Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu 2.0TFSI CDNB


slawek16-1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zrobiło się troszkę zimniej a wskazówka temperatury silnika zatrzymuje się na ok 80stopniach. Zakupiłem już nowy termostat lecz z tego co patrzyłem to jest od w dosyć nieciekawym miejscu, przerabiał już ktoś może jego wymianę???? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem u siebie termostat, bo nie chciało mi auto temperatury łapać, ale ja zleciłem to mechanikowi, to potem mi tylko tyle powiedział, że w tym modelu dostęp jest tak ciulowy, że lusterkami musieli się wspomagać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony i z temperaturą wszystko wróciło do normy. Z wymianą tragedii niema ale troszkę osprzętu trzeba wywalić i bez lustereczka nie obeszło się:)  Przy okazji u fachowca sprawdziłem na maszynie alternator czy wszystko w nim ok i założony cały nowy napęd pasowy.    

Edytowane przez slawek16-1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś oddałem auto do serwisu na wymianę termostatu (auto nie trzyma temperatury). Usłyszałem ze termostat występuje tylko z pompa wody. Nie chce mi się wierzyć ze nie ma opcji wymiany samego termostatu.

silnik 2.0 tfsi o oznaczeniu cdnc (rok produkcji 2011).

Ktos ma rozeznanie jak to wyglada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, esamolocik napisał:

Dziś oddałem auto do serwisu na wymianę termostatu (auto nie trzyma temperatury). Usłyszałem ze termostat występuje tylko z pompa wody. Nie chce mi się wierzyć ze nie ma opcji wymiany samego termostatu.

silnik 2.0 tfsi o oznaczeniu cdnc (rok produkcji 2011).

Ktos ma rozeznanie jak to wyglada?

W tej chwili w oryginale tylko calosc, polecam wymienic calosc, bylo kilka minimalnych roznic w budowach tych pomp na przestrzeni lat i nieraz lekko sie roznia. oryginal w aso okolo 800-950 w zaleznosci od miasta i rabatu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, też mnie to czeka w 1.8 TFSI

udało Ci się to bez ściągania kolektora ssącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsumie to tylko termostat to nie trzeba dojścia do pompy aż tak, choć nie widzę sensu zdejmowania alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Poniat666 napisał:

wsumie to tylko termostat to nie trzeba dojścia do pompy aż tak, choć nie widzę sensu zdejmowania alternatora

Nie odkrecisz termostatu bez demontazu calej pompy, jedna sruba schowana jest gleboko i blok silnika uniemozliwia dojscie do niej. Ze wzgledu ze byly rozne modele pomp i termostatow nie kazdy bedzie pasowal i szczerze z doswiadczenia polecam wymiane calej pompy, cala obudowa jest z plastiku i po kilku latach pracy w ciezkich warunkach robi sie on kruchy i lubi peknac np cieniutki rant od uszczelki i wypycha uszczelke co powoduje natychmiastowy wyplyw plynu chlodniczego. Bardzo czesto nieszczelnosc jest samego wirnika pompy. Nowe modele maja wirnik aluminiowy. 

Edytowane przez kixi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no nie pocieszające, wytargam więc pompę i sprawdzę termostat czy się zamyka, zobaczę w jakim jest to stanie i podejmę decyzję

nie wiesz ile za coś takiego może policzyć zakład mechaniczny? tak na oko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem te termostaty i one zamykaja sie, z tym ze poprostu za wczesnie sie otwiera, w nizszej temperaturze. Ceny sa rozne, zalezy od mechanika, miasta itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2019 o 08:28, kixi4 napisał:

Nie odkrecisz termostatu bez demontazu calej pompy, jedna sruba schowana jest gleboko i blok silnika uniemozliwia dojscie do niej. Ze wzgledu ze byly rozne modele pomp i termostatow nie kazdy bedzie pasowal i szczerze z doswiadczenia polecam wymiane calej pompy, cala obudowa jest z plastiku i po kilku latach pracy w ciezkich warunkach robi sie on kruchy i lubi peknac np cieniutki rant od uszczelki i wypycha uszczelke co powoduje natychmiastowy wyplyw plynu chlodniczego. Bardzo czesto nieszczelnosc jest samego wirnika pompy. Nowe modele maja wirnik aluminiowy. 

 

Jutro mam plan wymienić termostat w mojej A3 CCZA. @kixi4 być może kojarzysz mnie, niedawno bombardowałem Cię na pw w sprawie doboru tłoków, pierścieni itp;). A3 sobie śmiga ładnie ale właśnie termostat walnięty, max osiągnie 70 stopni i stoi w miejscu.

