Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd p0171 zbyt uboga mieszanka


jaro1370

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy prosze o pomoc. Kupilem audi 2.0tfsi tip i quattro, co 2-3 dni wyskakuje mi ten wlasnie bład p0171 za uboga mieszanka. Po jego usunieciu silnik po wlaczeniu trzepie przez chwile a po przejechaniu kilku metrow sie uspokaja tyle ze blad dalej swieci. Wymienilem przeplywomierz i dalej to samo. Mam jeszcze problem z falujacymi obrotami na zimnym. Pomiedzy np 1800-1900 obr na min. Moze to byc ze soba zwiazane ? Bylbym wdzieczny za podpowiedzi, moze ktos mial ten blad i naprawil ? Strasznie mnie to irytuje. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369

 

a wklepałem w google tylko p0171 audi a4 - masz x więcej informacji i stron z sugestiami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te x stron juz przeczytalem i nigdzie nie pisze jak to naprawic, a wymienianie polowy samochodu to zadna sztuka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowisz ze wymieniles tylko odme na nowke i wszystko ok tak ? Tez jak usuwales ten blad to slinik sie tak jakby telepal ? Mialas tez ten problem z obrotami na zimnym, chodzi o to ze tak jakby minimalnie faluja jak utrzymujesz stala predkosc ?  Kolega chyba turek.. pare tematow nizej ma filmik mi sie dzieje to samo jak jemu. Pozdro     

dodaje zalacznik z posta. Tak sie dzieje tez u mnie moze to miec cos wspolnego z bledem ?

Edytowane przez jaro1370
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze pare trudniejszych pytan i po zawodach... Nikt nie wie - nie mial takiego problemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź membranę czy masz całą https://www.google.pl/search?biw=1920&bih=949&tbm=isch&sa=1&ei=a-oSWq2UHKOZgAaXwbegDg&q=membrana+pvc+audi+a4&oq=membrana+pvc+audi+a4&gs_l=psy-ab.3...34397.34475.0.34922.2.2.0.0.0.0.101.183.1j1.2.0....0...1.1.64.psy-ab..1.0.0....0.YuDIXtS7iwU

 

P. S. nie jestem mechanikiem, tylko użytkownikiem, ale x wątków przeczytałem i niektóre rzeczy łatwo sprawdzić samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej dzieki a za co jest ona odpowiedzialna ? aktualnie auto stoi u mechanika jak bede wiedzial co z nim jest dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poproś mechanika, żeby Ci tą membranę sprawdził. to odkręcenie jednego plastikowego elementu i masz membranę dostępną. On Ci wytłumaczy za co dokładnie ona odpowiada - jeśli jest przerwana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten błąd.
1) wymień odme (ewentualnie wykręć - chyba 3 śróbki + chyba 2 węzyki - i sprawdź łopatologicznie czy Ci membrana trzyma przepływ - tzn. czy nie ma przelotu cały czas) - moja uszkodzona odma po przyłożeniu ust :lol: mogłeś wciągać powietrze i wypuszczać - a powinno dziąłać w jedną stronę tylko.

2) po wymianie odmy część problemów ustało (falujące obroty i pare innych błędów), jednak "system to lean" i ”błąd ubogiej mieszanki" pozostał - problemem był zaworek (nie wiem który to Nxx) odpowiedzialny za odprowadzanie oparów z baku (poprawcie mnie jeśli się mylę). Ten sam objaw co powyżej - przepust był cały czas otwarty (nowy, oryginalny jest domyślnie zamknięty i jest sterowany elektronicznie) dlatego do silnika dostawało się "lewe powietrze" - stąd "uboga mieszakna"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak do tego doszles ze to wlasnie zaworek z baku ? Ja juz auto mam odma wymieniona wgrany nowy soft, auto jedzie lepiej jednak blad po jednym dniu wyskoczyl... juz nwm co z tym autem mam robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem rozwiazany, falujace obroty to odma a blad nieszczelnosc na zaworku odpowiedzialnym za odpowietrzanie baku. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurze, mam chyba dokładnie tak samo. Check engine co 200km i te same błędy. Ostatnio kontrolka wyjątkowo długo nie chciała zgasnąć. Któregoś dnia sprawdzałem olej i bagnet nie był do końca wsadzony. Wsadziłem go i następnego dnia check engine zgasł. Z ciekawości wczoraj odpaliłem silnik i lekko wyciągnąłem bagnet. Zaczął zasysać powietrze i dławić się. To może być odma? Wydawało mi się, że przy problemie z odmą powietrze raczej będzie uciekać, a nie będzie zasysane.
Poza tym  cały problem zaczął się po regeneracji turbiny.
I czy możliwe, że podobne problemy powoduje zawór DV?

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2017 o 01:48, jaro1370 napisał:

Witam, problem rozwiazany, falujace obroty to odma a blad nieszczelnosc na zaworku odpowiedzialnym za odpowietrzanie baku. Pozdro

Gdzie jest ten zaworek? Ciężko dostępny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prawej strony silnika jak sie stoi przed autem, latwo dostepny, tak specyficznie cyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem parę dni temu u mechanika. Chciałem ogarnąć odmę i ten zaworek. Zobaczyli, że plastik przy bagnecie jest pęknięty i od razu stwierdzili, że to jego wina. Tak więc czekam na nowy bagnet i pewnie znowu będę się do nich dobijać. Czemu tak ciężko mechanikowi zrobić to, o co proszę? Przecież zapłacę. Ale nie, oni zawsze wiedzą lepiej.
Przynajmniej DV mi wymienili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiecie gdzie najlepiej kupić odmę i ten zaworek n80? Tylko ASO?
Chyba będę musiał finalnie sam się tym zająć i powymieniać to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...