Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DRGANIA PRZY RUSZANIU I PODCZAS JAZDY.


Krzys1551

Rekomendowane odpowiedzi

Witam borykam się z drganiami podczas ruszania. Audi a4 b8 3.0 tdi skrzynia manualna. Mianowicie przy ruszaniu bez dodania gazu cała karoseria tak jakby drży, podskakuje... odczuwalne jest to mocniej na wstecznym biegu i skręconych kołach.... tak mi się wydaje. Auto ma 170000 przebiegu. Oczywiście autko było u kilku mechaników wymieniona została skrzynia biegów, obie poduszki silnika i poduszka skrzyni oczywiście na nowe. Następny mechanik stwierdził ze problem tkwi w sprzęgle. Wymiana sprzęgła kompletnego z łożyskiem itp. Lecz nadal to samo. Następny mechanik stwierdził No to może półosie wiec zakupiłem dwie półoski na allegro i nadal to samo... ;/ później wskazali układ paliwowy wiec wtryski na stół do sprawdzenia. Okazało się ze wtryski maja parametry jak nowe.... błędów żadnych nie pokazuje wiec proszę o pomoc jeśli ktoś borykał się z podobnym problemem

z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi opinia ze przy tak duzym momencie ciężko jest to wyeliminować.  Trzeba sie nauczyc ruszac tak aby to zniwelowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest wkurzające. Ciężko się przyzwyczaić. Tym bardziej ze przy ruszaniu z wyższymi trochę obrotami jest ok... ktoś kiedyś wspominał o jakimś luzie na wałku w skrzyni. Ale czy to ma coś wspólnego z moim problemem nie wiem.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2017 o 23:59, Cin napisał:

Chodzi opinia ze przy tak duzym momencie ciężko jest to wyeliminować.  Trzeba sie nauczyc ruszac tak aby to zniwelowac.

skoro to tylko chodząca opinia to bzdur nie powtarzaj.

20 godzin temu, Krzys1551 napisał:

Ale to jest wkurzające. Ciężko się przyzwyczaić. Tym bardziej ze przy ruszaniu z wyższymi trochę obrotami jest ok... ktoś kiedyś wspominał o jakimś luzie na wałku w skrzyni. Ale czy to ma coś wspólnego z moim problemem nie wiem.. 

Masz bardzo chaotyczny opis, coś Ci się wydaje, nie zrobiłeś logów a my mamy mieć magiczną kulę z której będziemy walić trafione diagnozy.

Problem może dotyczyć zarówno zawieszania jak i układu napędowego więc umieść post w odpowiednim dziale. Przekop forum, w starszych modelach były podobne przypadki i porady co jak sprawdzić, może znajdziesz punkt zaczepienia bez niepotrzebnego wymieniania części.

Na podnośniku też masz wibracje ? wał i dyfer był sprawdzany ?

 

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezdziles 3.0 tdi.  Bo ja kilkoma w manual i każda miała ten problem  kwestia tylko intensywności.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym silnik generuje około 150-200nm (na silniku !) więc niuta jest tyle co nic, dodatkowo ECU paliwem (stabilizuje) wspomaga sprzęgło by oszczędzać 2mas. Już sam ten fakt w 100% obala Twoją teorię. Sam piszesz że intensywność jest różna więc z czegoś to wynika, musi być jakaś zależność.

Była zasłyszana teoria, teraz jest fakt a ja na forach nie widzę by każdy posiadacz v6 tdi miał ten problem.  Ja kiedyś miałem drgania i "warczenie" "od tyłu" ale pod butem, na dwóch forach wszyscy twierdzili że wielu tak ma i jest to normalne, mam olać temat. Pech chciał że kilka auta 4x4 różnych marek mam do dyspozycji i żadne (w tymi audi) tak nie robiło, wystarczyło zrobić geometrię.

Odpowiadając na twoje pytanie 2,7 tdi od 3.0 wiele się nie różni, zwłaszcza moje (Turbo CCWA, pompa wsp CCWA, wtryski CAPA, Skrzynia i dyfer BMK), 2mas seria, sprzęgło luk B-8090 S. Mocy mam zdecydowanie więcej niż CAPA w serii i po za rozwaloną poduszką skrzyni nie mam żadnych drgań nawet na pedale sprzęgła a ono samo chodzi bardzo dobrze. Ponadto przez 3 lata korzystałem z prawie 400 konnego CCWA, znajomy ma 360+ w B7, jeździłem kilkoma innymi i żadne nie miało takich drgań. Zdarzały się inne drgania ale nigdy nie spotkałem tak mocnych drgań przy ruszaniu.

To jest audi, nie trabant...

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2017 o 23:06, Krzys1551 napisał:

Witam borykam się z drganiami podczas ruszania

A ciepły / zimny silnik jest jakaś różnica ? może wystarczy wyregulować obroty.. choć to raczej tylko zamaskuje problem.

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbieżność ustawiana u dwóch rożnych mechaników... dalej to samo. Sam już nie wiem. mam wrażenie jak by silnik na zimnym chodził inaczej. Słychać takie buczenie regularne, Na ciepłym tego nie ma.... Pod komputer była podłączana żadnych błędów. Meslem żeby podnieść trochę może obroty ale tez twierdze ze to takie zapudrowanie syfa... Jestem z okolic Poznania i z miła chęcią podjechał bym do jakiegoś fachowca co się trudni w takich silnikach żeby przejrzał czy silnik pracuje tak jak powinien. Może polecicie kogoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na zimnym jest ten problem czy nie ?

brak błędów o niczym nie świadczy, zwłaszcza dzisiaj gdzie sposobem na naprawę jest usuwanie diagnostyki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie takie same objawy u siebie. Auto kupilem niedawno. U mnie dodatkowo jeszce jak skręcam w prawo mam stukanie tak jak by coś na maglu lub łozyskowanie makpersona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...