Poważnie żeby wymienić termostat będę musiał zdemontować pompę? Z tego co na szybko patrzyłem to na pewno wylecieć musi alternator i od spodu trzeba sobie dojście zrobić, pewnie coś poodkręcać ze sprzętu drobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba cala pompe.. nie odkrecisz jednej sruby bo przeszkadza blok, a i ciezko dobrac odpowiedni termostat bo byly rozne...

Odkrec alternator i przepustnice z kolektora to powinienes dojsc..

Edytowane przez kixi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kixi4 napisał:

Trzeba cala pompe.. nie odkrecisz jednej sruby bo przeszkadza blok, a i ciezko dobrac odpowiedni termostat bo byly rozne...

Odkrec alternator i przepustnice z kolektora to powinienes dojsc..

Katastrofa:kwasny: dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest zle, 30 minut i gotowe ? pamietaj o nowych o-ringach na łączniku z chłodniczka oleju 2szt - WHT002001 16x3mm i na rurce na wejsciu do pompy z nagrzewnicy 1szt - WHT006407 20x3mm, nowej uszczelce pompy, nowej uszczelce gniazda termostatu i mozna dac nowe oringi wezy chlodnicy wchodzacych do pompy 

Edytowane przez kixi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kixi4 napisał:

Nie jest zle, 30 minut i gotowe ? pamietaj o nowych o-ringach na łączniku z chłodniczka oleju 2szt - WHT002001 16x3mm i na rurce na wejsciu do pompy z nagrzewnicy 1szt - WHT006407 20x3mm, nowej uszczelce pompy, nowej uszczelce gniazda termostatu i mozna dac nowe oringi wezy chlodnicy wchodzacych do pompy 

Kupiłem tylko termostat i jeszcze może się okazać że nie będzie pasować tak jak wcześniej wspominales:facepalm:.

O uszczelkach nie pomyślałem, w sumie to nie brałem pod uwagę że trzeba będzie pompę targać:kwasny:

Chyba akcje przelożę na później bo nie jestem do końca przygotowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem ze sruba widoczna na foto, da sie ja poluznic ale po kilku milimetrach zaczyna dotykac bloku i sie kantuje, nie mowiac pozniej o jej wkreceniu spowrotem, wiec lepiej pompe odkrecic, latwiej i nie jest tak zle...

20200125_104128.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kixi4 napisał:

Jest problem ze sruba widoczna na foto, da sie ja poluznic ale po kilku milimetrach zaczyna dotykac bloku i sie kantuje, nie mowiac pozniej o jej wkreceniu spowrotem, wiec lepiej pompe odkrecic, latwiej i nie jest tak zle...

20200125_104128.jpg

Hmm. No ja się tego silnika powoli uczę:wink: jeszcze tak trochę podchodzę do niego z dystansem i nie do końca się rozumiemy:grin:

Na kolejny week zrobię podejście a między czasie zaopatrze się w uszczelki o których pisałeś wcześniej. Mam nadzieję że termostat będzie pasował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta śruba na czerwono to bułka z masłem, poszła na imbusie 6-tka do mebli (ważne by krótki, jak nie to przyciąć) + opcja zrobienia dłuższego ramienia

IMG_20200131_201840.jpg

natomiast najwięcej problemu było z tą drugą, już myślałem że bez zdejmowania kolektora wydechowego się nie obejdzie, ze względu że ta sruba blokowana była przez ramię podtrzymujące kolektor - na szczęscie do zdemontowania

IMG_20200131_220444.jpg

całość roboty to:

- demontaż zbiornika wyrównawczego

- demontaż rury od kolektora

- demontaż rur od chłodnicy

- odłączenie wtyczek w okolicy pompy

- demontaż ramienia od kolektora

- demontaż korpusu termostatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście dla 1.8TFSI CDHB, w 2.0 blok może być większy - nie badałem, trzeba by porównać cześci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dziś wreszcie za wymianę termostatu. U mnie w A3 CCZA zaatakowałem temat od spodu. Zdemontowalem dwie rury i ukazał się termostat. Ale niestety u mnie zupełnie inne rozwiązanie jest:unsure: kupiłem termostat dobrany po VIN. Szykowałem się na robotę jak opisał @kixi4. Nie wiem o co kaman ale u mnie był normalnie ,zwyczajnie termostat bez obudowy. A kupiłem taki jak na foto. Auto rozebrane. Czekam do poniedziałku żeby zakupić odpowiedni termostat

IMG20200208131759.jpg

IMG20200208131636.jpg

IMG20200208131530.jpg

IMG20200208131505.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...