Jump to content
0
jaro1370

Błąd p0171 zbyt uboga mieszanka

Recommended Posts

Witam koledzy prosze o pomoc. Kupilem audi 2.0tfsi tip i quattro, co 2-3 dni wyskakuje mi ten wlasnie bład p0171 za uboga mieszanka. Po jego usunieciu silnik po wlaczeniu trzepie przez chwile a po przejechaniu kilku metrow sie uspokaja tyle ze blad dalej swieci. Wymienilem przeplywomierz i dalej to samo. Mam jeszcze problem z falujacymi obrotami na zimnym. Pomiedzy np 1800-1900 obr na min. Moze to byc ze soba zwiazane ? Bylbym wdzieczny za podpowiedzi, moze ktos mial ten blad i naprawil ? Strasznie mnie to irytuje. pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w linku jaki wkleiłem jest check a nie replace ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odma. Miałem dokładnie ten sam błąd po wymianie spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mowisz ze wymieniles tylko odme na nowke i wszystko ok tak ? Tez jak usuwales ten blad to slinik sie tak jakby telepal ? Mialas tez ten problem z obrotami na zimnym, chodzi o to ze tak jakby minimalnie faluja jak utrzymujesz stala predkosc ?  Kolega chyba turek.. pare tematow nizej ma filmik mi sie dzieje to samo jak jemu. Pozdro     

dodaje zalacznik z posta. Tak sie dzieje tez u mnie moze to miec cos wspolnego z bledem ?

Edited by jaro1370

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź membranę czy masz całą https://www.google.pl/search?biw=1920&bih=949&tbm=isch&sa=1&ei=a-oSWq2UHKOZgAaXwbegDg&q=membrana+pvc+audi+a4&oq=membrana+pvc+audi+a4&gs_l=psy-ab.3...34397.34475.0.34922.2.2.0.0.0.0.101.183.1j1.2.0....0...1.1.64.psy-ab..1.0.0....0.YuDIXtS7iwU

 

P. S. nie jestem mechanikiem, tylko użytkownikiem, ale x wątków przeczytałem i niektóre rzeczy łatwo sprawdzić samemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poproś mechanika, żeby Ci tą membranę sprawdził. to odkręcenie jednego plastikowego elementu i masz membranę dostępną. On Ci wytłumaczy za co dokładnie ona odpowiada - jeśli jest przerwana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten błąd.
1) wymień odme (ewentualnie wykręć - chyba 3 śróbki + chyba 2 węzyki - i sprawdź łopatologicznie czy Ci membrana trzyma przepływ - tzn. czy nie ma przelotu cały czas) - moja uszkodzona odma po przyłożeniu ust :lol: mogłeś wciągać powietrze i wypuszczać - a powinno dziąłać w jedną stronę tylko.

2) po wymianie odmy część problemów ustało (falujące obroty i pare innych błędów), jednak "system to lean" i ”błąd ubogiej mieszanki" pozostał - problemem był zaworek (nie wiem który to Nxx) odpowiedzialny za odprowadzanie oparów z baku (poprawcie mnie jeśli się mylę). Ten sam objaw co powyżej - przepust był cały czas otwarty (nowy, oryginalny jest domyślnie zamknięty i jest sterowany elektronicznie) dlatego do silnika dostawało się "lewe powietrze" - stąd "uboga mieszakna"

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak do tego doszles ze to wlasnie zaworek z baku ? Ja juz auto mam odma wymieniona wgrany nowy soft, auto jedzie lepiej jednak blad po jednym dniu wyskoczyl... juz nwm co z tym autem mam robic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę się, że mogłem pomóc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurze, mam chyba dokładnie tak samo. Check engine co 200km i te same błędy. Ostatnio kontrolka wyjątkowo długo nie chciała zgasnąć. Któregoś dnia sprawdzałem olej i bagnet nie był do końca wsadzony. Wsadziłem go i następnego dnia check engine zgasł. Z ciekawości wczoraj odpaliłem silnik i lekko wyciągnąłem bagnet. Zaczął zasysać powietrze i dławić się. To może być odma? Wydawało mi się, że przy problemie z odmą powietrze raczej będzie uciekać, a nie będzie zasysane.
Poza tym  cały problem zaczął się po regeneracji turbiny.
I czy możliwe, że podobne problemy powoduje zawór DV?

