Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 większe koło?


Jarzebowsky

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jeżdżę od kilku miesięcy A4 B8 i chciałbym wrzucić sobie na lato jakieś większe lacie, a 16' zostawić na zimę. Z racji, że poprzednie A3 miałem na naciągu, a tutaj opony więcej niż felgi, to więcej niż pewne, że lato musi mieć conajmniej 18 cali, chociaż zastanawiam się nad 19. Pytania są następujące:

Rozmiar 245/40R18 jest zalecany na 18, z tym, że dla mnie tam nadal jest za duży profil, czy mogę kombinować i go obniżyć, tak aby żaden ABS się nie zaczął palić, czy może lepiej założyć jakieś 255/35R19 i wyjdzie na to samo i lepiej? 

Jak wyglądają wtedy przekłamania licznika?

Czy w ogóle jest sens zakładać te 19 do silnika 1.8TFSI 170KM? Program zrobię, ale narazie dopieszczam je wizualnie i nie śpieszno mi z tym. 
Czy zmiana z 255/55R16 na 18 czy 19 bardzo mocno będzie odczuwalna przy przyśpieszaniu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie 19" lepiej. Dynamicznie 18" dużo lepiej. Lato mam 255/35/19 właśnie. I chyba będę je sprzedawał, bo na 18" o wiele lepiej mi się jeździ. Temat poruszałem ostatnio w swoim wątku - jak Ci się chce zajrzyj tam - jest więcej info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mogę Ci pchnąć moje 19". 

A jakie masz zawieszenie? Na 1BA przy 19" ci allroad wyjdzie. Wpadaj na zlot w sobotę to poopowiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę spadem z tematu, kupione mam już 19 i własnie 1BA mam, kupiłem już springi i potrzebuje dobrać amortyzatory do tego - doradzisz coś :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za jakiś bełkot, że szersze opony to auto gorzej przyspiesza.. Ja mam w zajechanym ALT 131 kuni (131 to było 16 lat temu) 255/35 laczki z tyłu z przodu 225/40 18'stki do tego :quattro: i tak jak miała 11sek do setki tak ma nadal, ale za to w rondzie nie muszę przy 60 hamować :P Mało tego. Długa skrzynia z B7... gdzie mój alt osiąga v-max na 4 biegu, a to 6 biegówka :grin: Dla niedowiarków mogę film z przyspieszenia dać, a też się nasłuchałem, że na chole** Ci 255 opona do ALT albo po co mi Quattro.... W drugim aucie też przesiadka między 255 laczkami, a 325 i żadna różnica ani w przyspieszeniu ani w v-maxie. W przyspieszeniu na plus znaczy bo nie szuka trakcji jak ruszam z dwójki :) To samo ze spalaniem, że będzie o 10% więcej palił na 225 zamiast 195, a na 255 to już w ogóle, a z quattro to poniżej 20 się nie zamkniesz... Szczerze to jak robiłem w automacie na 40 litrach lpg 200-360 km to teraz rekord na 40 litrach to 170 km, a najwięcej zrobiłem też 360, a autem zrobiłem już ponad 100tys km to mam porównanie conajmniej na kilkuset tankowaniach co do spalania. 

 

Pakuj 19-stki z laczkiem 255, żeby to jakoś wyglądało i trzymało się drogi. Pamiętaj tylko o odpowiednio szerokiej feldzie i nie zapomnij o ET.

 

Co do amorków to jak masz kwit to pakuj Bilsteiny, jak nie masz to wsadź MTS-Technika żółte. 80 tys na tych amorkach i nadal 90% sprawności... Tylko MTS wydają mi się twardsze, chociaż ciężko mi to ocenić na sprężynach neuspeeda i poliuretanach w zawiasie.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...