żółty kolor to + a czarny idący od niego to -. Cany w instalacji samochodu maja kable koloru pomarańczowego z zielonym paskiem (can high) i z czarnym lub brązowym paskiem (can low) wpięte są w tą czarna kostkę ktora jest na samym dole na pierwszym zdjęciu.

czerwona kostka jest Ci nie potrzebna bo tam idzie tylko telefon lub navi. w brązowej kostce są wyprowadzenia na wzmacniacz/głośniki. A w czarnej gdzie masz 3 kable są plus, masa i k line. K line jest Ci nie potrzebny. Brązowy to masa (GND) a czerwony z niebieskim paskiem to + (stały).

wyprowadzenia z can decodra to loteria który kolor kabla co oznacza. Ale tu akurat powinna wiązka przy radiu być ok.

sprawdź czy dobrze połączone masz przewody z kostka power supply w radiu.

czerwono niebieski z czarnej kostki z pinem 15 i żółtym przewodem od can decodera.

brązowy z czarnej kostki z pinem 16 i czarnym przewodem od can decodera

back detection, acc, illum, break detection i can tx i can rx powinny być podłączone z can decoderem tymi kolorowymi kablami.

can low i can high z instalacji samochodu musza być połączone z parą zielonych kabli wychodzących z czarnej dużej kostki.

 

może moje info Ci cos podpowie. Niestety jestem w trasie i wszystko pisze z głowy. Jak cos ze jakieś dwa dni mogę cos pomoc więcej gdybyś dalej miał problem.

ps. Potrzebujesz tez tzw. Separator antenowy do zasilenia ori anteny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio uruchomiło się gdy do kabla ACC dałem +12.  Kable idą prawdopodobnie dobrze, każdy pin przylega to jakiegoś pinu. Na pierwszym zdjęciu w kostce na dole jest biały/szary kabelek z którego powinno iść prawdopodobnie +12 po stacyjce, bo właśnie tam od radia idzie kabel ACC. I właśnie gdy tam podłączyłem kabel z +12 radyjko ruszyło. 

 

Czyli problem jest, że nie ma +12 po stacyjce? Czemu go nie podaje? Coś się przepaliło czy coś nie pasuje?

 

A co do anteny dołożyli mi coś takiego, wychodzi z niego kabel od zasilania więc domyślam się, że też musi być podłączone jakoś do +12 po stacyjce, żeby nie kradło prądu, nawet gdy wyłączone. 

Tak czy siak dzięki Mateo za wyczerpującą odpowiedź i liczę, że jakoś zinterpretujesz to co napisałem. 

c95060384400b5f01f645e85315c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ori instalacji nie ma czegoś takiego jak przewód ACC do radia, jest jeden przewód czerwony z niebieskim paskiem który ma stale +12V. Sygnał ACC (czyli przekręcenia kluczyka w stacyjce) idzie poprzez szynę CAN. Dlatego do radia nieoryginalnego masz dołożony dekoder sygnału CAN. Zamienia on otrzymamy sygnał z szyny na sterowanie analogowe, czyli pojawienie się +12V w poszczególnych przewodach które mają dać sygnał do radia. Takim sygnałem jest miedzy innymi ACC czy ILLUM (informacja o podswietleniu deski rozdzielczej i panelu radia w ori instalacji też jest przekazywana przez szynę CAN). Jeśli masz miernik to odłącz radio od kostki i miernikiem szukaj na którym przewodzie wychodzącym z dekodera CAN pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka, jak znajdziesz to będzie to Twoje ACC, podłącz go do odpowiedniego pinu radia i będzie ok.

jeśli na żadnym przewodzie nie odnajdziesz +12V (nie sprawdzaj przewodu żółtego bo to zasilanie dekodera CAN) to prawdopodobnie masz złe podłączone przewody CAN z instalacji samochodu lub uszkodzony dekoder CAN.

separator antenowy podłącz pod radio do pinu AMP control. Będzie się wtedy włączał dopiero wraz z radiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem radio z androidem i mam mały problem,  dokupiłem dekder can i radio działa, ale  do zasilania mam dwa przewody w radiu jeden idzie do pinu do podświetlenia klawiszy i ok wszystko działa po włączeniu świateł radio ma podświetlenie, drugi przewód wpinam w pin po stacyjce i działa lecz podświetlenie klawiszy świeci się cały czas nawet jak światła nie są włączone, co z tym można zrobić by podświetlenie było tylko po włączeniu świateł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie! Parę lat minęło ale może ktoś przeczyta i pomoże. Podłączyłem nieoryginalne radio w Audi a4 b6 zamiast starego /choć świetnie grającego /chorusa. Kupiłem specjalny moduł, przejsciówkę i po małych problemach uruchomiłem. Chodzi tylko o ten zapłon acc. Znalazłem, podprowadziłem ale jak wyłącza się silnik, radio przestaje grać. Czasem siedzę i słucham muzyki w wyłączonym aucie a nie chcę siedzieć z włączonym zapłonem bo to głupie i chyba niezdrowe dla auta. Jakby ktoś mógł pomóc, byłbym wdzięczny 

Edytowane przez Bartold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się podpiąć pod terminal 86s/s-kontakt przy stacyjce - 12v na nim  znika dopiero po wyciągnięciu kluczyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! Wspaniale! Nie sądziłem że ktoś odpisze! Dziękuję uprzejmie! Jeszcze tylko niewinne pytanko, bo brzmi groźnie... Rozumiem że szukać konkretnie przy stacyjce? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak przy stacyjce ( pin 8 kabel czerowony 0,5mm2 )  lub przy liczniku ( pin 22 niebieskiej wtyczki , tam jest troche cienki kabelek , chyba 0.35mm2 więc sugerowałbym szukanie przy stacyjce ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...