Edited by petrosdbz20

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.12.2017 o 01:48, jaro1370 napisał:

Witam, problem rozwiazany, falujace obroty to odma a blad nieszczelnosc na zaworku odpowiedzialnym za odpowietrzanie baku. Pozdro

Gdzie jest ten zaworek? Ciężko dostępny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem parę dni temu u mechanika. Chciałem ogarnąć odmę i ten zaworek. Zobaczyli, że plastik przy bagnecie jest pęknięty i od razu stwierdzili, że to jego wina. Tak więc czekam na nowy bagnet i pewnie znowu będę się do nich dobijać. Czemu tak ciężko mechanikowi zrobić to, o co proszę? Przecież zapłacę. Ale nie, oni zawsze wiedzą lepiej.
Przynajmniej DV mi wymienili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpowiecie gdzie najlepiej kupić odmę i ten zaworek n80? Tylko ASO?
Chyba będę musiał finalnie sam się tym zająć i powymieniać to

Share this post


Link to post
Share on other sites

intercars

Share this post


Link to post
Share on other sites

To  będzie to:
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1371796-zawor-odpowietrzenia-skrzyni-korbowej-vaico-v10-9751
i to:
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/334535-zawor-powietrza-wtornego-bosch-0-280-142-431

Tak? Przewody też jakoś sprawdzić/wymienić, czy powinny być ok?
Czy jeszcze coś trzeba dokupić do wymiany? Na niektórych zdjęciach widziałem jakaś uszczelkę przy tej odmie jeszcze np

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, petrosdbz20 napisał:

Przewody też jakoś sprawdzić/wymienić, czy powinny być ok?
Czy jeszcze coś trzeba dokupić do wymiany? Na niektórych zdjęciach widziałem jakaś uszczelkę przy tej odmie jeszcze np

Uszczelka niestety kosztuje tyle, co odma. Wyczyścić dobrze starą i jak nie ma uszkodzeń to zakładać. Przewody plastikowe odmy jak nie popękane to też zostaw, tylko delikatnie z nimi podczas demontażu/montażu bo lubią pękać, a też nie są to tanie fanty. Z przewodami przy n80 nie powinno być problemu.

Edited by afroo.

brazzers

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to będę kombinować.
Znalazłem na yt filmik z falującymi obrotami:


Mieliście tak samo? Z linku w opisie można dojść do momentu, gdzie podejrzana jest nawet skrzynia biegów :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś pewien, że u Ciebie ma być odma 06F129101a nie 06F129101R ?

Jak nie masz zamiaru uszczelki wymieniać to starej nie ruszaj z miejsca, bo może Ci się rozpaść przy próbie demontażu. Ja bym jednak proponował uszczelkę wymienić.

N80 jest fabrycznie mocowany do przewodów jednorazowymi opaskami zaciskowymi. Także opaski też pozyskaj jak i szczypce do nich specjalne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie falowanie podczas jazdy jak na filmiku to ja miałem w tiptroniku przez uwalony konwerter w skrzyni. A to kosztuje bardzo duzo. Sprawdź najpierw czy to wina paliwa, odmy nie ruszaj narazie - po wyciągnięciu bagnetu albo odkręceniu korka wlewu oleju zawsze w tym silniku bedzie ci dławić i szarpać motorem - taki urok, taka konstrukcja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, HOLMATRO napisał:

Sprawdź najpierw czy to wina paliwa

Jak to sprawdzić?
Będę dzielny i spytam - jaki było koszt zabawy z tym konwerterem?
U mnie to jest tak, że jak ruszę z zimnym silnikiem, to nie faluje od razu. Tak po 1-2km. I przestaje po rozgrzaniu.

Edited by petrosdbz20

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, TomaszRT napisał:

Jesteś pewien, że u Ciebie ma być odma 06F129101a nie 06F129101R ?

Przyznam, że nie mam pojęcia. Nie sądziłem, że mogą być różne. Czym się różnią?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

Jesteś pewien, że u Ciebie ma być odma 06F129101a nie 06F129101R ?   

 

 

 A to nie jest tak, że kupuje się w danej chwili najnowsze wydanie części do danego silnika? Ja jak wymieniłem to kupiłem 06F129101N. Wszystko działa jak należy. Nie wymieniłem ani wezykow ani uszczelki.

 

 

 

 

Dodam tylko że zawór który był (jak sądzę fabryczny) przed wymianą to 06F129101C.

Mój silnik to BWE z 2006 r.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla BWT z produkcji DO 16.12.2005r. najnwszy zawór ma końcowkę R, natomiast PO 16.12.1005r. końcówka P. 

Uszczelka pod odmę 06F103483E


brazzers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...