Skocz do zawartości
IGNOROWANY

czy to uszczelka - bulgotanie nagrzewnicy


sebco

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Od jakiegoś roku pojawiło mi się bulgotanie po odpaleniu silnika lub gdy rozgrzany  po postoju np ze świateł ruszę. Zaczął również po troszku znikać płyn.

Obecnie jak doleję do max do w kilka dni ubywa do minimium. Jeszcze nie ustaliłem czy wychodzi zbiorniczkiem przez kruciec. Teraz nie dolewałem i jest poniżej min. Bulgotanie cały czas jest. 

Ostatnio zauważyłem że twarde są węże. Jak również wzrasta temperatura na trasie powyżej 90st przy obrotach silnika ok 3-4tys (120-150km/h). Jest pomiędzy 90st a następną kreską. Na klimatroniku pokazuje od ok 100-105st. W mieście trzyma 90st na blacie klimatronik 92-96. Klilka razy zauważyłem że włączył się wentylator elektryczny po wyłączeniu samochodu. Nie wiem jak w trakcie jazdy.  Chłodnica zimna gdy załącza się ten wentylator. Kupiłem tester głowicy więc zobaczymy czy prawdę powie o  przedostających się spalinach do ukł chłodzenia.

Dodam nie ma chmury dumu, normalnie pali, jest ogrzewanie

Co obstawiacie:

1. uszczelka głowicy/głowica

2. termostat

3. inne

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak bulgotało to była wina uszczelki. Najpierw powoli ubywało płynu, na koniec po paru km zapalała się kontrolka od niskiego stanu. Przez cały czas w ogóle nie kopcił inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie dziwne że chłodnica zimna. Że termostat nie otwiera się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chlodnica zimna wiec termostat tez walniety. Lub pompa wody. Mialem raz taki przypadek ze oberwal sie wirnik i nie bylo obiegu, gotowalo plyn weze puchly a plyn wyciekal przez pompe wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząć naprawę od wypłukania całego układu chłodzenia i wymiany termostatu.

Korek zbiorniczka płynu chłodzącego wymienić na nowy lub sprawną używkę, ewentualnie rozebrać i wyczyścić - membrana

/blaszka z uszczelką zakleja się kamieniem (mój był tak zakamieniony że ciężko było go ruszyć) i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc dolałem płynu aby sprawdzić co się dzieje z płynem. Dolałem do maks i o dziwo oscylowała temepratura w normie. Jednak w pewnym momencie poszła temperatura w górę do 110 na klimatroniku na blacie było niespełna 100 oczywście na trasie. Podjechałem od dom i wiem że pływ wyrzuca zbiorniczkiem upuszcza ilość i ciśnienie. ALe oczywiście nadal bulgotanie i twarde węże. 

Termostat pracuje ale jakość dziwne. Tak jak kolega powyżej napisał wymiana termostatu lub wyjąc i zobaczyć co się bezie działo jeśli go nie będzie.

Nadal czekam na tester spalin aby zobaczyć przed demontażem termostatu

Edytowane przez sebco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc zrobiłem test:

https://photos.app.goo.gl/2U02xuiZIZiESjPq2

jasno wynika CO2 w układzie chłodzenia.

Co jest przyczyną - uszczelka? Jeśli  tak to dlaczego? Sama z siebie? Z tego co widzę jest metalowa! Silnik w teorii ma 370tys?

oznaczenie silnika AVG nastepny po AFN

Więc powiedzcie mi co to oznacza dla mnie?

Jakie są koszty?

co do wymiany?

Co przy okazji do wymiany i sprawdzenia?

 Z góry dzięki

 

 

Edytowane przez sebco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie kosztowało 1200 sprawdzenie i planowanie głowicy oczywiscie uszczelka , komplet uszczelnień czyli zaworowe , pod wtryski , kolektorów .Miałem taki przypadek własnie jak ty .płyn wyrzucało dołem zbiornika , bulgotanie i co jeszcze zauważyłem jak auto sie nagrzewało juz zaczynało leciec ciepłe powietrze t w pewnym momencie zaczynało leciec zimne i za chwile juz ciepłe na stałe .po wymianie wszystko ustapiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już zrobione - uszczelka pod głowicą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200pln, ale w tym oprócz planowania wymiany uszczelki, robiłem tylne hamulce nowe reparaturki i klocki, ogólny przegląd. Rozrzadu nie wymieniałem poniewaz miał 30tys. wymiana końcówki drążka i drążka lewego wraz z osłoną - ale to były moje części.

Wymiana pompki spryskiwacza. i zrobił ogólny przegląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...